Kirjoittaja Aihe: California 1400  (Luettu 170174 kertaa)

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: California 1400
« Vastaus #120 : Marraskuu 02, 2012, 17:20:03 ip »
Kyllä tourinkimalli on nätti, tyylikäs. Näyttää olevan enämpi voimaa, kuin Thunderbirdissä. Ja Thunderbird ei tosiaankaan ole tukkoinen.

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: California 1400
« Vastaus #121 : Marraskuu 02, 2012, 17:22:08 ip »
Ei taida olla munkaan suosikki,liian painava rohjake.Ajellaan suosiolla vanhalla Calilla ja sitten alle Stelvio tai Gessu.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 553
Vs: California 1400
« Vastaus #122 : Marraskuu 02, 2012, 17:31:48 ip »
[mielipide] Toi on niin ruma, niin ruma! Oikeastaan tuosta pitäisi tehtä ynpäristövaikutusten arviointi, koska jos toi ois talo, niin se määrättäisiin purettavaksi rumuuden takia [/mielipide loppuu]

Kuulin kerran erään markkinointiihmisen suusta, että kun uusi auto julkaistaan (silloin oli kyse autoista) sen pitää olla sillä tavalla poikkeava, että osa ihmisitä vihaa sitä ja osaa rakastaa. Pääasia on, ettei siitä jää "harmaatoyotacorolla"-efektiä, joka on kaikille "yhdentekevä". Sallittkoon vertaus ja kerrottakoon, ettei minulla ole mitään harmaita Toyota Corolloja vastaan!

Minä pidän uudesta Californiasta. Harmikseni vaimo sanoi sen nähdessään "Helvetti kun on ruma! Jos sä ton ostat, saat ajella yksinäs".
Saas nähdä kumman pää kääntyy?!
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Pekka

  • Viestejä: 2 152
Vs: California 1400
« Vastaus #123 : Marraskuu 02, 2012, 17:52:09 ip »
Moi.

Eihän toi nyt NIIN ruma ole, kaikki näyttää vain olevan mustaa.

Kun tässä väännätte tuosta väännöstä niin, onko jo tiedossa miten välitykset osuu meikäläisiin nopeusrajoituksiin?
Vai joutuuko ajamaan matkaa nelosella tai kolmosella kuten Calilla nykyään ymmärtääkseni joutuu ajamaan.

Pekka
Sohc van Helmi.

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: California 1400
« Vastaus #124 : Marraskuu 02, 2012, 17:58:29 ip »
Mulle uusi cali herättää jonkinasteista "harmaatoyotacorolla" tuntua. Ei tuo oikein erotu vastaavista harrikoista yms tusinavehkeistä. Vähän liikaa sitä "ameriikkaa". Mutta ihan nätti ja varmasti olis mukava lupsutella tuollakin.

Mitä moottorin tukkoisuuteen tulee niin meitin 1340cc lapiopäälle luvataan huimat 60-65 hv ja on hyvinkin eläväinen moottori ;D

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Reima

  • Vieras
Vs: California 1400
« Vastaus #125 : Marraskuu 02, 2012, 18:11:52 ip »
Älkää nyt mollatko tojotoja referenssinä...kaikki ovat olleet ikiliikkujia ja yksi lunastuskuntoon kolaroimani Carina on korjattuna vieläkin liikenteessä... ;)

Kauneus on katsojan silmässä, ihan sama kuin vanhemmankin Californian kanssa.

Muista Kimmo, että mies on aina perheenpää, jota tosin vaimo kääntelee... ;D
Minunkin olisi joskus pitänyt uskoa Maritaa, että California Stone oli "oikean" moottoripyörän näköinen eikä mikään kuttaperkka - mutta pitihän se Sporttouring Norge "once in a lifetime"-kokemuksena saada.

Mielenkiintoista nähdä ensi kesänä kuka Cali 1400:lla porukoista kurvailee, Vernerin mukaan yksi on tilattu Motoitaliaan demopyöräksi ja mikäli ymmärsin oikein kaksi asiakasta ovat sellaisen tilanneet - hehkutuksen perusteella toinen taitaa olla Hyvinkäältä... ;D  ???


« Viimeksi muokattu: Marraskuu 02, 2012, 21:09:13 ip kirjoittanut Reima »

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: California 1400
« Vastaus #126 : Marraskuu 02, 2012, 18:18:15 ip »
Moi.

Eihän toi nyt NIIN ruma ole, kaikki näyttää vain olevan mustaa.

Kun tässä väännätte tuosta väännöstä niin, onko jo tiedossa miten välitykset osuu meikäläisiin nopeusrajoituksiin?
Vai joutuuko ajamaan matkaa nelosella tai kolmosella kuten Calilla nykyään ymmärtääkseni joutuu ajamaan.

Pekka

Tässä se on tärkein pointti... eli välitykset...  ainoa Guzzissa ärsyttävä seikka.  
Kun ei olisi tuo huippunopeus niin tärkeä.... myös laaja-alaisen kierroslukualueen käyttömahdollisuus olisi oltava mahdollinen.
Alkaen 1500 rpm =>    Tuskin onnistuu   ???

Ja jos painopiste on saatu tarpeeksi matalalle, niin ei tuo 300 kg  ihan hirveä ole täysissä ruumiin ja sielun voimissa olevalle .

MR
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Reima

  • Vieras
Vs: California 1400
« Vastaus #127 : Marraskuu 02, 2012, 18:24:38 ip »
>>> ei tuo 300 kg  ihan hirveä ole täysissä ruumiin ja sielun voimissa olevalle <<< - niinpä!
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 02, 2012, 21:09:55 ip kirjoittanut Reima »

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: California 1400
« Vastaus #128 : Marraskuu 02, 2012, 22:38:29 ip »
[mielipide] Toi on niin ruma, niin ruma! Oikeastaan tuosta pitäisi tehtä ynpäristövaikutusten arviointi, koska jos toi ois talo, niin se määrättäisiin purettavaksi rumuuden takia [/mielipide loppuu]

"Helvetti kun on ruma! Jos sä ton ostat, saat ajella yksinäs".

t. Kimmo

Vaimotkin ovat joskus oikeassa  ;D

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 553
Vs: California 1400
« Vastaus #129 : Marraskuu 03, 2012, 07:59:43 ap »
[quote author=MarkkuEVP

Tässä se on tärkein pointti... eli välitykset...  ainoa Guzzissa ärsyttävä seikka. 
Kun ei olisi tuo huippunopeus niin tärkeä.... myös laaja-alaisen kierroslukualueen käyttömahdollisuus olisi oltava mahdollinen.
Alkaen 1500 rpm =>    Tuskin onnistuu   ???

Ja jos painopiste on saatu tarpeeksi matalalle, niin ei tuo 300 kg  ihan hirveä ole täysissä ruumiin ja sielun voimissa olevalle .

MR

[/quote]

Huomenta!
Uuden ja vanhan Calin alaväännössä huima ero! Vanha on nimittäin 94Nm / 5000 rpm.
Uuden mallin huippuvääntö on paljon alempana 120Nm / 2750 rpm.
T. Kimmo, joka EI ole tilannut vielä yhtään mitään!
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: California 1400
« Vastaus #130 : Marraskuu 03, 2012, 10:53:54 ap »
<snip>
Minä pidän uudesta Californiasta. Harmikseni vaimo sanoi sen nähdessään "Helvetti kun on ruma! Jos sä ton ostat, saat ajella yksinäs".
Saas nähdä kumman pää kääntyy?!
t. Kimmo

Kuulostaa hyvältä ratkaisulta.  ;)
Emeritus-guzzisti

TimoEv

  • Viestejä: 2 159
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: California 1400
« Vastaus #131 : Marraskuu 03, 2012, 13:48:27 ip »
>>...Harmikseni vaimo sanoi sen nähdessään "Helvetti kun on ruma! Jos sä ton ostat, saat ajella yksinäs". ..<<

Nythän Sinulla on lupa ajella yksinäs.  ;) Ja jos kuuluu valitusta, niin viittaat vain tuohon lausahdukseen... ::)

Reima

  • Vieras
Vs: California 1400
« Vastaus #132 : Marraskuu 03, 2012, 20:30:03 ip »
Kyllä tässä kuvassa näyttää ihan vanhan Cali Vintagen ja Triumph Rocketin risteytyksellä... 8)

Mutta, jos miehessä ja lompakossa olisi vielä vääntöä, niin ihan sama mitä pyörässä... :(


Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Vs: California 1400
« Vastaus #133 : Marraskuu 03, 2012, 20:47:43 ip »
Mainosslogan. ;D

Uusi iso California. Miehille, jotka ajavat yksin omia teitään.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: California 1400
« Vastaus #134 : Marraskuu 03, 2012, 20:49:46 ip »
Kyllä tuo on aivan selkeä Guzzi, teho- ja vääntölukematkin OK    ;D
Titaniumin kuski