Kirjoittaja Aihe: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?  (Luettu 20122 kertaa)

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #30 : Lokakuu 05, 2012, 14:36:18 ip »
Tuskin kyytiin tulijaa heti kiinnostaa miten bensamittari on konstruoitu. Sitten (luultavasti aika pian) , jos kyytiläinen haluaa jälkeläisiä RF-Guzzistin kanssa, on ehkä syytä kertoa miten tulee käymään ja mistä syystä.
Forza Moto Guzzi!

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #31 : Lokakuu 05, 2012, 21:13:29 ip »
Eihän sitä säteilyä tarvi pitää päällä käytännössä kuin kymmenen - parinkymmenen kilometrin välein ihan pienen hetken. Itsekin tutkalaitteiden kanssa työskennelleenä tiedän että homma hoituu todella lyhyessä ajassa. Kuten kaikki tässä iässä ajasta riippumatta.
Kyseinen tutkan lähetin ja peili oli paineilmatoimisen varren nokassa joka kuormurin lavalta ponnahti hetkessä horisontin yläpuolelle ja takaisin alas. Tutkaryhmä vaihtaa saman tien paikkaa koska mittauspaikkaan todennäköisesti on odotettavissa jonkinlainen aseellinen isku.

Joku asiaa paremmin tunteva valaisee varmaan tätä turhaa tietoa lisää...

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #32 : Lokakuu 05, 2012, 22:11:02 ip »
Pysähdytään sillointällöin ja kurkataan tankkiin onko lientä jäljellä, niin ei tarvitse vekottimia keksiä tai varoa. Luotan enemmän trippimittarin lukemaan ja hakeudun tankille 200km paikkeilla viimeistään. Vielä ei v10:stä ole liemi loppunut ennen bensa-asemaa. Muista isommallakin tankilla varustetuista on kyllä muinoin.
Forza Moto Guzzi!

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #33 : Lokakuu 06, 2012, 08:59:06 ap »
Ei meidänkään pyöriin ole mitään ylimääräisiä virityksiä tulossa. V11:stä tietää, että kun bensavalo
ei enää sammu kiihdyttäessä niin bensaa on jäljellä alle 3 litraa. Kiihdyttämällä voi tehdä myös öljypinnan tarkistuksen.
Jos öljyvalo syttyy kiihdyttäessä niin öljypinta on alaviivalla.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #34 : Lokakuu 06, 2012, 12:12:15 ip »
Kun bensavalo sammuu samalla kun öljyvalo syttyy pitää lisätä molempia melko välittömästi.
Forza Moto Guzzi!

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #35 : Lokakuu 06, 2012, 12:34:40 ip »
Minulla ei ole käytössäni Mandellon tehtaan suunnittelupalaverin pöytäkirjoja, mutta
suunnilleen näin se on varmaan mennyt:

Testiajaja: "Nyt on niin, että tämän moottorin öljypumppu haukkaa ilmaa kiihdyttäessä,
jos öljyn määrä on alle 3 litraa".

Suunnitteluinssinööri 1: "No pahus, pitäisikö sinne öljypohjaan laittaa sitten loiskelevy?"

Suunnitteluinssinööri 2 (kustannuksista vastaava): "Ei kyllä ruveta mitään loiskelevyä laittamaan.
Laitetaan öljytikun alaraja siihen kolmeen litraan."

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #36 : Lokakuu 06, 2012, 14:35:04 ip »
Mulla Titaniumin pa-varoituvalo syttyy 240 - 260 km:n vaiheilla, ei se ainakaan vika ole. Polttoainetta tuolloin on jäljellä n. 100:n km:n ajoon.
Titaniumin kuski

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #37 : Lokakuu 06, 2012, 14:45:20 ip »
V10-koneet ovat erityisen herkkiä vilauttamaan öljyvaloa. Erityisesti kylmällä säällä.
Kunhan ottaa reippaan kiihdytyksen vaikka ei keulisikaan. Tuolla maailmalla oli joskus kaupan loiskelevyjä.
JL Meccanica teki oikein viimeisen päälle loiskelevyn mutta sillä ei liene kaupallista tulevaisuutta.

http://3.bp.blogspot.com/-YNft3qt6wyw/T-dCg1MjVaI/AAAAAAAAAnk/sPF7g0Jsk5o/s1600/crank_scraper_2.jpg

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #38 : Lokakuu 06, 2012, 15:53:39 ip »
Pikkulohkossahan taitaa olla vakiovarusteena loiskelevy.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #39 : Lokakuu 06, 2012, 16:21:32 ip »
^ en ainakaan muista, että mun Lariossa olis ollu? Tosin siitä on jo _hetki_ aikaa, kun se mulla oli..  ;D

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #40 : Lokakuu 06, 2012, 17:24:27 ip »
Jotenkin on semmonen muistikuva, että olis valussa. On tosin joku vuosi, että itsekään sinne tiiraillut..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #41 : Lokakuu 06, 2012, 23:28:26 ip »
Eikös pikkulohkossa ole oikeastaan kuivasumppu?
"Öljysäiliö"eli öljypohja on kampikammion alla ja kampikammiosta johtaa sinne kanavat.
Paluupumppua ei siis tarvita eikä öljypohjassa majaileva öljy pääse läikkymään
kovin helposti kampiakselin sotkettavaksi kovemmassakaan röykytyksessä.
Elikkä ainakkan tuon minun NTX:n kampiakselia ei pääse tarkastelemaan jos öljypohjan irrottaa.
Öljypohjassa loiskelevyt ovat yleensä enemmän tai vähemmän vaakasuorassa kun halutaan
estää öljyn loiskuminen kampiakseliin.
Polttoainetankkiin loiskelevyt laitetaan enimmäkseen pystysuoraan.

Kuvassa nykyinen näkymä kohti LM:n kampiakselia.
Sohc van Helmi.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #42 : Lokakuu 06, 2012, 23:31:38 ip »
Tässä ensimmäinen versio. Nokka-akseli ei tykännyt.
Sohc van Helmi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #43 : Lokakuu 09, 2012, 09:37:02 ap »
Tulipa aiheesta pätkittäin mieleen sellainen juttu, eettä minullahan oli pikkulohkon eräässä tankkivariaatiossa ihan koholla toimiva anturi. Tankki ja sitä myöten anturikin olivat jostain 750cc Kawa VN:stä. Toimi juuri niin kuin pitää.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Hajakenttä

  • Viestejä: 959
Vs: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #44 : Lokakuu 09, 2012, 16:37:37 ip »
On ne hehtometrejä. Siis ne numerot, joita Nevada Anniversarion matkamittari alkaa laskettaa tankin pinnankorkeusanturin antaessa merkin. Oli tuossa eilen sen verran poutaa, että piti sekin käydä käyttämässä hyödyksi ja ajaa pari tuntia pitäjän mutkateitä. Siinä sekin sitten tuli tarkistettua. Hassua kun ei heti tullut mieleen.

Kyllä tuokin menetelmä tietysti käy, mutta siinä vähän keljuttaa kun matkamittaria/trippimittaria ei sitten ole ennen kuin lisätään menovettä. Ja jos on huono muisti, niin aina pihasta lähtiessä on tankin peilaus tarpeellista, mutta mahdotonta. Tässä mallissa nimittäin ei korkin aukosta saa asiasta selvää. Tikkukaan ei mene pohjaan asti, siellä on jotain estelaippoja, enkä kyllä muutenkaan ala tikuilla sorkkia. Onhan tässä poskea soitettu monenlaisista ratkaisuista, mutta ei se ihan tosikkomaista saa ollakaan.

Kukin peilaa tankkinsa tyylillään, mutta 14 l tankki on aika pieni ja siksi sanoin arvostavani eniten tarkkaa "saksalaista" litramittaria. Sellaisen jonain tulevana talvena vielä rakennan, mutta en vielä tänä talvena. Sen reunaehdot ovat aika selvät; tarkka mies on tässäkin tarkka.

-Pitää sopia nykyisiin mekaanisiin osiin. (Näyttö saa olla erikseen sijoitettu johonkin sopivaan paikkaan.)
-Saa sytyttää tankkimerkkilampun kuten nytkin.
-Ei saa sotkea matkamittarin näyttöä.
-Pitää näyttää tarkasti  ja jatkuvasti tankin bensiinin litramäärä kahdella numerolla.
-Ei saa olla kuluvia osia.
-Pitää olla turvallinen.
-Pitää olla yksinkertainen, varma ja kestävä.

Kuten sanottu: tehdas olisi kyllä saanut asian hoitaa, kuten näkyy aika monella merkillä olevan.
Sentire la forza!
Terv: Timo