Kirjoittaja Aihe: Guzzidiag - suomen kielellä  (Luettu 524339 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #540 : Elokuu 23, 2015, 22:31:07 ip »
Itse ajattelin sorvata ja kierteittää väliholkin tilalle alumiinista johtavamman holkin ja katsoa mitä siitä on seurauksena. Todennäköisesti että pyörä käynnistyy hyvin ja matkaa alkaa normallisti mutta hetken päästä alkaa pätkimään tai sammuu. Johtuen siitä että rikastus ei enää ole päällä koska anturi antaa liian positiivista lämpötilalukemaa ECUlle. Jospa jaksaisi näin helteellä ryhtyä asennustöihin....

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #541 : Elokuu 23, 2015, 23:09:21 ip »
V11 palstoilla kirjoitteleva nimimerkki "Gelos":
"
Sorvasin messingistä välikappaleen muovisen tilalle. Se osoittautui suureksi virheeksi. Lämpö siirtyi niin suoraan anturiin että lämpönäyttämä oli 115-125C, mikä aiheutti ongelmia. Originaaliosalla lämpönäyttämä on stabiili 80C riippumatta ajotavasta tai moottorin kierrosluvusta. Ero todellisen sylinterinkannen lämpötilan ja lämpönäyttämän (se mitä kerrotaan eculle) välillä on siis erittäin suuri. 8V moottoreissa lämpöanturi lienee eri paikassa, koska niissä lämpöanturi näyttää erittäin nopeasti 125C?
"
Tällä hetkellä oma arvaukseni on että tämä on ollut tarkoituksellista 2V "efi" -moottoreiden kohdalla. Anturi ei rikkoudu ylikuumenemisesta ja sen säädön kanssa ei ole niin tarkkaa... Kerrotaan vaan eculle milloin ollaan selkeästi alle normaalin käyttölämpötilan ja milloin ei. Engine temp trim kartta itse on kyllä tehty "tarkasti" mutta jos tulotieto eculla nököttää aina ajaessa "80C", se on sitten siinä...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 24, 2015, 00:53:45 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #542 : Elokuu 24, 2015, 00:16:20 ap »
Minulla on se lämpöpasta laitettu anturiholkkiin syksyllä. Moottorin lämpötilalla ei ole mielestäni ollut huonoon käyntiin vaikutusta. Ajonaikaisten logien mukaan "engine temp 110 C"  lämpimänä päivänä rauhallisella 60-80km/h nopeudella. Lambda menee closed-loopiin jo 40 asteen jälkeen eli sen pitäisi korjata seos kelvolliseksi. Olen koittanut tehtaan vakiokarttoja Euro 2 ja Euro 3. Huono käynti molemmilla, mutta Euro 3 "ohuempi" 2000-3000 rpm ja loivilla kahvan väännöillä. Euro 2 on "tukevampi" ja lineaarinen.
Moottorin rikastus on myös maltillista (liitekuva) 15RC kartoilla. Taulukko on sama Euro 2 & 3 kartoissa.

RPM anturi täytyy vielä vaihtaa. Jos vaikka sen toiminnassa tai toleranssissa on jotakin, jota ecu ei nyt osaa lukea. Eikä todellakaan olisi ensimmäinen kerta, kun Murphy tekee sellaisen tepposen, että ilmestyy kaksi (joskus jopa kolme) toisistaan riippumatonta vikaa samaan aikaan. Sille ei usein edes jälkikäteen löydy mitään selitystä. Murphy vaan kiusaa.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #543 : Elokuu 24, 2015, 00:44:59 ap »
Lainaus
Ajonaikaisten logien mukaan "engine temp 110 C"
Kas tuollakin on nollaa, välillä 77-89C. Se lienee se lämpötila mitä vakioanturi eculle normiajossa Italiassa kertoo?  Jos Suomessa lämmöt ovat hieman alhaisemmat, 65C:ssä on vielä 1,6 lisäystä, eli saman verran plussaa kun 110C kohdalla on miinusta (1,6). Kerroin, jolla ruiskutusaikaa lyhennetään on siis 0,94? Jos lämmönsiirtopastan käyttö on muuttanut kertoimen enintään arvosta 1,06 arvoon 0,94 miinusta ruiskutusaikoihin tulee reilu 11%. Kuinkahan paljon 15RC pystyy sitten seosta säätämään, eikös se ollut hyvin vähäistä, karkeaa ja suurpiirteistä? Kokeile nyt kumminkin ilman pastaa jos mikään muu ei auta...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 24, 2015, 10:14:40 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #544 : Elokuu 24, 2015, 06:40:37 ap »
Minulla on se lämpöpasta laitettu anturiholkkiin syksyllä. Moottorin lämpötilalla ei ole mielestäni ollut huonoon käyntiin vaikutusta. Ajonaikaisten logien mukaan "engine temp 110 C"  lämpimänä päivänä rauhallisella 60-80km/h nopeudella. Lambda menee closed-loopiin jo 40 asteen jälkeen eli sen pitäisi korjata seos kelvolliseksi. Olen koittanut tehtaan vakiokarttoja Euro 2 ja Euro 3. Huono käynti molemmilla, mutta Euro 3 "ohuempi" 2000-3000 rpm ja loivilla kahvan väännöillä. Euro 2 on "tukevampi" ja lineaarinen.
Moottorin rikastus on myös maltillista (liitekuva) 15RC kartoilla. Taulukko on sama Euro 2 & 3 kartoissa.

RPM anturi täytyy vielä vaihtaa. Jos vaikka sen toiminnassa tai toleranssissa on jotakin, jota ecu ei nyt osaa lukea. Eikä todellakaan olisi ensimmäinen kerta, kun Murphy tekee sellaisen tepposen, että ilmestyy kaksi (joskus jopa kolme) toisistaan riippumatonta vikaa samaan aikaan. Sille ei usein edes jälkikäteen löydy mitään selitystä. Murphy vaan kiusaa.

Tai voisiko tuo vika olla sellainen, että joku anturi on ajan oloon mennyt rikki. Ecu on pystynyt säätämään sen, kun vika on hiipinyt paikalleen. Nyt kun nollasit, on erotus ehjään liian suuri ja ecu ei osaa tätä korjata.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #545 : Elokuu 24, 2015, 13:55:01 ip »
Tai voisiko tuo vika olla sellainen, että joku anturi on ajan oloon mennyt rikki. Ecu on pystynyt säätämään sen, kun vika on hiipinyt paikalleen.
Nyt kun nollasit, on erotus ehjään liian suuri ja ecu ei osaa tätä korjata.
Erittäin mahdollista, että juuri noin tässä on käynyt kampiakselin asentotunnistimen kanssa:
Lainaus
Crankshaft variation relearn procedures "calibrate" sensor to flywheel reluctor teeth to accommodate for normal manufacturing variances. (linkki)
Eli "kampiakselin vaihtelun uudelleenoppimis toiminto "kalibroi" anturin vauhtipyörän vastakappale hampaisiin sopeutuakseen normaaleihin valmistuksen eroavuuksiin". ECU on voinut oppia kierrosanturin epävireisen toiminnan vuosien saatossa, mutta nollauksen jälkeen olettaa, että liikkeelle lähdetään vireessä olevalla komponentilla. 15RC:n itsediagnostiikka ei vain ilmeisesti osaa tehdä tästä vikakoodia.
Lainaus
In most cases, if the engine has spark, but the fuel injectors aren’t triggering, the camshaft position sensor signal is erratic or missing. (linkki)
Eli jos pulssi/signaaliaalto on epätasainen tai puuttuu, niin ecu ei anna ruiskukomentoa.
(Ecuun ohjelmoitu turvatoimi, jolla suojataan lambda-anturia sekä katalysaattoria.)
PersDynolla tuntui, että nyt ei saa aina soppaa kunnolla ja hetikohta jo menikin ruiskusuutin vaihtoon.
Ehkä olin jo ns. alunpitäen oikeillä jäljillä, mutta kunnon todisteiden puuttuessa tuomitsin väärän syyllisen  ::)
Oskilloskooppi (kannettavat ja PC:lle) olis halpa työkalu (vs turhat osat) ja hyödyksi nykytekniikan kanssa.
p.s. Toivottavast tää nyt selvii loppuviikosta, kun ehdin vaihtaa uuden anturin ja pääsen sitä kokeilemaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 24, 2015, 16:42:11 ip kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #546 : Syyskuu 02, 2015, 03:04:40 ap »
Do niin, myytinmurskaajien tapaan on teoriaa nyt kokeiltu käytännössä ja oletus vahvistettu. Työtietokoneen työpöytä täynnä tekstimuistioita ja pdf:fiä, joissa teemana "Analisi del Sistema di Iniezione Magneti Marelli I.A.W.". Kasan alle on saattanut hautautua jotain ehkä enemmän "tärkeää ja tähdellistä", mutta vielä ei ole taivas pudonnut niskaani, siispä harrastukselle työvoitto  :P .
Ota mukava asento ja varaa lukuaikaa, sillä tuli aika piiitkä sepustus (taas)  ;D

Kevät-talven mopiili-scannerin kehittelystä oli tiedossa, että eri ecuille kuiskutellaan samoja ehdotuksia ja ne sitten vastaavat, jos suostuvat, mutta periaatteessa ymmärtävät samaa kieltä. Eroa on lähinnä yhteyden muodostuksessa ja yhteysnopeudessa. Toimintaperiaate eri malleissa on kuitenkin samankaltainen.
Niinpä myös kaikki Marelli IAW ecuja käyttävät autotkin Ferrarista, Alfa Romeoon ja Sierra Cosworthiin. Lancia Integralesta Fiatiin, toimivat kuin Ducati ja Moto Guzzi. Marelli itse ei juuri kerro ecujen toiminnasta, mutta eri huolto-ohjeista saa toiminnasta jotain kaivettua.

Esim ecun vianetsinnästä seuraava tarkistus-järjestys:
1. Tarkista ecun maadoitus, rapsuta ja puhdista (huono maakontakti sekoittaa toiminnan)
2. Tarkista lambda-anturin antama mV (jos pielessä, niin ecu menee metsään)
3. Tarkista RPM anturin antama signaaliaalto (häiriöt sekoittaa pa-ruiskutuksen)
4. Tarkista TPS anturin toiminta (huono toiminta heikentää moottorin suorituskykyä)
5. Tarkista muut anturit ja katkaisijat (lämpö, ilmanpaine, kytkin, kaatumis jne)

Koska Marelli ecujen juuret ovat kilpailutoiminnassa, niin niissä ei ole autopuolelta tyypillistä limp-modea eli rajoitetun tehon varaohjelmaa, vaan niissä on sisäinen "best safe performance" virheenkorjaus, jossa virheellinen tai puuttuva signaali-/anturitieto paikataan määrätyllä tai opitulla korjausarvolla.
Kierroslukuanturin korjausarvot ECU opettelee toimivasta moottorista tekemällään kalibroinnilla. ECU tekee sen P7/P8 ja 16M/15M ssa, kun virta on ollut poissa 15 min (sulake tai akku irti) ja moottori saavuttaa käyntilämmön. Kierrokset nostetaan tyhjäkäynniltä yli 5000 rpm kolme kertaa. Kone sammutetaan ja annetaan olla 30 sek (tai yli 10 sek), jolloin arvot tallentuvat. Kalibroinnilla saadaan moottorin asennon tunnistaminen ja sen myötä ruiskutuksen ajoitus osumaan oikealle kohdalle. 15 RC ja 5AM ecuissa kalibrointi käynnistetään diagnosointi ohjelmalla (Axone/GuzziDiag/ScanM5X jne) ja arvot säilyvät, vaikka akku olisi irti pitkänkin ajan, vaikka seos-säädöt mahdollisesti nollautuvatkin (?).

Sytytystä ja seosta laskiessa puuttuvan ilma- tai moottorilämpö-arvon 15 RC ecu korvaa 20 asteella . 5AM ecu ilman 23 lla ja moottorin 30 asteella. 5AM korvaa kylmäkäynnistyksessä puuttuvan lämpötiedon toisen lämpöanturin tiedolla (ilma/moott ja moott/ilma) 23 asteen alapuolella startatessa. 5AM osaa laskea tarvittavan lisärikastuksen ja vähentää sitä moottorin käymien kierrosten myötä.

Nevadassa itseopittujen arvojen resetti resetoi (tahattomasti ?) myös RPM anturin (phonic wheel reset), eikä katkonaista signaalitietoa antavan RPM anturin kanssa uudelleen kalibrointi onnistunut. ECU ei enää löytänyt lambda-tavoitetta, kuten ennen resettiä ja seilasi vain ees-taas rikkaan ja laihan seoksen välillä.
Liitekuvassa on loggaus uudella anturilla TPS ja itseoppivien resetin jälkeen. Syötin eculle vakio kartan, jossa lambda on päällä (aiempi oli +10% rikastettu lambda-off) ja alussa on pari kierrosten nostoa, jotta uusi kartta "kytkeytyy päälle". Kohdan 406 jälkeen lambda menee closed-loop tilaan (moott.lämpö oli n.40 astetta) ja kun moottorin lämpö saavutti 77 astetta, niin väänsin kierrokset viidesti (varmuuden vuoksi) yli 5000 rpm:n. Kuten logista näkee, niin kalibrointi onnistui ja lambda alkoi heti kirjoittaa aivan tasaista 780mV (=14.4 AFR). Koneen käyntiääni muuttui ja kaasuun vastaavuus oli hyvä jo heti toisen kierrosten noston jälkeen. Vielä täytyy tarkistaa läppärunkojen balanssi ja tyhjäkäynnin bypass-säätö.
p.s. Jos ecu hukkaa rpm signaalin, se katkaisee virran pa-pumpulta 60 kierroksen ajaksi. Uusi signaalihavainto saa sen käyntiin tuon jälkeen, Tästä ilmeisesti seurasi aiempi hidastettu keinutuoli, sillä tuo on 2400 rpm:llä 1,5 sek, 3600 rpm:llä 1 sek ja 4800 rpm:llä 0,75 sek. Kun paineenlasku ei ole äkillistä ja lambdakin osaa sitä kompensoida, niin oli sekin jäänyt hyvin piiloon aiemmin.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2015, 04:17:14 ap kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #547 : Syyskuu 02, 2015, 10:31:20 ap »
Kiitos hienosta selvityksestä !

Pitäisi saada mielestäni lähdeviitteineen myös GuzziDiag –teamin tietoon (Beard, Pauldaytona, Meinolf – kaikki puhuvat toki myös sujuvaa englantia) koska sinulla on 100% näyttö että noin se meni.

Antureista:
kun GuzziDiag –näyttää ”online” –näytössä kaikille antureille järkeviä arvoja, lienee ainut juuri tuo rpm anturi sellainen mikä siis voi olla vialla vaikka kierrosluku GD:n näytössä on looginen?

Virta pois 15 min, käyntilämpö:
Onko tietoa mikä lämpö tuossa on alarajana? Tulee mieleen että 15M kohdalla CO säädön saa tehdä tehtaan mukaan kun moottorin lämpötila näyttää 80C. Tuo on jo ilmaraolla varustetulla anturilla vaikea saavuttaa…

15 RC ja 5AM ecuissa kalibrointi käynnistetään diagnosointi ohjelmalla:
Toiminto lienee ”itseoppivien arvojen reset” ?

Kone sammutetaan ja annetaan olla 30 sek:
Olen ymmärtänyt että eculta häviää sähköt aika nopeasti sen jälkeen kun virta-avaimesta on käännetty virta pois. Ilmeisesti arvot tallentuvat tuona väliaikana? Tappokytkintä ei saane käyttää, se lyö ymmärtääkseni heti kaikki seis. Toisaalta CO –arvon kohdalla 15M tapauksessa moottori juuri käsketään sammuttamaan tappokytkimestä…
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2015, 13:38:52 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #548 : Syyskuu 02, 2015, 12:05:12 ip »
Tulipas hengästyttävän paljon uutta. Kiitos siitä. Tieto lisää tuskaa....
Tämä kalibrointitoiminto oli minulle uusi asia. Aiemmin olin ymmärtänyt että järjestelmä kalibroi itseään kunhan koneen vain saa käymään ja ajoon. Muistelen näin ajoilta kun aikanaan kun tein "lastutusta" vaihtelemalla erilaisia prosessoreja sekä Quotaan että Centauroon. Onnistuneesti olen kyennyt kadottamaan eeprom-kirjastoni. Siihen aikaan ei saanut netistä tietoa vaan kokeilijan innolla ja omilla rahoilla kaikenlaisia viriviri-juttuja näpräsin.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2016, 18:39:25 ip kirjoittanut motomatti »

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #549 : Syyskuu 02, 2015, 12:24:16 ip »
15 RC ja 5AM ecuissa kalibrointi käynnistetään diagnosointi ohjelmalla:
Toiminto lienee ”itseoppivien arvojen reset” ?

Joku sen niminen nappi se on guzzidiagissa.

Eilen tuon resetin tein kun sen lambdajutskan kanssa tullut askarreltua. Kaikki olikin hyvin tuohon resettiin asti... Tyhjäkäynti pomppasi kolmeen tonniin yms tympeää ilmaantui heti.

Kyllä se tyhjäkäynti sieltä illan aikana jo löytyi, siis ihan itsellään, kone kuumaksi ja hetki taukoa ja taas menoksi. Oppii se. Vähän vielä nypyttelee, sekin alkasi tuon resetoinnin jälkeen.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #550 : Syyskuu 02, 2015, 13:42:15 ip »
Aikamoinen Pandoran lipas tuo "itseoppivien arvojen reset" näköjään on. Joissakin tilanteissa siitä voi alkaa aikamoinen show. Tulee mieleen se 5AM tapaus jonka Sami juuri kerran laittoi kuntoon, kun merkkihuollon karttapäivityksen jälkeen asiat olivat menneet huonompaan suuntaan (jos oikein muistan). Tuntuu että tässä ollaan taas jonkin tärkeän asian jäljillä, mistä Marelli ei suvaitse kertoa, vaikka voisi helposti antaa ohjeet miten menetellä.
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #551 : Syyskuu 02, 2015, 13:50:09 ip »
Taas vertaan autoon; mun auton boksissa oli vikailmoituksia (ei sytyttänyt valoa) resetoin ne ja kaikki meni pieleen. Ensikäynnistys sahuutti ja käynti oli yhtä röpellystä. Muutaman startin jälkeen rauhoittui. Luulin koko ajan että oli joku randomhäiriö, mutta tämä Alin selvennys Guzzin boksista antaa epäillä, että sama juttu kävi mun kärryssä! Yksi vika jäi ja se on nykytys kahdessa tonnissa ja lievä voimattomuus. Eli käytännössä samat kun sulla. Joten mullakin voi sittenkin olla esim nokka-anturi vikana. Sinänsä hauska, kun mulla ei ole italialaista sähköä autossa, vaan saksalaista, silti käyttäytyy identtisesti.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #552 : Syyskuu 02, 2015, 17:38:48 ip »
Pitäisi saada mielestäni lähdeviitteineen myös GuzziDiag –teamin tietoon (Beard, Pauldaytona, Meinolf – kaikki puhuvat toki myös sujuvaa englantia) koska sinulla on 100% näyttö että noin se meni.

Antureista: kun GuzziDiag –näyttää ”online” –näytössä kaikille antureille järkeviä arvoja, lienee ainut juuri tuo rpm anturi sellainen mikä siis voi olla vialla vaikka kierrosluku GD:n näytössä on looginen?

Virta pois 15 min, käyntilämpö: Onko tietoa mikä lämpö tuossa on alarajana? Tulee mieleen että 15M kohdalla CO säädön saa tehdä tehtaan mukaan kun moottorin lämpötila näyttää 80C. Tuo on jo ilmaraolla varustetulla anturilla vaikea saavuttaa…

15 RC ja 5AM ecuissa kalibrointi käynnistetään diagnosointi ohjelmalla: Toiminto lienee ”itseoppivien arvojen reset” ?

Kone sammutetaan ja annetaan olla 30 sek:  Olen ymmärtänyt että eculta häviää sähköt aika nopeasti sen jälkeen kun virta-avaimesta on käännetty virta pois. Ilmeisesti arvot tallentuvat tuona väliaikana? Tappokytkintä ei saane käyttää, se lyö ymmärtääkseni heti kaikki seis. Toisaalta CO –arvon kohdalla 15M tapauksessa moottori juuri käsketään sammuttamaan tappokytkimestä…

PaulDaytonalle laitoin jo aiemmin tuon login ja selvityksen virheenkorjauksesta sekä phonic wheel learn:sta. Tarkennettuna "official Marelli" koodien kanssa, joista GuzziDiag softaajat saavat enemmän irti.
Kommunikointi ECUn kanssa on sellaista, että sille heitetään kysymys ja se vastaa. Heitetään "kerro ilmanlämpö" - vastaus "22". "Kerro lambda" - vastaus "780" jne. Jos heittää väärän kysymyksen, niin ei vastaa mitään.
Näitä kannatta nyt tutkia, kun aussitkin ovat hyväksyneet lambdan osaksi säätämistä.

Anturitiedot ehkä ok. ECU näkee ne kahtena - sisään tulevat ja ulos menevät. Saako GuzziDiag "raaka-" vai laskentatiedot, ei ole tiedossa. GuzziDiag ei näyttänyt "One tooth counter", eikä "More tooth counter" sarakkeissa mitään viallisella anturilla, eikä vikakoodeja muutenkaan tule juuri ollenkaan. Voisin koota, kun on tiedossa mistä oireista mikin anturi aiheuttaa vikakoodin. Yleensä väärä vastusarvo tai katkennut yhteys, mutta ei maadoittumisesta.

Käyntilämmön C° vaihtelee service ohjeissa. Autolla flektin ensikäynnin jälkeen jne. Täysin lämmin - 60-80° ?
Olettaisin, ettei ole kamalan tarkka tuon suhteen, mutta lambda peleissä closed-loop. Tämä tekee karttojen vaihdot mielenkiintoisiksi, koska minun mielestä lambda-off kartoillakin pitäisi ensin tehdä tamä kalibrointi (lambda kytkettynä ?). Kirjoittaa sitten ecuun lambda off kartta, mutta EI tehdä enää itseoppivien resettiä. Tai sitten GuzziDiagiin pitäisi laittaa erilliset itseopittujen reset seos-säätö trimmeille ja RPM kierrosanturille (phonic wheel, kts. liitekuva).

Luultavimmin arvot tallentuvat alle 10 sekunnissa, kun moottori on pysäytetty, mutta joissain ohjeissa 30 sek - ehkä vain tilanteen rauhoittamisen takia, siis virheiden välttämiseksi.
Sinänsä hauska, kun mulla ei ole italialaista sähköä autossa, vaan saksalaista, silti käyttäytyy identtisesti.
Juuri pari tuntia sitten VAG Polon tyhjäkäyntistepperi herätettiin henkiin. Marelli 1AV kertoi testeri ecuksi  ;D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2015, 23:02:30 ip kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #553 : Syyskuu 03, 2015, 01:07:59 ap »
Ei tainnut PaulDaytona juurikaan kiinnostua kampiakselin asentotunnistimen kalibroinnista:
Lainaus
Until your case I haven't seen any problems from self learning reset.
Vastasin linkillä grisoghettoon ( http://www.grisoghetto.com/t349p90-beetle-tech-guzzidiag-howto ), jossa Pete Roper pähkäilee vaihtelevia tuloksia, joita eri "Hot" ja "Cold" karttapäivityksillä on tullut ja kertoo tekevänsä siksi nyt päivitysrutiinit aina tarkkaan tietyssä järjestyksessä. Alempana samassa ketjussa nwrider kertoo pyöränsä käynnin menneen kehnoksi kartan vaihdossa, eikä edes paluu tehdaskarttaan enää sitä korjannut. Laitoin PaulDaytonalle vielä lopuksi, että nyt kun tietää mitä etsiä, niin tämä oppiminen on helppo logata uudelleen.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #554 : Syyskuu 03, 2015, 09:37:38 ap »
Olisiko yksi foorumi sitä ajatellen, että mahdollisimman moni saisi asiasta vihiä, wildguzzi USA:ssa ?  Siellähän Roper ja Beetle tuntuvat pitävän yhtä lailla ajan tasalla asioita kuin ghettossa ? http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=69168.600. Ehkä on niin että kun kukin kehittäjistä on kovasti kiireinen tämän harrastuksensa kanssa jota tehdään vapaa-ajalla ja heillä on lisäksi omat erityisalansa, kaikki mikä tuo "kapuloita rattaisiin" on ikään kuin hidaste tai haitake? Kun 15RC pyöriä on niin tavattoman paljon (Caleja pelkästään pilvin pimein) luulisi asialla olevan merkitystä erittäin suurelle määrälle loppukäyttäjiä ja korjaamopalveluja tarjoaville.

Tuli juuri mieleen että kyllähän monilla on akku irti pitkiä aikoja. Kesällä kun tekee jotain remonttia (touhuaa startin luona johon tulee akun +, virtalukon luona jne.) tai talviseisokissa. Onko sitten niin että moni asia ja ainakin tuo rpm tunnistin "opitaan" aina uudestaan kun on taas akun kenkä kiinni ja starttaa? Onkos tälle 90 asteen mallille, jota käytetään silloin kun sama anturi hoitaa kahta asiaa (kampiakselin asento, kierrosluku) jo "vakio-ostopaikka" edullisena osana tiedossa?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 03, 2015, 22:03:13 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.