Kirjoittaja Aihe: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?  (Luettu 20076 kertaa)

Hajakenttä

  • Viestejä: 956
Vs: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #45 : Lokakuu 18, 2012, 12:52:52 ip »
Kaiken lisäksi tuo merkkivalo + sen jälkeen ajetut km:t ei toimi ajatetulla tavalla. Se matka, nimittäin nollaantuu kun virta käännetään pois, ja jatkuu sitten taas nollasta kun lähdetään taas ajamaan. Se on siis kelvoton järjestelmä.
Sentire la forza!
Terv: Timo

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Calin pa-varoitusvalo: vika vai ominaisuus?
« Vastaus #46 : Lokakuu 23, 2012, 20:35:50 ip »
Parituhatta kilometriä ehdin Calilla ajaa ennen lumien tuloa. Pa-valon toiminnasta havaitsin, että se syttyy noin 250-270 km:n ajon jälkeen ja olen ajanut sen jälkeen enimmillään  noin 100, jonka jälkeen tankkiin meni vajaa 17 litraa bensaa. Olettaen, että tankista saa ulos luvatut 19 litraa niin merkkivalon syttymisen jälkeen voinee ajaa varman päälle 120 km.

Cali söi tuon parintuhannen kilometrin matkalla keskimäärin 4,8 litraa vaihteluvälin ollessa 4,4 -5,2. Ihan hyvin näin syykoleilla. Norge vei kuuden vuoden ja reilun 100 tkm:n matkalla keskimäärin puoli litraa enemmän ja Quotan pari tankillista, mitä ehdin ajaa, 6-7 l/100km, mikä on jo metsässä ja asiaa tullaan tutkimaan. Kaikissa lukemissa otettu mittarivirheet huomioon eli ovat vertailukelpoisia noilta osin.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99