Itellan palvelussa näkyy koko ajan kilpailun kiristyminen ja kulujen vahtiminen. Hinnat nousevat ja palvelu heikkenee. Pääkaupunkiseudulla vaivannee sitten vielä se, että kun siellä on "kaikkea enemmän" on myös enemmän sellaisia henkilöitä Itellalla töissä, jotka tuumaavat asiakkaan asioista "EVVK". Tuosta hinnoittelusta olen aina ihmetellyt, kun en oikeen muuta ole nähnyt koko elämäni aikana kun pienen perheyrityksen arkea, että miten on yrityksiä, joiden kannattaa toimia niin että "tässä on meidän hintamme, ota tai jätä". Toisaalta on varmasti mahdotonta kilpailla jonkun Stein-Dinsen kanssa, joka toimittaa ympäri maailman ja ostaa suuria eriä suoraan valmistajalta, ihmeen halpoja hintoja niillä on kun vertaa vaikka joihinkin italialaisiin tarvikemyyjiin Mandellossa. Itse joudun usein ajattelemaan hinnoittelussa että "yksi euro on parempi kuin nolla euroa", mielummin otamme sen yhden kun nolla. En ole paljoa maahantuojan palveluja tarvinnut, mutta palvelu on ollut iloista ja nopeaa. Kun ostin aikanaan n. 1000€:llä osia, eivät päässeet edes tarjoamaan, koska pelkkä tarjous olisi maksanut tunnin töitä ja tarjouspaperin toimittamisen postiennakolla. Minun olisi sitten pitänyt lunastaa tuo tunti töitä ja postiennakkomaksu saadakseni tarjouksen. Lista varaosanumeroineen oli jo valmiina, minkä tarkistaminen ei olisi mielestäni ollut työlästä. Tällaisia hommiahan tässä itse kukin tekee melkein päivittäin ja suhteellisen harvoin ne johtavat kauppaan. Mutta en tunne kuluttajamyyntiä ja voihan olla että sillä saralla astutaan heikoille jäille helposti. Ja hintojen on oltava tietty kaikille samat, asiakaskohtanen hinnoittelu ei ole mahdollista. Sitten vielä, on löydyttävä yksi virallinen paikka mistä saa virallisia alkuperäisiä varaosia joista löytyy Piaggion ja Guzzin leimat, maksoi mitä maksoi. Tietää että sopii ja että se on "original genuine spare part" - olipa sisällä sitten yksi ja sama osa minkä saa muualta halvemmalla tai ei. Varmasti on monia osia, joista maahantuoja maksaa Piaggiolle enemmän ostohintana kuin millä joku S-D niitä loppukäyttäjälle tarjoaa...
Mutta sure näitä, mielelläni maahantuojan henkilöitä tilaisuuden tullen tapaan ja kaikenlaisilla asiattomilla kysymyksillä vaivaan, jos mahdollisuus on (vaikka ostokseni eivät ole sinne suureltakaan osalta ohjautuneet, juuri näistä hintasyistä). Joskus voisi vielä kerätä rohkeutta ja koeajaa uutta Guzziakin...