Kirjoittaja Aihe: Guzzidiag - suomen kielellä  (Luettu 524675 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #420 : Lokakuu 26, 2014, 20:11:59 ip »
Kiitos ohjeista jälleen!
Ohjeet olivat toimivat koska sain auki vastaavanlaisen taulun kuin Camnin ohjeessa oli. Ajurin numero oli 2.8.30.0. Ilmeisesti tämä on toimiva kokonaisuus. Tosin näyttää myös siltä että mulla on sama, ilmeisen aito, siru kuin Camnillakin.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #421 : Lokakuu 27, 2014, 11:18:21 ap »
Lainaus
ilmeisen aito, siru
Väärennetyt sirut käyttävät sen alkuperäisen FTDI sirun identifiointinumeroa, joka on kopioidaan.  ProductID -numerosta ei siis voi päätellä, onko siru oikea vai väärennetty. Neljästä kaapelista olen nyt nähnyt kuvakaappauksen ja kaikissa oli tuo ProductID = 6001. Eron huomaa sirun ulkonäöstä jos on alkuperäinen mihin verrata. Alkuperäisessä IC sirussa on laserilla kaiverretut merkinnät, kloonissa painetut merkinnät ja se on muutenkin ulkonäöltään ”heikompi”.

Yleisesti ottaen GuzziDiag toimii myös muiden IC sirujen kanssa, kuten on huomattu. Mitään erityistä ei ole tehty FTDI sirua varten.  FTDI on vaan ollut tähän asti vähiten ongelmia aiheuttava siru myös yleisemmin tässä samassa tarkoituksessa, ei pelkästään GuzziDiag -kaapeleissa. Tiedonsiirron pitäisi toimia myös muiden adaptereiden kanssa, jos ne tukevat tarvittavia normaalista poikkeavia baudinopeuksia.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 27, 2014, 19:08:28 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #422 : Marraskuu 06, 2014, 22:44:24 ip »
https://www.youtube.com/watch?v=bbVMpE6WfWU

Vauhdikkaalla brittienglannilla (itse GD:n näytöstä ei oikein saa selvää) video siitä, miten "Handle self-learning" eli "Kaasukahv. liikk. tallennus" ja "Throttle self-learning" eli "Kaasuläp. liikk. tallennus" 7SM ecun (Cali1400) kohdalla tehdään. Ja paljon muuta höpinää.
V11 - it defines you.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #423 : Joulukuu 03, 2014, 23:47:13 ip »
Koska lunta on tullut myös eteläisempään Eurooppaan, on koodaaja päättänyt julkaista ”GuzziDiag Winter Edition” version, V0.45.
Uutta:
Joillakin näyttöjen resoluutioilla ja myös Linux ja OS X versioilla automaattinen kokotunnistus ei toiminut aina 100%.  Nyt on vaihdettu käsin tehtävään valintaan.  Laatikot joissa valitaan arvoja, muuttuvat tehdyn valinnan jälkeen niin, että hiiren rullalla ei voi enää epähuomiossa muuttaa mitään.  Testisivulla on tabletti- ja läppärikäyttäjiä varten suurennettu klikkausalueita ja siellä näytetään nyt 3 testiä, jotta ”ammattilaiset” pääsevät nopeammin asiaan.  Myös joidenkin testien palautetietoja on laajennettu.  5AM (MIUG3, 7SM) ecun vikakoodien luku on muutettu ISO xxxx mukaiseksi. Tarkoitus on että lajittelu toimii nyt nykyisissä ja tallennetuissa vioissa.
Seuraavaksi:
Jos mitään muuta ei tule väliin, lisätään valinnainen Innovate Lambdalaitteiden luku mukaan. Tämä tapahtuu käyttämällä toista USB-sarjaportti -adapteria.  Innovate laitteissa on sarjaportti, josta voidaan "kysyä" tietoja.


http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2014, 17:26:17 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #424 : Joulukuu 04, 2014, 11:34:22 ap »
Muuten hyvä mutta se ikkunan koon muokkaaminen ei suju W7-ympäristössä.
Myös ruksauksen teko Asetukset-ikkunassa ei ole joka kerta looginen.
Venyteltävä näennäisikkuna avautuu kyllä kunhan ruksi on "tuore" mutta ikkunan venyttäminen ei tuota tulosta.

Pikkujuttu sinällään ja kosketusnäytöissähän asia ei ole ongelma lainkaan. Muissa käyttöjärjestelmissä en ole vielä testannut uuden version toimintaa.
Pitänee tehdä tiedonsiirtoa ensin.

Makestain

  • Viestejä: 184
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #425 : Joulukuu 04, 2014, 21:27:12 ip »
Jos mitään muuta ei tule väliin, lisätään valinnainen Innovate Lambdalaitteiden luku mukaan. Tämä tapahtuu käyttämällä toista USB-sarjaportti -adapteria.  Innovate laitteissa on sarjaportti, josta voidaan "kysyä" tietoja.

Mitäs tää tarkoittaa suameksi - heräsi mielenkiinto ?
Kasi vee ei vee kasi

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #426 : Joulukuu 04, 2014, 22:43:42 ip »
Lainaus
Mitäs tää tarkoittaa suameksi
Ei voi tietää  ???
Aika monet ovat käyttäneet Innovaten LM-2 laitetta ja sen avulla keränneet Innovaten softaan taulukkoa, jossa on AFR arvo, kierrosluku ja kaasunasento. Sitten ovat tehneet oman "target taulukon" ja verranneet Excelissä näitä keskenään (ei kai ole kovin helppoa kun ecun ja Innovaten taulukoissa on eri jakoja) ja sen mukaan muuttaneet ecun karttoja.

Tässä koodaajan ajatuksia: "Ei välttämättä pelkästään LM-2. Voi käyttää myös edullisempaa LC-2 tai MTX-L -laitteita. Lisäksi sitten on sopivasti sytytyshetki ("Zündwinkel" = "sytytyskulma", siis ennakko ?) saatavilla.  TPS ja kierroslukuarvot vastaavat sitten myös niitä, mitkä ecussa on ja niin on käytettävissä "oikeat arvot" ecun kartan säätämiseen."
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #427 : Joulukuu 05, 2014, 10:42:22 ap »
Itsellä on tuo MTX-L. Ottanee hiukan aikaa ennen kuin pääsen sen omainaisuuksia testaamaan GuzziDiagin kautta. Pitää kärsiä tämä sadekausi ensin alta pois.

Tuossa MTX-L:ssä on sellainen kiva ominaisuus, vaikka se onkin laajakaistalambda, voi sen asentaa alkuperäisen kapeakaistaisen tilalle koska sen oma keskusyksikkö muokkaa pyörän ECUlle sopivan simuloidun kapeakaistasignaalin. Tällä järjestelyllä olen saanut hyviä tuloksia nopeasti erään toisen moottorinohjausjärjestelmän puitteissa.

Ymmärtääkseni Exceliä tai ilmaista Libre Officen Calc:ia käytetään juurikin eri tyyppisten taulukoiden muokkaamiseen yhteensopiviksi ja siten keskenään vertailukelpoisiksi tiedostoiksi.

Tein juuri käytännön kokeita siirtääkseni "karttoja" Calc:iin ja takaisin. Nätisti siirtyvät numerot oikeisiin ruutuihinsa. Samoin kahden eri kartan vertailu Calc:issa (Excelissä) onnistuu ruutu ruudulta varsin kivuttomasti. Aikaa se tosin ottaa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2016, 18:26:04 ip kirjoittanut motomatti »

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #428 : Joulukuu 11, 2014, 22:48:41 ip »
IAWBikeDiag_V0.46b9 (Beta 9)

http://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/IAWBikeDiag_V0.46b9.zip

Koodaaja koki itsensä pakotetuksi tekemään väliversion. Tuli enemmän ja enemmän kyselyitä ja toivomuksia muista testeistä ja muiden arvojen mukaan ottamisesta, jotka eivät kuitenkaan ole Guzzissa käytössä. GuzziDiag:in on kuitenkin pysyttävä GuzziDiag:ina. Siitä seurasi että oli tehtävä väliversio IAW Bike Diag. Varsinainen liikkeellepanija oli australialainen jolla oli Aprilia Shiver. Siinä on 5DM, hän sai yhteyden GuzziDiagilla Cali 1400 (7SM) asetuksella, mutta tietenkään kaikki ei ollut kohdallaan. Testien kohdalla tuli ongelma kun vaihtoi arvoja yhteyden ollessa päällä.

Mitta-arvonäytön kohdalla on nyt jokseenkin kaikki käpälöity uuteen uskoon, oli todellakin mahdollista että eri säikeiden synkronisoinnissa on ongelmia. Ennen kuin muutokset integroidaan GuzziDiagiin, on tässä väliversio testattavaksi. Mikäli tämä toimii paremmin, ominaisuudet siirretään GuzziDiag:iin.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 23, 2014, 19:19:04 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #429 : Joulukuu 12, 2014, 10:56:24 ap »
.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2016, 18:26:34 ip kirjoittanut motomatti »

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #430 : Tammikuu 01, 2015, 14:01:05 ip »
.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2016, 18:27:01 ip kirjoittanut motomatti »

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #431 : Tammikuu 03, 2015, 17:15:48 ip »
.
 
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2016, 18:27:18 ip kirjoittanut motomatti »

Jouko S

  • Viestejä: 855
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #432 : Tammikuu 23, 2015, 18:36:41 ip »

Jos tässä kevväämmällä, heti kun ajokausi täällä Kainuussa alkaa Vapun tienoilla, haluaisi testata muokattua ja hyväksi havaittua karttaa Vintageen, niin miten ja mistä sellaisen kartan saisi?
Ja löytyisiköhän karttaa yhdistelmillä 1:Imupuoli avarrettuna+ H-putki+vakioputket, 2: Imupuoli avarrettuna+keskivaimennin vakio+Lafranconit höpöttelemässä.
Paikalliskerhon Kajaani Moto Clubin lahjomaton jarrullinen dyno ennen ja jälkeen säädön + 58tkm:n perstuntuma tehtaan vakiokartalla tähän mennessä ajettuna, verrattuna kevään ensiajelujen tuntumaan uusin säädöin. Ne yhdessä antaisivat varmaankin todellisen kuvan muutosten vaikutuksista?
Meillä on kerhossa kaksi Vintagea ja molempiin olisi tarkoitus tehdä jottain, että hymy olis kevväämmällä entistä vielä levveämmällä!

Jouko


motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #433 : Tammikuu 23, 2015, 19:27:59 ip »
Suosittelisin haaroittamaan lambdan johtimen erilliselle näytölle ohjaustankoon. Hieman näperrystä ja muutaman kympin sijoitus. Pääsee ajossa näkemään onko seos siellä päinkään. Kimppaostoksena laajakaistalambdakin keskusyksiköllä on aika edullinen. Sen sovittamisessa on kuitenkin hieman enemmän askaretta. Sillä pääsee sitten tekemään loggausta eli voi ajon jälkeen tulkita missä kohtaa on rikkaalla tai laihalla vai meneekö täydellisesti.

Jouko S

  • Viestejä: 855
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #434 : Tammikuu 23, 2015, 20:08:30 ip »
Mitähän tuo "keskusyksikkö" tarkoittaa ja mitähän tuo -"kimppaostoksena laajakaistalambda keskusyksiköllä on aika edullinen" -kustantais noin, kun ei ole aikaisempaa kokemusta asiasta? Ja "sovittamisessa on hieman enemmän askaretta"? Kerhon penkissä on tuo lambda, millä näkee seokset, mutta tietenkin olisi parasta, jos ajossa ja nimenomaan sen jälkeen nuo seosarvot voisi lukea. Tarkoittaako tuo laajakaistalambda keskusyksiköllä esim. sitä, mikä on ollut muistaakseni Ikkalalla sportissa? Mutta alkukysymykseen jos mennään ja siitä homma aloitetaan, niin onko mistään saatavissa noita " alkukarttoja"?

Jouko