Kirjoittaja Aihe: California 1400  (Luettu 171678 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: California 1400
« Vastaus #90 : Lokakuu 10, 2012, 20:31:25 ip »
Tiiä nyt noista kuvista mitään päätellä, ei nyt ihan mahoton kuiteskaan. Mutta ei se kakkoskalia kyllä voita millään saralla ;D

Tuo moottorilohko näyttää mun mielestä ihan samalta kun nykyinen 1200cc. Ja vaihdeloota.  Oliskohan samoja.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TimoEv

  • Viestejä: 2 169
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: California 1400
« Vastaus #91 : Lokakuu 11, 2012, 08:33:06 ap »
Tuosta saa varmasti ihan hyvän matkapyörän kunhan sitä varustelee. Mutku tehdas ei ymmärrä varustelun ja jälkimarkkinoiden päälle yhtään mitään.
Tuohon kun lisää tuulisuojan, kunnon kaatumaraudat, takalaukun, selkänojat jne. niin siitä saa jo jotain.
Hinta taitaa sitten tulla vastaan, eli "kukaan" ei osta, kun toisia merkkejä saa huomattavasti edullisemmin.

Sitäkin ihmettelen, ettei tuo ole vesijäähdytteinen. Välillä tuntuu siltä, että tehtaan suunnitteluosasto on suljettu kokonaan markkinoiden ja asiakkaiden ulkopuolelle.
Ts. tekevät oman mielensä mukaan välittämättä siitä, mitä ostajat haluavat ja arvostavat.

Noooh... katsotaan tulevana suvena.


Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: California 1400
« Vastaus #92 : Lokakuu 11, 2012, 10:02:04 ap »

Sitäkin ihmettelen, ettei tuo ole vesijäähdytteinen. Välillä tuntuu siltä, että tehtaan suunnitteluosasto on suljettu kokonaan markkinoiden ja asiakkaiden ulkopuolelle.
Ts. tekevät oman mielensä mukaan välittämättä siitä, mitä ostajat haluavat ja arvostavat.


Ei vesi kuulu guzzin moottoriin. :P
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: California 1400
« Vastaus #93 : Lokakuu 11, 2012, 14:54:26 ip »

Sitäkin ihmettelen, ettei tuo ole vesijäähdytteinen. Välillä tuntuu siltä, että tehtaan suunnitteluosasto on suljettu kokonaan markkinoiden ja asiakkaiden ulkopuolelle.
Ts. tekevät oman mielensä mukaan välittämättä siitä, mitä ostajat haluavat ja arvostavat.


Ei vesi kuulu guzzin moottoriin. :P

Ehdottomasti samaa mieltä tuon H2O:n suhteen Guzzin moottoreissa. Ei vettä ikinä! Ja eikös tälläkin palstalla ole kuvia tuosta tulevasta Touring versiosta ja myös tekstiä, että se on varusteltu kiinteillä sivulaukuilla, tuulisuojalla, kaatumaraudoilla yms. Takalaukkuha ei juuri ikinä kuulu perusvarustukseen vaan se ostetaan erikseen. Esim. Jos Triumphin T-birdin vaurstelee em. varusteilla ja astinlaudoilla tulee hinnaksi samat 22000e mitä uutta Touring Calia myytiin ennakkotilauksella. Kawasakin saa ehkä tonnin halvemmalla samaisilla varusteilla, mutta se on eri asia kuka Kawan haluaa :)
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: California 1400
« Vastaus #94 : Lokakuu 11, 2012, 15:31:42 ip »
Pelkät sivulaukut voivat olla melko hengästyttävissä hinnoissa, jos eivät ole, ja tuskin ovat tuossa 22tonnissa.
Vintagessahan ne oli vakiona, mutta varaosahinta on niilläkin käsittääkseni aika huima, jos ostamaan joutuisi. Kerran sen Piikkiössä kuulinkin, mutta en enää muista.
Eivätpä ole sitten siitä hyvästä mitään sarviksen ämpärimuovia, mikä asialle eduksi luettakoon.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 1400
« Vastaus #95 : Lokakuu 11, 2012, 15:40:37 ip »
Itselläni oli tänä kesänä moneenkin otteeseen ajossa vesijäähdytteinen California..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: California 1400
« Vastaus #96 : Lokakuu 11, 2012, 18:20:52 ip »
veikkaan että, lähes kaikki mp:t tänä kesänä suomessa oli vesijäähytteisiä..  ;D

asiaan; Tuo "venttilikoppa", jonka alta ilma kiertää, on varmaan taas peruja melupäästöistä.. eli vaimennetaan kolinoita, että viranomaiset on tyytyväisiä.

ja kyllä minusta noista poikkileikkauskuvista näkee, että vesijäähdytteiset kannet on kyseessä? mitään muuta selitystä en keksi? vai olisko öljykanavia? taitaa olla liian isoja siihen?

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: California 1400
« Vastaus #97 : Lokakuu 11, 2012, 19:09:19 ip »
En ainakaan näkee mitään vesikanavia uudessa moottorissa. On varmasti ilmatilat/"kanavat" - raitisilmaa saa kiertää ja viilentää moottorimetallia ja sen lisäksi tää on ulkonäky- asia -design. Peittää sytytystulppahatut - ja on näin helpompi
puhdistaa - ja moottori on suuremman näköinen - ja on samalla hyvä paikka esim. MOTO GUZZI-logomerkille.

Ja moot.-lämpötilamittari pitäis tietysti kuulua varustukseen heti tehtaalta.

Jos on "riittävästi " kg-painoa 1400-mp saa ehkä peruutusvaihteen?

Ja kyllä huippunopeus ( jos ajoominaisuudet on kunnossa) sais ylittää 250 km/t,  kun 1400 m-pyörä kulkee Keski-Euroopassa ja paljon myös suoralla asfalttiteillä ensi kesänä ja tulevaisuudessa.- Muuten se ei oikein jaksaa
näiden Kawasakien mukaan reissulla - ja Kawa on luokassa aika paljon myyty.

Toinen jännittävä asiaa on nähdä: jos väriliikeistä tehtaalle on hankittu muita värejä kuin musta-valkoinen väri. Ihmiset haluavat nykyään valita väri jos ostaa esim. auton, m-pyörän, omakotitalon tai Valtratraktorin. Jos ostaa käytetyn
saa yleensä kotiin ajoneuvo - eikä saa valita oma" väri.
Esim. oranssi tai lila väri  olis taas trendi ja tulossa ?   Yritän saada tänne pari esim.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: California 1400
« Vastaus #98 : Lokakuu 11, 2012, 19:25:09 ip »
Ehkä juhlavuoden  Cali 90 valmistuksesta jäi oranssiväri -että riittä tänä vuonnakin.
Tässä hieno italorac.- vähän vanhempi vm.:

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 1400
« Vastaus #99 : Lokakuu 11, 2012, 19:52:21 ip »
Tuolla aiemmin on esitettynä kannen halkileikkaus, josta voi nähdä vesikanavat. Kyllähän sein auttaa koko ajan tiukkeneviin päästölukemiin pääsyssä, kun saadaan moottorin kuumimman alueen jäähdytystä tehostettua. Samalla saadaaan mölyarvoja kuriin.
Noista päästöistä vielä; Tänä päivänä, traktorin pakoputkesta pitää tulla puhtaampaa ilmaa, kuin mitä sinne esim. Keski-Euroopassa menee sisälle! Että ovat ihan oikeasti tiukkoja rajoja..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Reima

  • Vieras
Vs: California 1400
« Vastaus #100 : Lokakuu 19, 2012, 16:59:36 ip »
Onks se tosiaan noin piiiiitkä... ;) ???

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: California 1400
« Vastaus #101 : Lokakuu 29, 2012, 19:27:24 ip »
Moro,
Tässä hieman hinta- ja malli-indikaatioita!:

Include VAT 21 %
€ 16.790 California Custom
€ 18.790 California Touring
€ 19.790 California Touring (Ambassador)

Standard equipment Custom:
ABS, Traction Control, Ride by Wire, single seat, 6 gears.

Extras Touring:
Wide handle bar, touringseat with white band, handgrips for passenger, 35L integrated bag set, windscreen.

Extras Touring Ambassador (kuvassa):
Cruise control, chrome front crash bars, chrome bag protectors, anti theft system, additional headlights, stripes on tank.
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Rockmaple

  • Viestejä: 31
Vs: California 1400
« Vastaus #102 : Lokakuu 29, 2012, 19:36:48 ip »



Edelleen ole sitä mieltä, että nämä ovat jotenkin saman oloisia.



Enkä vieläkään tykkää kummastakaan. ;)

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: California 1400
« Vastaus #103 : Lokakuu 29, 2012, 19:47:53 ip »
Black is beautiful!
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: California 1400
« Vastaus #104 : Lokakuu 31, 2012, 21:02:07 ip »
http://www.motociclismo.it/moto-guzzi-california-1400-misure-prestazioni-e-prezzo-moto-53138

Noita kuvia kun katsoo niin ihan manipuloiduilta näyttävät, satula on taustaan nähden aina samassa kohdassa ja etupyörään menevä jarruletku samassa kulmassa...
"
V2, 90ast, 1380ccm, joka on saavutettu lisäämällä 1200ccm 8 venttiilisen moottorin porausta 104 mm:iin. Iskun pituus ennallaan 81,2 mm. Työntötangot ja keinuvivut, kaksi tulppaa sylinteriä kohden. Jäähdytys ilmalla ja öljyllä, öljynjäähdyttimelle puhallin ja oma kiertopumppu. Puristussuhde10,5:1, 96 hv/6500 rpm, 120 Nm/2750 rpm, Euro-3. Imukanavat 52 mm, moottorinohjauksessa 3 eri karttaa joita voidaan valita käyttöön. Luistonesto, vakionopeussäädin, ride by wire.
Yksilevyinen kytkin, 6 vaihdetta, joista suurin ylivaihde. Akseliväli 1685 mm, ohjauskulma 32ast.  Pituus 2445 mm, leveys (laukuin) 1030 mm. Istuinkorkeus 740 mm (matalampi istuinversio 720 mm).  322 kg kuivapaino, 337 kg ajokunnossa. Tankki 20,5 litraa.

Jälleenmyyjillä marraskuun puolivälissä mutta jo kymmenen päivän kuluessa joillakin suuremmilla dealereilla, nähtävillä ja kosketeltavissa siis jo ennen messuja.  Arvioitu myynti Italiassa 200 kpl / v.
"
V11 - it defines you.