Kirjoittaja Aihe: Varaosahinnat Moto Italiassa  (Luettu 10998 kertaa)

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #30 : Lokakuu 04, 2012, 11:55:11 ap »
Olisiko Champpion X 318 oikea numero?  Myös Yamaha XV-750 suodatin pitäisi olla sopiva?

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #31 : Lokakuu 04, 2012, 12:41:08 ip »
Kyläkauppa kuolee siihen, että sieltä ostetaan vain ne, jotka unohtui ostaa kirkolla marketista. Mutta lopulta itketään menetettyä kauppaa...
Monet kypäräkauppiaat noituvat, että kuppi sovitetaan myymälässä ja näyttelyssä, mutta ostetaan netistä saksalaisesta kaupasta. Sen jälkeen asiakas kiroilee, kun suomalaisessa kaupassa on liian vähän valikoimaa ja hinnat kovia.
Renkaistahan on täälläkin keskusteltu. Kun Saksasta saa kympin-kaksi halvemmalla, kuin Suomesta...

Nettikauppa on sikälikin helppoa, että siinä ei tarvitse olla juurikaan väkeä töissä eikä liiketilaa. Varasto voi olla vaikka pienessä kylässä alppien juurella, josta kuljetusfirma hakee rullakon päivittäin. Varasto voi jopa olla ison tukkurin naapurissa, ja tavarat noudetaan sieltä saatujen tilausten mukaan. Sitoutunut pääomakin jää näin alhaiseksi. Lisäksi iso saksalainen verkkokauppa myy esim. 50x enemmän renkaita, kuin suomalainen edustaja, jolloin ostohinnasta pääsee ruuvaamaan vielä lisää.
Takavuosina keskustelin erään valmistajan kanssa jospa tekisivät vähän muutoksia laitteeseen suomalaisen asiakkaan pyynnöstä. Ei tehty, kun Suomen kokonaismarkkinat ( 4 vuotta ) olivat alle 2 viikon tuotanto eimericcalaisella tehtaalla.

Itse myyntipäällikkönä joka päivä törmää virolaisiin sähköasentajiin: Ne tekevät suurimmalta osaltaan sutta ja sekundaa, mutta kun ne on kuulemma halpoja, niin niitä käytetään.
Parvekkeelta seuraan viereisen rakennustyömaan asioita lähes päivittäin. NCC:n miehet tulevat töihin, menevät pukukoppiin ja vaihtavat siellä puhtaat - NCC:ltä annetut - työvaatteet ja suojaimet ennen kuin menevät kohteeseen.
Virolaiset vaihtavat p****set vaatteet P-paikalla, eikä ole edes wc:tä. No, ei ole kyllä muutakaan sosiaaliturvaa. Mutta - halvalla tekevät!

Ei nää hinta-asiat niin yksinkertaisia ja helppoja ole.

Ja mitä tulee sitten Piikkiön hintoihin yms. Tietääkseni mikään muu maahantuoja ei ole näin tiiviissä ja hyvässä yhteistyössä merkkikerhon SEKÄ yksittäisten jäsenten kanssa, kuin Moto Italia.
Taannoin keskustelin erään gruppolaisen kanssa tästä asiasta. Totesimme, että Moto Guzzilla ajaminen ei ole pelkästään moottoripyörällä ajamista. Se on tavallaan elämäntapa, johon sisältyy niin Italo, kuin Bella ja kaikki yhdessä olemiset ja kokoonontumiset. Eikä suhteet Piikiön väkeen ole mitenkään toisarvoiset. Aina kun olen tarvinnut teknistä neuvontaa, niin Make on niitä antanut - laskuttamatta.
Ja "syysajelu" - koskahan Honda tai Kasawika omilleen...






kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Varaosahinnat Moto Italiassa
« Vastaus #32 : Lokakuu 04, 2012, 17:20:28 ip »
Ulkomailta tilatessa voi palauttaminen toimitusvirheen tms takia vaikeata tai mahdotonta. Ainakin, jos Itella pääsee väliin sotkemaan.
Tilasin etujarrupalat peltilehmään virolaisesta nettikaupasta. Prätkäpuolella sarja käsittää yhden levyn palat ja autopuolella akselin palat eli kaksi paria. Tuli siis yksi ylimääräinen sarja. Toimituksen operaattorina oli Viron Itella. Meilasin nettikauppaan, että näin on käynyt ja miten toimitaan. Antoivat tunnusnumeron ja pyysivät viemään lähimpään postiin alkuperäisessä pakkauksessa. Lupasivat hyvittää pankkitilille suoraan. Postineiti naputteli numerot koneeseen ja sanoi, että kone ei tunne tuota numeroa. Kysyi vielä takahuoneesta joltain yrityspuolen aluepalvelumyyntipäälliköltä neuvoa. Lopputulos oli pitää laittaa ulkomaan pakettina ja postituksen hinta on 27€. En jättänyt pakettia postiin vielä silloin. Kysyin neuvoa nettikaupasta, josta sanottiin, että maksa vaan postikulut he laittaa koko summan jotain 45€ tilille, koska haluavat palat takaisin. Olin jo henkisesti valmistautunut pitämään palasarjan. Pistin ohjeen mukaan postiin ja rahat tuli tilille parin päivän päästä. Kaipa he jatkoivat asian selvittämistä Viron Itellan kanssa.
Forza Moto Guzzi!