Uteliaisuudesta kysyisin, kuinka on vikakoodien luku Guzzien ecuista toteutunut.
Oma kokemus on ollut, että vian oikein tahallisesti tekemällä olen koodeja onnistunut saamaan ja jopa tallentumaan.
Eli esim sähköpistoke irti ruiskuilta tai lambdalta. Myös väärän syt puolan (vaikka piti olla ohmit ok) käytöllä sain koodin ilmaantumaan.
Mutta... pari kertaa on ajossa nyt syttynyt EFI valo mittariin, eikä (Scan16M ohjelmalla) koodeja ole tallentunut.
( Tosin luulen tietäväni, että EFI-valo herja tulee imuilman lämpöä huijaavan boxin huonolaatuisista juotoksista )
Luulisi ajossa kirkkaana mittarissa punaisena palavan "hälytyksen" jättävän muistijäljen, mutta DTC = No, No, No.
Myöskään kulunut TPS ja viallinen kampiakselin asentoanturi, eivät olleet vikakoodia itsestään (2v sitten) jättäneet.
Vähän alkeelliselta ainakin 15RC ecun vikakoodit tuntuvat. Tai lähinnä se, että ei muistiin mitään tallennu, jos vika poistuu.
Siis kokemuksia, että onko M15, M16, M15RC ecujen vikamuistiin kuinka tallentunut koodeja, jotka ovat vianetsinnässä olleet avuksi ?
Entä häviääkö monet koodit, jos käyttää virrat pois ennen vikamuistin lukua ?