Kirjoittaja Aihe: California 1400  (Luettu 171628 kertaa)

Targa 2

  • Viestejä: 108
Vs: California 1400
« Vastaus #165 : Marraskuu 14, 2012, 19:38:23 ip »
Nuo TimoEV:n huomioimat konekäännökset ovat aina yhtä käsittämättömän epäpäteviä. Samanlaisiin olen törmännyt Facebookissa kääntäessäni espanjankielisen sukulaiseni ajatuksia suomen kielelle. Asiaa voi vain arvailla. Kenelleköhän näitä käännöksiä tehdään?

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: California 1400
« Vastaus #166 : Marraskuu 14, 2012, 19:49:58 ip »
Aika vaikuttavia vetoja, kumminkin:
-   the first custom in the world with MGCT traction control and Ride by Wire
-   the largest engine ever built in its history, 1380 cc is a European capacity record for a V2, four valves, entirely new but true to its original architecture
-   double cradle frame where the engine is elastically anchored

Tämä ehkä jo saattaa "asioista tavallisesti perillä olevia" tahoja huvittaa:
-   like any Moto Guzzi which since 1921, that leaves the factory in Mandello del Lario, California expresses an attention to detail that only manual assembly can ensure  :D

“...saa pienimpiään yksityiskohtiaan myöten huomion, jonka ainoastaan käsin tehtävä kokoonpano voi taata...”

Olen ymmärtänyt kokeneempien Guzzistien puheista, että suuri osa “hupia” on ollut (lat.huom. aikamuoto on mennyttä aikaa), että on “hauskaa” korjailla yhtä ja toista jota “Luigi” on saanut käsityöllään aikaan kulloisenkin kokoonpanohenkilön ominaisuuksista ja mielentilasta riippuen ?
V11 - it defines you.

Kaijus

  • Viestejä: 799
Vs: California 1400
« Vastaus #167 : Marraskuu 14, 2012, 20:58:39 ip »
Ei siin kumminka mittä käsi maalattui raitoi tanki kyljes ol  :P

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: California 1400
« Vastaus #168 : Marraskuu 15, 2012, 10:56:03 ap »
Mihinkä se nyt luistonestoa tarvitsee?

Tai sitten tehdas on ollut kaukaa viisas ja nyt pystyy vanhat Cali-pilotit ajamaan jo 30 tuhatta Marathoneilla ilman ongelmia...  ;D

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: California 1400
« Vastaus #169 : Marraskuu 15, 2012, 15:45:02 ip »
Mihinkä se nyt luistonestoa tarvitsee?

Tai sitten tehdas on ollut kaukaa viisas ja nyt pystyy vanhat Cali-pilotit ajamaan jo 30 tuhatta Marathoneilla ilman ongelmia...  ;D

Jonkinmoista luisunestoa olis saanu olla vanhassakin kalissa tänään. Voimaa on niin että heti sutii kun vähä kääntää :D

Kyllä tuommonen uusi kali mulle kelpaa ja joskus se on saatava.

Uutta triumphin trophyä kävin tänään koeistumassa. Ei ole mun pyöräksi. Ja ruma kun mikä.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2012, 21:00:52 ip kirjoittanut Ikkala »
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: California 1400
« Vastaus #170 : Marraskuu 15, 2012, 21:27:54 ip »
Näyttävää materiaalia alkaa ilmaantua näytille:

http://www.cycleworld.com/2012/11/13/eicma-2012-moto-guzzi-california-1400/

V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 1400
« Vastaus #171 : Marraskuu 16, 2012, 07:32:10 ap »
Viimeisestä kuvassta näkee, miten helkkarin pitkä tuo takahaarukka on. Sehän on kuin Goldwingissä..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: California 1400
« Vastaus #172 : Marraskuu 16, 2012, 10:18:30 ap »
Sporttisempiin malleihin tulee lyhyempi takahaarukka ja toisenlainen jousituksen toteutus. Ei tuplapumppuja. Luistonestokin on enemmän edukseen tehokkaammissa ja kiikkerämmissä malleissa. Varmaan tulee Californiaan nyt samaan hintaan, kun kerran sellainen on alunperin tähän uuteen koneeseen ympätty.
Forza Moto Guzzi!

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: California 1400
« Vastaus #173 : Marraskuu 16, 2012, 10:20:50 ap »
Viimeisestä kuvassta näkee, miten helkkarin pitkä tuo takahaarukka on. Sehän on kuin Goldwingissä..

Uudesta Wing-mallista voi lukea täältä:
http://www.motorcycledaily.com/2012/11/honda-introduces-gold-wing-f6b/
Ei siinä paljon yhtäläisyyksiä Cali 1400 kanssa ole.
Emeritus-guzzisti

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: California 1400
« Vastaus #174 : Marraskuu 16, 2012, 10:22:32 ap »
Ja uudesta Cali tonnineljäsatasesta on pitkä juttu täällä:

http://www.motorcycledaily.com/2012/11/2013-moto-guzzi-california-1400-touring-and-custom-new-flagships-for-legendary-italian-marque/

Ja jutusta suurin osa on tehtaan lehdistötiedotetta.

Pitää varmaan ruveta taas lottoamaan...  ;D
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 1400
« Vastaus #175 : Marraskuu 16, 2012, 11:48:20 ap »
Viimeisestä kuvassta näkee, miten helkkarin pitkä tuo takahaarukka on. Sehän on kuin Goldwingissä..

Uudesta Wing-mallista voi lukea täältä:
http://www.motorcycledaily.com/2012/11/honda-introduces-gold-wing-f6b/
Ei siinä paljon yhtäläisyyksiä Cali 1400 kanssa ole.

Kuten jo yllä:

Takahaarukka on pitkä, kuin Goldwingissä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: California 1400
« Vastaus #176 : Marraskuu 16, 2012, 11:55:32 ap »
Uutta on tuo moottorin ja vaihteiston kiinnitys runkoon: Näkyy olevan kumihelojen varassa riippumassa. Saas nähdä vatkaako kone tyhjäkäynnillä kivasti eri tahtiin rungon suhteen.

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: California 1400
« Vastaus #177 : Marraskuu 16, 2012, 12:38:25 ip »
Ihmetyttää millä tuohon runkoon saadaaan riittävä vääntölujuus pikittäisakselin suhteen. Avoin pulttaamalla koottu laaja kaksoiskehtorunko, jota ei moottori enää jäykistä.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: California 1400
« Vastaus #178 : Marraskuu 16, 2012, 12:54:58 ip »
Vastasit, Aapo, itse kysymykseesi. Sana -laaja- käsitteenä tekee rungosta riittävän jäykän. On myös huomioitava että takahaarukka on laakeroitu runkoon eikä voimansiirtoon/moottoriin kuten on parissa muussa kumipuslaratkaisussa.
Tässä ratkaisussa ei pelata kuitenkaan kovin suurilla tehoilla että runkoon kohdistuisi siitä johtuen merkittäviä kuormia. Suurimmat kuormitukset tulevat tien epätasaisuuksista tai ajotavasta. Varmaan tälläkin pystyy ajamaan siten kuin esim kumiripusteisilla FLH-Harrikoilla: vältetään sellaisia tilanteita jossa rungon käsiteltävyys käy hankalaksi. Ajetaan siis hiljaa ja arvokkaasti nauttien moottorin käyntiäänestä ja sykkeestä ihailevien katseiden alla.

egon

  • Viestejä: 973
Vs: California 1400
« Vastaus #179 : Marraskuu 16, 2012, 14:12:36 ip »
Tonti-rungollisissa moottorin kiinnitykset jäykistävät rungon alaosan erittäin jäykäksi laataksi, mutta rungon yläosaan ei ole haettu jäykkyyttä moottorista. Jos vertaa sitä tuohon uuteen runkoon niin uudemman rungon yläosa on kahdella isolla putkella toteutetuna melkoisen jäykkä kapistus Tonti-runkoon verrattuna. Varsinkin jos öljypohjan alapuolella on runkoputkien välillä vinositeitä, levy tai jotain muuta ristiin jäykistävää elementtiä, niin uusi runko on vanhaa jäykempi. Tuo Tonti-runko on ainakin Millessä aika joustava, kaikki nopeus päälle 150:n on hiukan hetkuttelua.  Brevassa on moottori selkeästi osa runkoa ja sen kyllä tuntee kun istahtaa puikkoihin, ennemmin loppuu koneesta paukut kun kuskilta ajamisen ilo. Ilmeisesti on kuitenkin niin, että pyörän rungolle on eduksi jos se ei ole ihan umpikivi -jäykkä.

Nykyaikana, kun lujuus- ja jäykkyyslaskelmat voidaan tehdä FEM:llä hyvin tarkasti, on rungon suunnittelu ihan uudella dekaadilla vanhoihin hyviin aikoihin verrattuna. En vähääkään epäile, etteikö Rooman imperiumin jälkeläiset hallitse tuota puolta suunnittelussa. Jenkkimarkkinaa silmälläpitäen kumityynykiinnitteinen moottori saattaa olla hyvinkin tärkeä pointti.

  
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2012, 12:25:02 ip kirjoittanut egon »