Kirjoittaja Aihe: California 1400  (Luettu 170017 kertaa)

Pekka

  • Viestejä: 2 152
Vs: California 1400
« Vastaus #135 : Marraskuu 03, 2012, 22:24:58 ip »
Jos toi olisi välitetty niin, että kulkisi max.tehon kierroksilla 6500 rpm 200km/h.
Voi se kulkeakkin.

Silloin suurimmalla vaihteella mentäisiin suunnileen näin:
-1625 rpm----->50 km/h  :-[
-1951 rpm----->60 km/h  :-\
-2600 rpm----->80 km/h  ???
-3250 rpm----->100 km/h ;D

Pekka
Sohc van Helmi.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: California 1400
« Vastaus #136 : Marraskuu 04, 2012, 03:26:28 ap »
Hyvä arvio, mutta veikkaisin +20 tohon huipputehon nopeuteen. Silti hengittää ja kulkee hyvin vielä suurimman väännön kierroksilla jossain satasen vauhdissa. Ja ohituskiihtyvyys satasesta on parhaimmillaan. On ne vaan koneen taas keksineet. Enää ei vaan päde että kierrokset pitää aina olla yli kolme tonnii.
Forza Moto Guzzi!

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: California 1400
« Vastaus #137 : Marraskuu 04, 2012, 11:02:38 ap »
Kyllä tuo meikäläisen silmään miellyttävän näköinen on. Muutama kk tuli ajettua Jammun XVS 1300:lla, + 300 kg ja vaikkapa alppireissun tavarat päälle. Siinä oli istumakorkeus joku 72 cm ja siirtelyssä ei oikeastaan ongelmia juuri matalan painopisteen vuoksi. Mikähän tuon Calin korkeus mahtaa olla ? Heppoja tuossa on parikymmentä enemmän, joten pitäisi ehtiä. Kallistusvaratkin varmaan jostain selviävät. Jammussa ne olivat kuulemma luokkansa parhaasta päästä, mutta kyllä se raapiminen silti säikäytti. Jarruja siinä ei edessä juuri ollutkaan, etelään mennessä jo Harzilla häipyivät ensimmäisen kerran - oppihan varomaan jatkossa. Takajarrussa oli ilmeisesti tehtaalla menneet sylinterit sekaisin, pari kertaa tuollainen möhkö meni poikittain vaikka kuinka varovasti yritti jarrutella. Nyt on Hondan Crossrunner tulossa ja sillä heitän ensi kesän reissun, mutta sitten voisikin yrittää Calikauppoja. Joku Victory on hieno pyörä, mutta on japsicustomien kanssa vain HD:n kopio, joten HD Switchback olisi sen puolen vaihtoehto. Jos tuo Cali on edes jotenkin järkevän hintainen ja pystyisivät jonkinlaisiin siedettäviin vaihtokauppoihin - tiedän toki vastauksen, luulisin: koita myydä itse, saat paremman hinnan jne - ostaisin mieluummin sen. Vaikka Grisoni kanssa olikin kohtuuttoman paljon alkuhankaluuksia ja myin sen pois vasta ehjänä ja läpikäytynä, ei merkkiin usko mennyt. On noissa Guzzeissa vaan semmoista omanlaistansa fiilistä joka erottaa ne toisista pyöristä, vaikkapa siitä HD:sta. Nyt kun ikääkin on joulukuussa eläkeiän verran, kuvittelisin sen suuremman kiireen olevan pois ja voisin nautiskella hitaamminkin ajaen. Tuosta en kylläkään ole mitenkään varma.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: California 1400
« Vastaus #138 : Marraskuu 04, 2012, 12:29:27 ip »
Se on just sitä jenkkimeininkiä, ku jarrutehot on päin vastoin kuin täällä vanhalla mantereella. Siellä tuotevastuussa oleva taho joutuu maksamaan biljoonakorvauksia, jos joku kaatuu liian tehokkaan etujarrun takia.

Uuden Calin hinta on selvillä jo. Ennakkotilauksen olis voinut tehdä jotain 22000:lla. Eli on enemmän kuin kilpailukykyinen HD:hen ja Victoryyn verrattuna siinäkin suhteessa.
Forza Moto Guzzi!

Pekka

  • Viestejä: 2 152
Vs: California 1400
« Vastaus #139 : Marraskuu 04, 2012, 22:25:38 ip »
>>>Voiko tuosta johtaa että kun 2013 Cali 1400 on 96 hv/6500 r/min => Uusi LeMans 1400 => n.120 hv (tehdaskunnossa ilman mitään kikkailuja)?<<<

Jos vielä LeMans-mallin tekevät, toivottavasti eivät käytä tuota konseptia. Ovat Guzzillakin löytäneet jotain tosi umpirautaa
kun Calille on saatu massaa noin paljon. Rekisteriotteeseen tullee todelliseksi lukemaksi vielä ainakin 20 kg lisää.
Asetan taas vertailukohdaksi "tulevalle Le Mansille" Buell XB12R:n. Moottorissa suunnilleen samanlaiset teho ja vääntölukemat jopa samoilla
kierroksilla kuin California 1400. Toki lievemmillä saastearvoilla. Mutta painoa 150 kg vähemmän. Jopa tallistani löytyvä LM4 on yli 100kg kevyempi.
Jos aikovat tulla nykymarkkinoille sportilla, mikä vielä jotenkin myisi, homma pitää aloittaa ihan alusta.
Moottorista alkaen.

Muoks: Lisäsin liitteen.
Tuossa toista projektia pähkäillessä, ja kun se ei oikein edennyt, piirrustelin vihkoon tässä ketjussa esitetyillä tiedoilla lasketut teho- ja vääntö"käyrät".
Saas nähdä paljonko noisssa on mutkia ja monttuja oikeasti. Elikkä vastuu jää lukijalle ;D.
Sinisellä on merkattu suurimman vaihteen nopeudet jos olisi välitetty niin, että max.tehon kierroksilla kulkisi 220 km/h.
Hyvin olis potkua vielä nopeudella 50 ja 60 km/h jos kone suostuu käymään noin penillä kierroksilla.
Jos ajetaan tuolla vääntökäyrän nousevalla osalla, suuri muutos väännössä/rpm tekee helposti menosta kulmikasta.
Suuri massa ja mahdolliset moottorinohjauksella toteutetut "kikat" helpottavat.
Ja jos vanhat teoriat, kokemukset ja uskomukset pitävät kutinsa, pienimmän polttoaineenkulutuksen pitäisi esiintyä
nopeudella 80km/h.


Pekka
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 04, 2012, 23:58:47 ip kirjoittanut Pekka »
Sohc van Helmi.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: California 1400
« Vastaus #140 : Marraskuu 04, 2012, 23:24:58 ip »
Lainaus
Jos vielä LeMans-mallin tekevät, toivottavasti eivät käytä tuota konseptia

Kun olen myöhempien aikojen herännäinen ja kokematon Guzzi asioissa ei tullut mieleeni että sekä Cali että "vanhat" sportit olivat Tonti rungolla. Vasta luin että "V7 Sport telaio rosso" runko oli tehty kevyestä materiaalista erikseen testikäyttöön ja maksaa nyt maltaita? Rungon ja muun rakenteen osalta mielessäni oli se parin vuoden takainen Eicma -konsepti "LeMans".  Moottorin suhteen analogia oli, että vielä 2000 -luvun puolivälissä oli Cali ja V11, joiden moottori oli niin samanoloinen ja teho + runko niin eri. Miten Piaggion viimeinen kaksipyttyinen Aprilia RSV 1000 R Factory mahtaa suhteutua XB12R:ään (Rotaxin moottorit molemmissa)... no, väärä keskustelu, ehkä toisaalla joskus enemmän.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2012, 19:11:24 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #141 : Marraskuu 05, 2012, 06:35:16 ap »
Xb12 taitaa olla HD:n koneella vielä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: California 1400
« Vastaus #142 : Marraskuu 05, 2012, 09:34:57 ap »
Eikä lisää tehdä.

Reima

  • Vieras
Vs: California 1400
« Vastaus #143 : Marraskuu 09, 2012, 22:07:00 ip »
Ready To Go - paketilla... 8)

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Vs: California 1400
« Vastaus #144 : Marraskuu 09, 2012, 22:24:24 ip »
Ready To Go - paketilla... 8)

Voi perkele tommos lamppuu. >:(

Pekka

  • Viestejä: 2 152
Vs: California 1400
« Vastaus #145 : Marraskuu 10, 2012, 00:12:26 ap »
Joo ruma on. Jotenkin tulee mieleen Honda CX.
Sehän sai lempinimiksi ainakin Sika ja Porsas.

Pekka
Sohc van Helmi.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: California 1400
« Vastaus #146 : Marraskuu 10, 2012, 09:19:43 ap »
Joo ruma on. Jotenkin tulee mieleen Honda CX.
Sehän sai lempinimiksi ainakin Sika ja Porsas.

Pekka

Mehumaijahan se on.  ;)
Eikä siinä noin rumaa lamppua ole.
Emeritus-guzzisti

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: California 1400
« Vastaus #147 : Marraskuu 10, 2012, 15:59:29 ip »

No...mutta eihän lamppua ajaessa nää

Ihan sutjakka peli ja varusteet.. kovat laukutkin.. ;D

Nimim. alle 700
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 553
Vs: California 1400
« Vastaus #148 : Marraskuu 10, 2012, 17:56:37 ip »
Ready To Go - paketilla... 8)

Voi perkele tommos lamppuu. >:(

Ei se ole ruma, se on erilainen!
Kaikkeen tottuu!
Tällä kertaa Guzzi on edelläkävijä eikä toisten apinoija, kohta tollasia on muillakin  :o
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: California 1400
« Vastaus #149 : Marraskuu 10, 2012, 18:07:34 ip »
Minun silmääni todella komia !!
Titaniumin kuski