Kirjoittaja Aihe: Varaosahinnat Moto Italiassa  (Luettu 11006 kertaa)

pekkakos

Varaosahinnat Moto Italiassa
« : Lokakuu 03, 2012, 07:01:14 ap »
Moi!
Tilasin pikkuBrevaan öljynsuodattimen paikalliselta maahantuojalta. Hinta 13,30 plus toim. kulut 15,00, yht. 28,50 !!!
Saman tötterön olisin saanut Englannista 14,50 Eurolla kotiin toimitettuna 3-4 pvässä. Tämän tsekkasin vasta, kun olin
postista noutanut tuon Piikkiön älyttömän hintaisen tötsän. Tyhmä kuin olin. Miettikää nyt hyvät herrat ja naiset ennen
kuin osia tilaatte, mistä ne kannattaa ottaa!

Kimmo Saarelainen

• Administrator
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #1 : Lokakuu 03, 2012, 07:42:36 ap »
Moro!
Eikös tuo tötsän hinta ollut melko kohdallaan?
Se on taas toinen asia miksi postinkuljetus maksaa Suomessa kohtuuttomasti!!!

Tänäkin vuonna olen muutaman paketin toimittanut postitse ja jokainen kerta olen kyyneleet silmissä maksanut kohtuuttoman postimaksun.
Keski-Euroopasta tulee postia Suomeen murtohinnalla mitä sen lähettäminen maksaa täältä sinne.
Tämä on sitä monopolisuomea parhaimmilllan :(
T. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

pekkakos

« Vastaus #2 : Lokakuu 03, 2012, 07:53:57 ap »
Joo, OK - hinta 13,50 Alv:neen on about 3 - 4 Eur yli kohtuullisen, siis,
markkinahinnan, jos katsotaan hinnat netistä. Mitä toimituskuluihin tulee,
niin kyllä 15 Eur on kuitenkin aivan hanurista, katsoo sitä sitten vaikka Kiinasta
tai kuusta. Sitten ihmetellään, kun ihmiset ei suosi kotimaista kauppaa. Ei kai,
kun hinnoittelevat itsensä pihalle. Oliskohan laskettu vähän ekstraa ns. posti-
ennakkokuluille? Nykyisen sähköisen maksu- ym. liikenteen aikana tollainen
tuntuu vedätykseltä. OK - vedän hieman hernettä nenuun. Pääasia, että saa tötterön kiinni ja koneen pommisuojaan talveksi. Muuten, Motonet tarjoaa 10:llä Eurolla
öljyfilttereitä. Brevaan vaan tarjoavat ihan väärää mallia ja vielä inttävät, että se se on.
Siis sellaista lohkon ulkopuolelle ruuvattavaa pötikkää...

BMW

« Vastaus #3 : Lokakuu 03, 2012, 08:09:14 ap »
Tuolla toisessa jutussa jo kirjotin kokemukseni Motonetin öljynsuodattimesta. Voi olla että oli yksittäisjuttu mutta minä en enää osta Cali kolmoseeni sieltä suodatinta. Suodatin näytti ihan sopivalta ja paketin tekstin mukaan se oli sopiva vaan kun ei. Kierre oli oikea ja muutenkin kooltaan sopiva mutta kun kierre oli niin syvällä että juur ja juur otti jenkalle, ehkä puoli kierrosta meni. Eihän semmosta koneeseen voinu jättää vaan vanha suodatin paikalle ja öljypohja kiinni. Että se niistä Motonetin halvoista suodattimista.  Mutta onhan se halpa!

BMW

« Vastaus #4 : Lokakuu 03, 2012, 08:15:41 ap »
Onhan toi 15,00€ vähä kova hinta jos oikeen köyhäillään. Postipaketti enintään 2,00kg 7,20€ + postiennakkomaksu 3,80€ on yhteensä 11,00€ eli kokonaista 4,00€ ylihintaa. No eihän se paketti tosin itellään sinne postiinkaan kulje joten..... No mikä kellekkin on kallista.

Harri Eronen

« Vastaus #5 : Lokakuu 03, 2012, 08:20:07 ap »
Eikös nuita huolto-osia voi muutaman kerralla tilata,jos vaikka viis viltteriä ottaa niin eipä oo postimaksu ku kolome euroo kappaleelta,ihan kohtullista,eikä tarvii kermaaneja vaivata suatikka sumujen suarta :)).

BMW

« Vastaus #6 : Lokakuu 03, 2012, 08:33:09 ap »
Joillekkin vaan kaikki on liian kallista jos netistä jostain löytyy vähä halvemmalla.

Harri Eronen

« Vastaus #7 : Lokakuu 03, 2012, 08:37:29 ap »
Ja on sinne ulokomuan kauppiaan järjestämälle risteilyllekkin aeka pitkä matka.

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #8 : Lokakuu 03, 2012, 09:18:11 ap »
Minä tilasin ennen kesälomareissua jarrupalat Piikkiöstä Verneriltä. Onneksi tallin hyllyllä oli varalla uudet, jotka vaihdoin ennen Norjan reissua...

Katsokaas kun:
Piikkiö lähetti palat samana päivänä. Asiasta ei kuulunut mitään, kunnes kolme viikon kuluttua Kape kysyi puhelimessa, että miksi en noutanut paloja, kun ne palautettiin. Sanoin, että
en ole saanut mitään ilmoitusta postista. No, seuraavana päivänä - perjantai - tupsahti ao. postin ilmoitus luukkuun. Tämä tapahtui pe illalla klo 20 jälkeen, ollessani
saunassa. Matkaa postista meille on n 5 km ja paikka on Espoon keskus, ei siis Perä-Mettälän pitäjän Syrjäperän kylä!

Reklamoin postiin ja sain "copy-paste" -vastauksen, kun olin sitä kahdesti kysynyt. Mutta vastaus olis tasoa "Mitäs tänne valitat"!

Tällainen toiminta Itellalle on enemmän kuin poikkeus. Kohdalleni on näitä tapahtunut usein, eikä Itellassa kukaan asioista välitä.
Kyseessä on monopolin tulos: Kun ei ole kilpailua, niin ei tarvitse asiakkaita edes kohdella, saati palvella.
Arvatkaas miksi työmaalla suositaan Kiitolinjaa ja Matkahuoltoa?

Tämän vuoksi hain pienen kopallisen tavaraa viime lauantaina "syysajelun" yhteydessä.

Camn

« Vastaus #9 : Lokakuu 03, 2012, 10:22:07 ap »
Itellan palvelussa näkyy koko ajan kilpailun kiristyminen ja kulujen vahtiminen. Hinnat nousevat ja palvelu heikkenee. Pääkaupunkiseudulla vaivannee sitten vielä se, että kun siellä on "kaikkea enemmän" on myös enemmän sellaisia henkilöitä Itellalla töissä, jotka tuumaavat asiakkaan asioista "EVVK". Tuosta hinnoittelusta olen aina ihmetellyt, kun en oikeen muuta ole nähnyt koko elämäni aikana kun pienen perheyrityksen arkea, että miten on yrityksiä, joiden kannattaa toimia niin että "tässä on meidän hintamme, ota tai jätä". Toisaalta on varmasti mahdotonta kilpailla jonkun Stein-Dinsen kanssa, joka toimittaa ympäri maailman ja ostaa suuria eriä suoraan valmistajalta, ihmeen halpoja hintoja niillä on kun vertaa vaikka joihinkin italialaisiin tarvikemyyjiin Mandellossa. Itse joudun usein ajattelemaan hinnoittelussa että "yksi euro on parempi kuin nolla euroa", mielummin otamme sen yhden kun nolla. En ole paljoa maahantuojan palveluja tarvinnut, mutta palvelu on ollut iloista ja nopeaa.  Kun ostin aikanaan n. 1000€:llä osia, eivät päässeet edes tarjoamaan, koska pelkkä tarjous olisi maksanut tunnin töitä ja tarjouspaperin toimittamisen postiennakolla. Minun olisi sitten pitänyt lunastaa tuo tunti töitä ja postiennakkomaksu saadakseni tarjouksen. Lista varaosanumeroineen oli jo valmiina, minkä tarkistaminen ei olisi mielestäni ollut työlästä. Tällaisia hommiahan tässä itse kukin tekee melkein päivittäin ja suhteellisen harvoin ne johtavat kauppaan. Mutta en tunne kuluttajamyyntiä ja voihan olla että sillä saralla astutaan heikoille jäille helposti. Ja hintojen on oltava tietty kaikille samat, asiakaskohtanen hinnoittelu ei ole mahdollista. Sitten vielä, on löydyttävä yksi virallinen paikka mistä saa virallisia alkuperäisiä varaosia joista löytyy Piaggion ja Guzzin leimat, maksoi mitä maksoi. Tietää että sopii ja että se on "original genuine spare part" - olipa sisällä sitten yksi ja sama osa minkä saa muualta halvemmalla tai ei. Varmasti on monia osia, joista maahantuoja maksaa Piaggiolle enemmän ostohintana kuin millä joku S-D niitä loppukäyttäjälle tarjoaa...

Mutta sure näitä, mielelläni maahantuojan henkilöitä tilaisuuden tullen tapaan ja kaikenlaisilla asiattomilla kysymyksillä vaivaan, jos mahdollisuus on (vaikka ostokseni eivät ole sinne suureltakaan osalta ohjautuneet, juuri näistä hintasyistä). Joskus voisi vielä kerätä rohkeutta ja koeajaa uutta Guzziakin...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2012, 17:13:57 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

« Vastaus #10 : Lokakuu 03, 2012, 10:26:20 ap »
Joo, itsekin tilailen välillä huolto-osia Piikkiöstä. Kannattaa vaan tilata vähän enemmän kerralla, kuin yhtä filsua. Nuo filtterit nyt on niin pieni osa harrastuksen kulurakennetta, että on ihan saman mistä ne ostaa, kun tarve on.
Onhan kaikki Suomessa kallista, ei siitä mihinkään pääse. Itse tilaan kuitenkin suurimman osan tarvikkeista ja osista Englannista ja saksasta, Ebay on hyvä väline. Esimerkiksi purkuosia ei mitenkään päin kannata hommata suomalaisilta purkaamoilta, hinnoittelevat romunsa tyyliin, uusi osa miinus 40%, huolimatta missä kunnossa osa on.. Toinen hyvä b-osien hankinta paikka on muut harrastajat. Itse löytänyt yhtä ja toista osaa veljeshintaan tämän foorumin kautta.
Moto Italialle lähtee minulta kyllä kasa pisteitä. Ensinnäkin toimitusajat ovat sellaisia, ettei niihin muut yllä. Ovat pelastaneet minut usein hädästä.
Palvelu on asiallista, siitä ei mihinkään pääse.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #11 : Lokakuu 03, 2012, 10:45:18 ap »
Itse olen Ufin ohella (itse asiassa vain pikkulohkon lyhyempi suodatinmalli on pakko ostaa Ufi-merkkisenä) asentanut pyöriini Championeja. Tunnettu merkki ja hinta mielestäni kohtuullinen. Guzzissa yleisin C305 löytyy samoista liikkeista, kuin autosuodattiemetkin, jotka Championia edustavat. Tämä ei ole mainos. Sattuu vain olemaan sen verran yleinen merkki ja malli että lähiseudullani ko filtteriä edustaa parin pikkuliikkeen lisäksi Broman Group (AD-Varaosa ja Motonet) Tammer Diesel ja joillakin "perinnebensiksilläkin" niitä näkyy olevan myynnissä.

Eipä ole tarvinnut tuskailla sopivuuden tai saatavuuden suhteen.

Championia tuo maahan Mercantile/ Örum Oy Ab.

Tässä yksi Championin myyjä: http://www.mc-lifestyle.com/Varaosat/%D6ljynsuodattimet/Champion-C305/
Hieman on hakusassa mallit ja valmistusvuodet.

Jatkoa:

C305 on jäämässä pois. Tilalle tulee tämä: COF451

Muita valmistajia, sama filtteri:

HF   HF551
KN   KN-551
OEM - Moto Guzzi   30153000
Old Champion (<2011)   C305

TunturiTT

« Vastaus #12 : Lokakuu 03, 2012, 12:05:07 ip »
Vielä löytyy Wix filter, jota ainakin Motonet myy (ilmanputsareita yms.). Wixin koodi isolohkoon on 51215. Saa myös kromattuna  :o Sepä siellä öljyn seassa lämmittääkin, kun kiiltelee..

motomatti

« Vastaus #13 : Lokakuu 03, 2012, 12:57:22 ip »
Lisäksi ovat autoihin tarkoitetut suodattimet, siis ne jotka ovat samoja sisäiseltä rakenteeltaan ja kiinnitykseltään. Joidenkin eurooppalaisten autojen filtterit käyvät suoraan eli ovat aivan samoja mutta pituus saattaa hieman heittää. Aikanaan Quotassa käytin liki tuplapitkää auton filtteriä. Muissakin autoissa käytetään samoja värkkejä mutta tyyppinumerointi on eritapaista.
Satavarmaa on että autotarvikeliikkeestä löytyy juuri "sopiva" filtteri kun kysyy kyseisen automallin mukaan.

On vielä huomioitava sellainen seikka kuin öljynpaine. Guzzissa se on melkoisen kova.

En kerro mitään mallimerkinnöistä ja ristiinsopimisesta ettei tulla syyttämään jos jollakulla kone poksahtaa. Itse pidän öljynsuodattimen hinnan kipurajana 35 euroa. Kyseinen kustannus tulee eteen kerran tai kaksi kahden vuoden aikana riippuen ajomäärästä. Parasta ennen-aikarajoitusta filttereillä ei ole. Itse ajan yhdellä filsulla noin 20000 km. Joskus enemmänkin kun ajokauden aikana en viitsi vaihtaa. Imuvaihto ja baanalle!

TunturiTT

« Vastaus #14 : Lokakuu 03, 2012, 13:55:23 ip »
Itse viime syksynä katsoin filtterin ulko- ja kierteen halkaisijan ja menin niine tietoineni marketin autotarvikehyllylle. Sieltä löytyi sopiva filsu myös Guzziin. Numeroa en laittanut ylös, mutta sopiva  ;D
Eikä ole öljynpainevalo syttynyt väärään aikaan. Se paineenrajoitusventtiili siellä filtterissä taitaa aueta vasta suht kovilla paineilla, eli pitää olla jo oikeasti jostain kanava tukossa.