"Harjoittelutila" voisi olla myös netissä. Osoite jossa olisi mahdollisuus harjoitella turvallisesti ja joka jopa antaisi palautetta.
Simulointi menisi jotenkin näin: Käynnistetään GD, valitaan portti jossa "kaapeli" on, valitaan ECUn tyyppi. Sen jälkeen pääsisi katsomaan kaikenlaista ja valitsemaan toiminnot. Lisäohjelmiin ei tarvitsisi puuttua lainkaan. Pidemmälle opettelu jätettäisiin vain siitä kiinnostuneille "säätäjille". Lisäohjelmat eivät ole suomenkielisiä.
Omasta mielestäni olen näissä ketjuissa, avoimessa ja suljetussa, koittanut tuoda esille sitä että GuzziDiag on se perustoiminto jolla voi hakea vikoja, testata ja muuttaa hyvin rajoitetusti asetuksia (Kuten CO-säätö tai ECUn ja kaasukahvan "opettaminen" ymmärtämään toisiaan). Riippuu moottorinohjauksen tyypistä mitä toimintoja on tarjolla.
Silti saan viestejä joissa kritisoidaan GD:a siitä että sillä ei saanutkaan tehoa lisää. Se ei ole sen tarkoitus.
"Karttojen" muokkaus tai netistä saatujen moottorinohjaustiedostojen käsittely tehdään muilla asiaan liittyvillä apuohjelmilla. Vianetsintään ja korjaukseen niitä ei tarvita. Eikä vialliseen pyörään pidä mennä syöttämään uutta tiedostoa ennen kuin se on muutoin saatu kuntoon. Ei uusi moottorinohjaustiedosto korjaa pyörän vikoja. GD:n perustoiminto on siihen apuväline, ei ihmeidentekolaite. Työkaluksi sitä voisi nimetä siinä kuin lenkkiavaintakin.