Kirjoittaja Aihe: Guzzidiag - suomen kielellä  (Luettu 524662 kertaa)

tipi

  • Viestejä: 14
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #390 : Syyskuu 06, 2014, 16:30:24 ip »
No siinähän se vastaus kysymykseen, Kiitos.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #391 : Syyskuu 08, 2014, 19:49:16 ip »
Uusin versio 0.43 tänä aamuna. Graafisia muutoksia. Jos avaa ohjelman laitteessa jonka näytössä on suuri resoluutio, enää GuzziDiag -ikkuna ei ole pieni vaan se avautuu suurempana.  Toinen uutuus näkyy olevan, että kielivalikko avautuu heti ensimmäisenä.  Siinä ikkunassa on myös kruksi, josta tuon automaattitoiminnon saa pois (uudelleen käynnistys) jos haluaa kaiken taas pienemmäksi. Esim. omalla kohdalla GD -ikkuna on ollut aika ripellystä, tervehdin uudistusta mielihyvällä. Tuotakaan en ole tullut käyttäneeksi, että kun klikkaa hiiren vasemmalla painikkeella moottorilogoa, tulee pikavalikko josta voi suoraan liikkua ohjelman sisällä.  Vähemmistöjäkin muistetaan niin että Linux/osx käyttöjärjestelmissä arvokentissä on nyt valkoinen tausta kuten Windows -versiossa.

Nyt ei ole muuta harmia kun että kuten kuva näyttää, ei ole yhteyttä Daytona RS:ään... jos vaikka hammaskeiju toisi.
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #392 : Syyskuu 08, 2014, 21:10:32 ip »
Päivitin ohjelman koneelleni.
Hetkeen katsonutkaan mutta 5AM-ohjaukseen oli tullut uusi XDF sitten viime vilkaisun.

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #393 : Syyskuu 08, 2014, 22:56:39 ip »
Hetkeen katsonutkaan mutta 5AM-ohjaukseen oli tullut uusi XDF sitten viime vilkaisun.

Joo, Camn siitä jo infosi edellisellä sivulla. Nyt se warm-up taulukko ainakin näyttää erimoiselta ja varmaan saa säädettyäkin. Ennemmin sinne ei saanu semmosia lukuja kun olisi tarvittu. Mutta testaamatta on vielä.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Makestain

  • Viestejä: 184
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #394 : Syyskuu 12, 2014, 21:22:17 ip »
Aika kätevästi lähti tää homma lapasesta ......... sillä ihan ensimmäiseksi kun näin tämän "Guzzidiag"-ketjun ajattelin että ei koske mua mitä jäbät höpäjää. Noh, sitten kävin penkittämässä Grison kun sattu olee tapahtuma jamahacenterissä - muistaakseni 25,-/penkitys. No, kuoppahan siellä oli hepoissa ja vielä syvempi väännössä neljän tonnin molemmin puolin. Alkoi "Guzzidiag" ketjun jutut kiinnostaa...
Aattelin seuraavaksi että jos ens talvena tutustuisi sillä lailla asiaan että lukisi tämän ketjun ja pari asiaan liittyvää muuta ketjua Foorumilla läpi - kiitokset kirjoittajille. Noh, arvaatte ehkä loput - kaapelit on hommattu, kapeakaista mittari hankittu ja nyt sitte jo laajakaistamittari kapeakaistan tilalle. Tupessa on ollut alusta asti merkit missä positiossa läppien osalta liikutaan - se on aika vinkeetä vetää "reipasta motarivauhtia" ja välillä hiljempaakin ja seurata tupessa olevia merkintöjä, kierroslukumittaria, vähän nopeusmittaria - ja ai niin ja vielä vähän, liian vähän, ympäröivää liikennettä ja vieressä vilisevää metsähallituksen puolta ;D. Kaksi ensimmäistä modausta on nyt viikon kuluessa kirjoitettu takaisin ecuun, tosin ensimmäinen pelkkä lambda off ja eilen sitten toinen jossa muutoksia karttaan. Tänään koeajolla - oikeaan suuntaan mennään kiitos seosmittarin - en luota pelkkään persdynoon. Kavereiden kanssa ei ole kerennyt ajamaan kun aina on ruutupaperi, kynä ja kamera mukana ja ajot on pelkkää testiajoa sen minkä vähästä vapaa-ajasta ehtii ennen pimeän tuloa. Ymmärrätte varmaan että tauti on tarttunut.
Kasi vee ei vee kasi

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #395 : Syyskuu 12, 2014, 21:40:24 ip »
Uskotaan että tauti on jäänyt jo vaivaamaan. Todennäköisesti vaivaa vielä keväälläkin. Että tauti helpottaisi pitää osata päättää milloin on tarpeeksi hyvä. Se johtuu siitä että aina on jotain pikku filunkia olevinaan jossain ja jos ei olekaan niin takaraivoon hiipii epäilys että saisikohan siitä vielä lisää tehoa irti tai jotain muuta ominaisuutta. Se tekee taudista kroonisen.
Lisäksi epäilystä aiheuttaa se että oliko edellisiä säätöjä tehdessä ilman lämpö, tiheys, kosteus ja ajotapa vertailukelpoiset testiajojen kesken. Tai onko päästy tekemään muutokset niin että kaikki olosuhteet on otettu huomioon.

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #396 : Syyskuu 12, 2014, 22:06:05 ip »
Aika kätevästi lähti tää homma lapasesta ......

Niin siinä tuppaa käymään ;D

Aina sieltä säädettävää löytyy, ei se koskaan valmiiksi tule. Mutta aina vaan paremmaksi ja paremmaksi muuttuu kuitenniin.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Pithecus

  • Viestejä: 52
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #397 : Syyskuu 13, 2014, 09:54:49 ap »
Pienellä lisäsatsauksella leluihin saa pientä helpotusta tuohon testaushommaan. Kun laittaa adapterikaapelin päähän Pluutuut-mokkulan ja Android-puhelimeen Scan5MX-ohjelman (ilmainen) niin puhelimen näytöltä näkyy:
- moottorin kierrokset
- ajonopeus (joko ECU:lta tai GPS:ltä)
- TPS-kulman
- AFR-lukeman
- moottorin lämmön
- imuilman lämmön
- hetkellisen kulutuksen
- keskikulutuksen
Kaiken lisäksi kaiken tuon saa tallennettua ja dataa voi tutkiskella Logworks-ohjelmalla (ilmainen).
Ihan noin täydellista kaikki ei kuitenkaan ole. Ohjelma taitaa olla hiukan keskeneräinen ja siinä on joitakin tekniikasta johtuvia puutteita:
- tiedot päivittyy vain noin 2 x sekunnissa (esim. Innovate taitaa päivittää noin 10 x sekunnissa)
- nopeusnäyttö (ECU) näyttää väärin, noin 2-7 km/h vähemmän kuin mopon oma mittari ja nopeusnäyttämä vaihtelee vaikka ajaisi tasanopeutta
- TPS-kulman näytössä on jotain vikaa, hana auki näyttää 85 astetta vaikka ei pitäisi niin paljon aueta
- keskikulutus näyttää mulla aina 5.1. Tuohon on kyllä tuossa ohjelmassa jotain parametreja aseteltavaksi mutta en ole niihin vielä perehtynyt. Se ei kuitenkaan yritäkään näyttää samaa lukemaa kuin mopon oma näyttö vaan laskee kulutuksen ruiskutusajasta yms.
- yhteyden saaminen ensimmäisen kerran pluutuut-mötikän ja puhelimen välillä vaati jonkin verran temppuilua mutta sen jälkeen ei mitään ongelmia
- logitiedostojen lukemisessa Logworksillä oli myös pientä säätöä mutta onnistui sekin

Keskustelua aiheesta ainakin noilla sivuilla:
http://www.grisoghetto.com/t301-el-cheapo-datalogging
http://www.mgcn.nl/forum/index.php?showtopic=17334&page=17

Ropotti

  • Viestejä: 48
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #398 : Syyskuu 17, 2014, 15:11:14 ip »

- TPS-kulman näytössä on jotain vikaa, hana auki näyttää 85 astetta vaikka ei pitäisi niin paljon aueta



Mulla samoilla vermeillä näyttää kans maks arvoksi sen 85 mutta Guzzidiaggikin näyttää samaa 85:ttä Grisossa.  ???

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #399 : Syyskuu 17, 2014, 23:43:53 ip »
GD näyttää samat 85 astetta myös mun sportille. Lienee siis normaalia kun kerran muillakin.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #400 : Syyskuu 19, 2014, 21:10:15 ip »
Reverse engineering: miten saadaan selville, mikä on kaasuläpän avautumisnopeuden vaikutus kiihdytysrikastukseen?  Käsin asiaa ei voi kokeellisesti testata, koska toisto ei olisi aina identtinen. No niin, tämä hurja (”Meinolf” + 15M ecu) on nyt rakentanut testiympäristöönsä lisäosan, missä askelmoottori käyttää tps –potentiometriä :o.  Tämä alkaa mielestäni vetää jo vertoja Saksassa huomiota herättäneelle Motomatin TPS:n "astepyörittälle".
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #401 : Syyskuu 19, 2014, 21:28:49 ip »
Kyllä tuo Meinolfin testeri elektroniikkoineen on paljon kehittyneempää kuin minun sähkömekaaninen ja 90% analoginen rakenteluni. (Toinen näytöistä on digitaalinen.) Itse asiassa tein siihen muutaman parannuksen tänään. Koska markkinoille on etsiytynyt taas uusia TPS-anturityyppejä pitää tehdä sovitinkappaleita ja muunninjohtoja että saa käyriä julki ja vikakohtia ilmi. Jos osaisin sähkötekniikkaa syvällisemmin sekä elektroniikkaa niin olisi kiva kytkeä tuo laitteeni tietokoneeseen siten että käyrä kasvaisi suoraan näytölle. Mutta sellaisesta en ymmärrä mitään.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #402 : Syyskuu 19, 2014, 23:52:19 ip »
Tuohan on mainio laite! Arduinolla voi ohjelmoida just sellaisen kaasunavauksen kuin vii kuvitella. Ja toistot ovat varmasti keskenään vertailukelpoisia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #403 : Lokakuu 07, 2014, 22:49:41 ip »
?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2016, 18:22:16 ip kirjoittanut motomatti »

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #404 : Lokakuu 07, 2014, 22:52:52 ip »
Kiitoksia talkoolaisille ! Hieno homma, että Guzzidiagia viedään eteenpäin.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)