Kirjoittaja Aihe: v65c nykii  (Luettu 14698 kertaa)

ToyBoy

  • Vieras
Vs: v65c nykii
« Vastaus #15 : Syyskuu 28, 2012, 15:09:33 ip »
itse asiassa purin tuon katkaisijahässäkän, missä startti ja tappokatkaisin ovat. levisi mukavasti käsiin. Tappokatkaisijaa ei näemmä saa irti (en ainakaan itse pystynyt päättelemään miten), kuten on starttinappulan laita. Pystyin vain toteamaan, että johdot ovat paikoillaan. Suihkutin vähän crc:tä, se oli ainoa mitä saatoin tehdä. Yritin jäljittää johtojen kulun enkä huomannut mitään erikoista matkan varrella. Nyt on vain saatava jotenkin kokoon tuo möykky, löytää paikat noille pikkuosille jotka lennähtivät maahan vaikka yritin herkin sormin kapinetta avata.Mieleen tuli etäiset muistot kahdesta Fiat 127:sta. Vielä nykyäänkin herään öisin omaan huutooni. Jotenkin hirveän hankalasti on nuo, valitettavasti muovista tehdyt, pikkujutut suunniteltu verrattuna vaikkapa Yamaha SR 500:seen (toinen lemmittyni, jonka kanssa tosin meni 2 kesää, ennen kuin pääsin nauttimaan ajamisesta). Vielä elän toivossa, että tänä syksynä Guzzilla ajamaan pääsen.
Olen päätellyt näin, että nykyinen käynnistymättömyys on eri ongelma kuin tuo n. 10 kilometrin jälkeen alkanut mahdoton nykiminen. Yksi havainto vielä. Kärjet aukeilivat mukavasti startatessani, mikä lienee terve merkki. kärkiväli säädettiin ammattilaisen toimesta. Huomenissa kasaan möykyn ja kokeilen. Palaan asiaan.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: v65c nykii
« Vastaus #16 : Syyskuu 28, 2012, 16:29:25 ip »
Ei hän mikään ammattilainen ollut, kun ei henkiin saanut potilasta  :P ;) :)
Forza Moto Guzzi!

tramp

  • Viestejä: 151
  • Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista
Vs: v65c nykii
« Vastaus #17 : Syyskuu 28, 2012, 16:47:07 ip »
Luja usko ja kova yritys niin joskus se palkitaan vaikka kyseessä olis italialainen tekniikka. Sulla on jo kokemusta ;)

Se joka tahtoo keksii keinot ja se joka ei tahdo keksii selityksiä. Tsemppiä...kohti valaistumista.

T. Quatamiäs

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: v65c nykii
« Vastaus #18 : Syyskuu 28, 2012, 18:48:46 ip »
Moro!
Itsellä oli pietä säätöä oman NTX V35 (1987) käyttöönotossa.
Ongelmana oli liian rikas polttoaineensyöttö, joka tummasi tulpat.
Tulpista katosi kipinä ja minä etsin syytä siihen aika pitkään.

Kunnes hoksasin vaihtaa n. viikon vanhat tulpat uusiin.
Kipnä syttyi heti ja pyörä hörähti käyntiin. Tulpat olivat tummat, mutta eivät varsin likaiset.
Kipinä kipinöi heikkona tulpan sisällä, eikä kärjissä, niin kuin piti.

Lääke tulppien mustumiselle oli luistin neulan pudottminen pykälällä alemmas.
Nyt se on ylimmässä hahlossa (eli neula on alimmassa asennossa).
Sekää ei taida olla ihan hyvä juttu? Neulassa on neljä hahloa säätöä varten.
Pitäisi ilmeisesti vaihtaa suutin pienemmäksi ja palauttaa neulaa ylemmäs, tms?

Vai mitä sanovat tietäväiset Guzzivelhot?
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

ToyBoy

  • Vieras
Vs: v65c nykii
« Vastaus #19 : Syyskuu 28, 2012, 20:55:09 ip »
printtasin kytkentäkaavion (sekä 650 larion että Californian 1986). En tiedä, ovatko 1984 v65c;n kanssa yhtenevät, mutta mutta, ymmärsin niitä yhtä paljon kuin Malevichin maalausta White on White. Jonkun huoltoläpyskän kun vielä löytäisin niin taivaat aukeaisivat! Näin kaksi terävää alla voin vakuuttaa, että vielä tänä syksynä ajan Guzzilla. Harmi, ettei naapurustossa ole yhtään.
Mukavaa Perjantai-iltaa :P
Terv. Lasse

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: v65c nykii
« Vastaus #20 : Syyskuu 28, 2012, 22:27:59 ip »
Mulla on pikkulohkoisen manuaali hyllyssä. Mitä tarvit? Voin laittaa kuvaa tulemaan vaikka s-postiin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ToyBoy

  • Vieras
Vs: v65c nykii
« Vastaus #21 : Syyskuu 29, 2012, 08:33:11 ap »
Olisin kiinnostunut kaasarista ja sen säätämisestä, venttiileistä ja niiden säätämisestä, sitten kärkivälin säätämisestä, näin aluksi. Olisin hyvin kiitollinen näistä dokumenteista. Olen edm. toimenpiteitä joskus tehnyt, mutta aikaa on vierähtänyt ja jokaisessa moottorissa taitaa olla omat niksinsä, vaikka periaatteet pitkälti samat.
Terv. Lasse

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: v65c nykii
« Vastaus #22 : Syyskuu 29, 2012, 09:23:37 ap »
Ohjeita on Gruppon kotisivujen Tekniikkaa-osiossa: http://www.guzziclub.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=35 . Pääsivulle pääset klikkaamalla vasemmasta yläkulmasta Uutisia-kentän linkkiä. Aika lähellä siis.
Forza Moto Guzzi!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: v65c nykii
« Vastaus #23 : Syyskuu 29, 2012, 17:19:37 ip »
Laita sähköpostiosoitteesi yksityisviestillä, niin laitan huomenna kuvia manuaalista. Tämä päivä meni toisen italialaisen kimpussa; rouvan Fiatin etupäätä piti korjailla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ToyBoy

  • Vieras
Vs: v65c nykii
« Vastaus #24 : Lokakuu 02, 2012, 15:54:57 ip »
..no joo, mittailtu on vaan juurikaan viisaammaksi en ole tullut. Tappokatkaisimen mittasin liittimestä ja se toimii kuten pitää. sähköä tulee kärjiltä puolille asti. Omituiselta tuntuu, että kun kärjet avataan niin jännite ei puolille tulevista johdoista mitattaessa muutu, pysyy n.12 voltissa. Eikö sen pitäisi olla nolla? Tai olenko minä?? En voi muuta kun nostaa kädet ylös ja rahdata pyörän Piikkiöön.
Tietämykseni rajoissa tein sen minkä voin. Kiitos kaikille neuvoista. :)

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: v65c nykii
« Vastaus #25 : Lokakuu 02, 2012, 16:56:43 ip »
Älä vielä luovuta. 12v pääsee jotain kautta katkojien ohi puolille. Ratkaisu ei ole kaukana. Koita saada 12v häipymään puolan ensiöstä liittimiä irroittamalla.
Forza Moto Guzzi!

JuhaV

  • Vieras
Vs: v65c nykii
« Vastaus #26 : Lokakuu 02, 2012, 17:44:14 ip »
Usein nuo kärkivehkeet on suunniteltu siten että puolille tulee toiseen napaan jatkuva 12 V ja kärkien kautta maadoitetaan sitten se puolan toinen napa.
Eli virrat päällä ja tappokytkin aktivoimatta puolan toisessa navassa on 12 V riippumatta siitä missä asennossa kärjet ovat.

T: JuhaV

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: v65c nykii
« Vastaus #27 : Lokakuu 03, 2012, 13:43:07 ip »
Näin ollen mittaa virrat pois-asennossa yleismittarilla vastusta maata(runkoa) vasten esim. puolan kärkien puoleisesta liittimestä. Kärkien ollessa kiinni pitäisi näyttää kutakuinkin nollaohmia ja auki-asennossa lähes ääretöntä.
Forza Moto Guzzi!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: v65c nykii
« Vastaus #28 : Lokakuu 03, 2012, 13:58:21 ip »
Hetkonen.. Nyt tuli mieleen, että itsellä oli tuossa pikkuisessa jotain outoutta, kun mittailin pari kesää sitten todellista sytytysennakkoa. En vaan muista mitä. Varusteina oli silloin astekiekko ja yleismittari. Jotenkin se liittyi juurikin kärkien aukeamiseen ja virran katkeamattomuuteen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

egon

  • Viestejä: 973
Vs: v65c nykii
« Vastaus #29 : Lokakuu 03, 2012, 14:52:39 ip »
Ainakin kärjellisessä isolohkossa sytkä on juuri noin kuin Juha V kertoi.  Virtalukon ja tappokytkimen kautta tulee yksi johto toiselle puolalle, josta se on haaroitettu myös sille toiselle. Kummankin puolan toisesta navasta on johto omille kärjilleen. Jos puolalle tulee 12 volttia niin mittaa vielä, että se tulee myös kärkeen kun kärki on raollaan. Samaan syssyyn voit testata, että tuleeko tulppaan kipinä kun kiinni olevia kärkiä napsuttaa auki ruuvimensselin avulla.

Yleismittarit on siitä keljuja vehkeitä, että ne näyttää jännitteen ihan oikein vaikka jossakin olisi sen verran hapettunut liitos, että  sähkö ei tule kunnolla läpi. Tässä tapauksessa, jos kärkiä napsuttamalla ei synny kipinää, neuvon laittamaan kokeeksi ns. hyppyjohdon suoraan akun plussalta tuohon haaroitettuun puolien syöttöjohtoon ja kokeilemaan kipinöintiä uudelleen. Jos nyt tulee salamointia, on erittäin todennäköisesti hapettuma tankin alla olevassa pikaliittimessä, jonka kautta syöttöjohto painaa ampeereja virtalukon ja tappokytkimen kautta puolille.

Lykka till.