Eikös se mene niin, että tps on potentiometri, jonka antama jännite menee eculle. Eculle on puolestaan annettu ”ohje”, mikä jännitemäärä vastaa mitäkin kaasuläpän avautumiskulmaa. PC III/PC V, nehän kytketään ihan eri tavalla järjestelmään. Kiertääkö tps:n jännitetieto tässä tapauksessa jonkun PC V –nikaleen kautta niin, että se laskee hieman matkalla ?
Tässä tapauksessa Autotune lienee korjannut mahdolliset pikkuheitot, kun säätö on tehty reaaliajassa oikeassa ajossa. Mutta jos tulkitsee Autotunen tekemän Fuelmapin graafisesti itse ja siirtää sen käsin GuzziDiag -työkaluilla suoraan ecun karttohin (ja ajaa sitten ilman PC kapuloita uuden ecun kartan varassa), sitten tulee teoriassa pieni heitto, vai ?
[Ei liity tähän kun kyse on GuzziDiagin näyttämästä, mutta eikös PC omissa taulukoissaan puhu aina prosenteista, kun GD puhuu asteista, kaasuläpän asennon suhteen.]