Kirjoittaja Aihe: Guzzidiag - suomen kielellä  (Luettu 524589 kertaa)

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #255 : Maaliskuu 10, 2014, 10:24:51 ap »
Joko sielä ulkomaan foorumeilla kukaan on lukenut/tehnyt P8:lle XDF tiedostoa? (Ducatille, ei Californialle).

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #256 : Maaliskuu 10, 2014, 16:44:01 ip »
Käytä vain ihan sitä California 1000i -mallille tarkoitettua. Ei se IAWP8 tiedä missä rungossa se on.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #257 : Maaliskuu 10, 2014, 19:48:27 ip »
Ei ole tullut vastaan mutta Ducati foorumeita en säännöllisesti kolua. Olen ymmärtänyt niin, että vaikka ecu on sama, sen sisällä oleva softa on sitten "ihan eri". Merkkikohtaisesti on kaivettava ulos, missä mitkäkin tiedot ovat ja mitkä ovat niiden asteikot jne. (= tehtävä xdf tiedosto). "Reverse engineering" ja nyt näyttää siltä että sattuu olemaan innokkaimmat tutkijat sellaisia, että heillä on 15M ja 5AM Guzzi ecut.  Niistä alkaa olla paljon tiedossa.
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #258 : Maaliskuu 10, 2014, 20:29:05 ip »
Jaa. Itse olen parin Ducatin ECUn tiedot saanut ihan hienosti näkyviin ilman mitään XDF:iä. P8 ECUa ei tietääkseni voi OBD-väylän kautta muokata. Vai onko tähän tietämättäni tullut jonkinlainen muutos?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2016, 18:07:57 ip kirjoittanut motomatti »

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #259 : Maaliskuu 10, 2014, 21:18:31 ip »
Käytä vain ihan sitä California 1000i -mallille tarkoitettua. Ei se IAWP8 tiedä missä rungossa se on.

En viitsi, koska silloin jäisi mm. toiset suuttimet aukeamatta molemmille sylintereille.

Tosiaan sain aiheeseen apua foorumin kautta jo viime keväänä, mutta ajattelin jos ulkomailla on asian suhteen enemmän tietämystä.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #260 : Maaliskuu 10, 2014, 21:20:48 ip »
Jaa. Itse olen parin Ducatin ECUn tiedot saanut GuzziDiagilla ihan hienosti näkyviin ilman mitään XDF:iä. P8 ECUa ei tietääkseni voi OBD-väylän kautta muokata. Vai onko tähän tietämättäni tullut jonkinlainen muutos?

Ei voi muokata. Eikä sisällä edes vikamuistia sen kauempaa kuin mitä boksille tulee virtaa virta-avaimen kautta. On suunnilleen tasoa 'leivänpaahdin'.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #261 : Maaliskuu 10, 2014, 22:57:55 ip »
Ei kait sitä kukaan takuuaikana ala karttoja ominpäin muuttelemaan.
Forza Moto Guzzi!

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #262 : Maaliskuu 11, 2014, 11:05:58 ap »
Lainaus
toiset suuttimet aukeamatta molemmille sylintereille.
Kyse lienee siis SPS-versiosta. Suuttimet voit testata vaihtamalla niiden johtoja päikseen. Näin ainakin itse olen toiminut Guzzissani olevan vastaavan tuplasuutinläppärungon testauksen suhteen. Tosin ratkaisu on erilainen: IAW16M ohjaa ulompia suuttimia ja erillinen manipulattori sisempiä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2016, 18:08:45 ip kirjoittanut motomatti »

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #263 : Maaliskuu 11, 2014, 19:47:45 ip »
Lainaus
lukenut/tehnyt P8:lle XDF tiedostoa?
Ymmärsin että tämä kysymys juuri tarkoitti, että onko sellaista xdf -tiedostoa, että voisi katsella sitä dataa, minkä P8 sisältää. Mutta en tullut ajatelleeksi että millä se luetaan ensin sieltä P8 ecusta. Varmaankin epromilla oleva data sitten saadaan jollakin tapaa ulos, ja sitä sitten TunerPro/xdf -meiningillä tutkitaan.  Ja muutetaan.  Ja sitten "poltetaan" taas epromille ja eprom painetaan ecuun ja mutkaista tietä Ducella näkymättömiin...
V11 - it defines you.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #264 : Maaliskuu 14, 2014, 22:25:15 ip »
"
Uudet XDF:t 15M ja 15RC:lle

Koska on ilmennyt uusia tietoja, (kiitokset motoguzznix, Meinolf ja pauldaytona), piti minun jälleen taas muuttaa XDF:iä. Kylmäkäynnistysajat ovat nyt vuorossa, eläköön kierrosluvut!

Ymmärrettävämmin:
Kylmäkäynnistysaika ei ole aika, vaan se mitataan moottorin kierrosluvusta. Tällä hetkellä (alkuperäisenä) on Guzzeissa 4000 kierrosta käytössä. Tämä antaa 3,63 minuutin kylmäkäynnistysajan kierrosluvulla 1100 r/min (4000 r/min jaettuna 1100 r/min = 3,63 minuutin kylmäkäynnistysaika).

Siis hän, joka kierrättää mopoaan korkeammalla kylmänä, hoitelee ajan nopeammin. Huom: äskeinen vinkki oli tarkoitettu ironiseksi!

Kenties suomalaiset ystävämme voivat hyödyntää tätä, koska siellä on talvella ajavia mukana
[”Respekt”].

Beard
"
http://www.guzzi-forum.de/Forum/index.php?topic=22917.0
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #265 : Maaliskuu 14, 2014, 23:20:20 ip »
Niin, eli 4000 kappaletta kierroksia. Tai mikä määrä siihen onkaan laitettu.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #266 : Maaliskuu 14, 2014, 23:26:07 ip »
Tuli lisää selvennystä:
"
Kylmäkäynnistysaika (”Coldstart Time”) = moottorin kampiakselin kierrosten lukumäärä, jonka aikana kylmäkäynnistys on aktiivinen (normaalisti 4000). Tämä arvo ladataan kerran startin yhteydessä yhteen muuttujaan ja arvoa vähennetään sitten jokaisen kampiakselin kierroksen jälkeen yhdellä. ”Map Points” = pisteet, joista sitten arvo otetaan tai interpoloidaan. Tämä tarkoittaa, että jos alaspäin laskettu arvo on esim. 2300, arvo lasketaan (interpoloidaan) taulukosta molempien karttapisteiden väliltä. Esimerkki; on olemassa karttapisteet 2500 ja 2200 ja arvot ovat 40 tai 30 hetkellisellä lämpötila 10C.Tässä tapauksessa lasketaan, että 2300 on n. 1/3 lähempänä 30 kohdalla. 40-30=10, 1/3 siitä = n.3.  Arvo tulee olemaan siis 30+3=33. Nyt en suoraan pysty sanomaan lasketaanko tuo arvo suoraan FuelMap:in lisäksi vai vain murto-osaksi sitä.
"

"[Edit 16.3.]
15M: sytytyspiste muuttuu moottorin lämpötilan mukana myös hieman. Riippuvuus näyttää olevan sama koko kierroslukualueella.  Mittaus 3-125C  eri kierrosluvuilla, alueella 22-111C pysyy sytytysennakkoarvo vakiona.
"
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 23, 2014, 20:57:43 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #267 : Maaliskuu 22, 2014, 14:06:46 ip »
Mitä ovat "speedo correction ja torgue" ?

Voiskohan tuolla ensin mainitulla säätää mittarivirhettä kenties.....?

Kyllä sillä speedolla voi näköjään mittarivirhettä korjata. Vaihdoin sportin oletus 1547 arvon tilalle brevan 1630 ja mittarivirhe on nyt lähes olematon. Ennen 100 mittarissa oli oikeasti 91, nyt 98. Toimii siis ainakin sportissa kun ei ole ABS:ää. Apsipyörille on omat lukunsa ja niistä en tiedä.

On tämä guzzidiag ja kumppanit vaan kokomoisen pätevä systeemi!
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #268 : Maaliskuu 23, 2014, 18:38:20 ip »
?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2016, 18:09:33 ip kirjoittanut motomatti »

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Guzzidiag - suomen kielellä
« Vastaus #269 : Maaliskuu 23, 2014, 20:33:05 ip »
Tutkiskelin näitä uusia tiedostoja. Ainakin minulle uutena tuli nämä "scalars" joita muokataan yhtä "nappia" raahaamalla. Yhdestä voin arvata melko varmasti mitä sillä tarkoitetaan eli "Fuel cut off rpm". Tarkoittanee että ruiskutus katkeaa Ecun ohjaamana kun kierrokset menevät asetetun luvun alle.

"Start Enrichment Duration" ei ihan niin helposti salojaan avaa vaikka siinäkin on lukema tyrkyllä. Olisko niin että käynnistysrikastus olisi päällä aina tuohon lukemaan saakka. Eli noin monta käyntikierrosta ja sen jälkeen rikastus menee pois päältä. Sillä lienee jossakin vielä toinenkin parametri joka määrittelee rikastuksen määrän.

"Fuel return rpm" ei mulle ole vielä auennut. Enkä noista edellisistäkään varma ole. Jätän raadin arvioitavaksi näiden tarkoituksen.

Tämä on vasta alkua tällä listalla. Tuolla alempana parametripuussa on termejä joista en vielä ymmärrä. Sanan "breakpoint" kyllä tiedän mutta mitä sillä tarkoitetaan noiden käyrien yhteydessä. Jossain kohtaa taitaa olla myös hexalukuja käytössä joka mulle on vierasta osastoa.

Mitä enemmän tietoa sitä jännemmäksi tämä menee. Lisäksi vielä nuo tuntemattomat käyrät joita varmaan ystävämme keskemmällä Eurooppaa ratkovat.
Oikeastaan olisi helpompaa jos joku auktoriteetti sanoisi että mihin ei pidä kajota....
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2016, 18:10:13 ip kirjoittanut motomatti »