Tässä motomatin linkittämässä kuvassa on aiemmin käytössä ollut malli:
Tuskin kuitenkaan tämä?
http://www.stein-dinse.biz/Moto-Guzzi/Fueltanks-Acc-/Others/Fuel-level-sensor::1087.html#!prettyPhoto/0/Siinä on messinkiputken sisällä reed-kosketin (lasiputki) ja päässä oleva lakupötkön mallinen uimuri sisältää magneetin.
Vempeleessä on lisäksi liitäntäsuojasukan sisällä vastus, joka rajoittaa lampun valovoimakkuutta. Tämän vastuksen
liitäntäjohdot napsahtavat helposti poikki, mutta vika on kotikonstein korjattavissa.
V11:ssä on toiminnasta päätellen NTC-vastus (valon kirkkaus vaihtelee). Outoa on, että tällainen vaatisi toimiakseen
NTC-vastuksen vieressä olevan lämmitysvastuksen. Tällaisesta tai vastuksen liitännästä ei kytkentäkaaviossa näy merkkiäkään.
Tähän uudempaan en ole päässyt tutustumaan, kun on toiminut eikä ole huvikseen viitsinyt avata.
Vielä uudemmissa lienee NTC-vastusanturi, joka on johdotettu ohjaustietokoneen kautta, jolloin teksti tai valo ei välttämättä
vilku samassa tahdissa kuin anturin signaali.
edit: Tuollahan noista NTC-vastuksista on ollut puhetta:
http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=3096.0eikä se NTC mitään erillistä lämmitysvastusta tarvitse. Tuntui vaan jotenkin mahdottomalta, että virta, joka riittää lämmittämään
NTC:n ei samalla hehkuttaisi polttimoa edes hiukan. Tuon toimintaan saaminen on kyllä vaatinut joltain aikoinaan melkoista
optimointia.