>>>Voiko tuosta johtaa että kun 2013 Cali 1400 on 96 hv/6500 r/min => Uusi LeMans 1400 => n.120 hv (tehdaskunnossa ilman mitään kikkailuja)?<<<
Jos vielä LeMans-mallin tekevät, toivottavasti eivät käytä tuota konseptia. Ovat Guzzillakin löytäneet jotain tosi umpirautaa
kun Calille on saatu massaa noin paljon. Rekisteriotteeseen tullee todelliseksi lukemaksi vielä ainakin 20 kg lisää.
Asetan taas vertailukohdaksi "tulevalle Le Mansille" Buell XB12R:n. Moottorissa suunnilleen samanlaiset teho ja vääntölukemat jopa samoilla
kierroksilla kuin California 1400. Toki lievemmillä saastearvoilla. Mutta painoa 150 kg vähemmän. Jopa tallistani löytyvä LM4 on yli 100kg kevyempi.
Jos aikovat tulla nykymarkkinoille sportilla, mikä vielä jotenkin myisi, homma pitää aloittaa ihan alusta.
Moottorista alkaen.
Muoks: Lisäsin liitteen.
Tuossa toista projektia pähkäillessä, ja kun se ei oikein edennyt, piirrustelin vihkoon tässä ketjussa esitetyillä tiedoilla lasketut teho- ja vääntö"käyrät".
Saas nähdä paljonko noisssa on mutkia ja monttuja oikeasti. Elikkä vastuu jää lukijalle

.
Sinisellä on merkattu suurimman vaihteen nopeudet jos olisi välitetty niin, että max.tehon kierroksilla kulkisi 220 km/h.
Hyvin olis potkua vielä nopeudella 50 ja 60 km/h jos kone suostuu käymään noin penillä kierroksilla.
Jos ajetaan tuolla vääntökäyrän nousevalla osalla, suuri muutos väännössä/rpm tekee helposti menosta kulmikasta.
Suuri massa ja mahdolliset moottorinohjauksella toteutetut "kikat" helpottavat.
Ja jos vanhat teoriat, kokemukset ja uskomukset pitävät kutinsa, pienimmän polttoaineenkulutuksen pitäisi esiintyä
nopeudella 80km/h.
Pekka