Kirjoittaja Aihe: California 1400  (Luettu 170162 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: California 1400
« Vastaus #105 : Lokakuu 31, 2012, 21:02:07 ip »
http://www.motociclismo.it/moto-guzzi-california-1400-misure-prestazioni-e-prezzo-moto-53138

Noita kuvia kun katsoo niin ihan manipuloiduilta näyttävät, satula on taustaan nähden aina samassa kohdassa ja etupyörään menevä jarruletku samassa kulmassa...
"
V2, 90ast, 1380ccm, joka on saavutettu lisäämällä 1200ccm 8 venttiilisen moottorin porausta 104 mm:iin. Iskun pituus ennallaan 81,2 mm. Työntötangot ja keinuvivut, kaksi tulppaa sylinteriä kohden. Jäähdytys ilmalla ja öljyllä, öljynjäähdyttimelle puhallin ja oma kiertopumppu. Puristussuhde10,5:1, 96 hv/6500 rpm, 120 Nm/2750 rpm, Euro-3. Imukanavat 52 mm, moottorinohjauksessa 3 eri karttaa joita voidaan valita käyttöön. Luistonesto, vakionopeussäädin, ride by wire.
Yksilevyinen kytkin, 6 vaihdetta, joista suurin ylivaihde. Akseliväli 1685 mm, ohjauskulma 32ast.  Pituus 2445 mm, leveys (laukuin) 1030 mm. Istuinkorkeus 740 mm (matalampi istuinversio 720 mm).  322 kg kuivapaino, 337 kg ajokunnossa. Tankki 20,5 litraa.

Jälleenmyyjillä marraskuun puolivälissä mutta jo kymmenen päivän kuluessa joillakin suuremmilla dealereilla, nähtävillä ja kosketeltavissa siis jo ennen messuja.  Arvioitu myynti Italiassa 200 kpl / v.
"
V11 - it defines you.

TimoEv

  • Viestejä: 2 159
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: California 1400
« Vastaus #106 : Marraskuu 01, 2012, 07:52:48 ap »
Sitten kun tehtaalla manipuloivat tuota raakiletta siten, että sillä voi kaksi tehdä reissua, niin saattaa olla, että alkaa kiinnostamaan.
Menee varmaan monta vuotta tuohon...niinkuin meni nykyisen version esittelyyn siitä ekasta maketista, jonka julkaisivat.

Mutta... ens´kuun jälkeen on tammikuu ja sitten enää kaksi tilipäivää ja - kausi alkaa jälleen! Jippii!

Vaan mukeja ei enää silloin ole, joten pidä kiirettä ja osta nyt!


California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: California 1400
« Vastaus #107 : Marraskuu 01, 2012, 11:48:29 ap »
Sitten kun tehtaalla manipuloivat tuota raakiletta siten, että sillä voi kaksi tehdä reissua, niin saattaa olla, että alkaa kiinnostamaan.

No, mikäs estää...?  :o Paremminhan tuolla tekee kuin nykyisellä. Näyttäis istumatilaakin olevan kyytiläiselle enemmän kuin nykyisessä Calissa.  Taakse vaan 55l Givin tai Hepcon perälaukku niin kovaa säilytystilaakin on hyvät 125l kovine sivulaukkuineen. Siihen vaan tavararullia vielä pääle niin kuljetuskapasiteettia ainakin löytyy. Vääntöä enemmän, hevosvoimia enemmän ja luultavasti tilaa yleisesti ottaen enemmän kuin nyky calissa. Kyllä siinä kyytiläinen hyvin kulkee mukana.

Jos nuo speksit ovat niin kuin edellä esitelty, esim. tankki 20,5l niin näyttää senkin puolesta hyvältä...  :D
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 553
Vs: California 1400
« Vastaus #108 : Marraskuu 01, 2012, 11:59:04 ap »
http://www.motociclismo.it/moto-guzzi-california-1400-misure-prestazioni-e-prezzo-moto-53138

Noita kuvia kun katsoo niin ihan manipuloiduilta näyttävät, satula on taustaan nähden aina samassa kohdassa ja etupyörään menevä jarruletku samassa kulmassa...
"

"


Joo, menin halpaan, värivariaatiot ovat kuvamanipulaatioita!

Kyl maar tästä oiva peli saadaan. siinähän on kaikki mitä tarvitaan.
Vain kahvahapsut puuttuu  :)
Kyllä pitäs kelvata Timollekin vaikka ylen nyrpeätä yrittää esittää  :o
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 553
Vs: California 1400
« Vastaus #109 : Marraskuu 01, 2012, 12:08:59 ip »
Ja noista mitoista...

20 litran tankki taitaa olla juuri ja juuri hyväksyttävissä!
Akseliväli on samaa luokka muiden vastaavien cruiserien kanssa, no problem.
Kuvassa näyttä pitkältä, koska istuin on aika matalalla ja tankki pudotettu alas pyttyjen väliin!
Kuivapaino 322kg on kyllä aika paljon, mutta vastaavat pelit taitaa ola samaa luokkaa...täytynee syödä kaurapuuroa että jaksaa koeajaa.
Kunnon takalaukun kyllä kaipaa, eikä mitään pehmosta nössykkää!

t. Tuskin maltan odottaa Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: California 1400
« Vastaus #110 : Marraskuu 01, 2012, 12:41:26 ip »
Uutukainen on varmasti tutustumisen arvoinen vaikken mikä cruiseri-fani olekaan enkä ole ollutkaan. Omaani pidän lähinnä hybridinä, joka on sekoitus matkapyörää, nakua ja kustomia ja sellaisena jopa siro kun ei ole neliöittäin muovia mutta kuitenkin matkapyörämäisen suojaava plexi.  Uutukainen näyttää runsaine akseliväleineen jo selvästi enempi perinteiseltä matkakustomilta, jota myös cruiseriksi kutsuttaneen. Luonnossahan tuo sitten luokitellaan ja eihän sitä tiedä millaiset sytöt siitä saa vaikka nykyinen suuntani on jo viisi vuotta, siis pikkuhiljaa, kohti matkaendurointia. 
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: California 1400
« Vastaus #111 : Marraskuu 01, 2012, 13:38:14 ip »
Ja noista mitoista...

20 litran tankki taitaa olla juuri ja juuri hyväksyttävissä!
Akseliväli on samaa luokka muiden vastaavien cruiserien kanssa, no problem.
Kuvassa näyttä pitkältä, koska istuin on aika matalalla ja tankki pudotettu alas pyttyjen väliin!
Kuivapaino 322kg on kyllä aika paljon, mutta vastaavat pelit taitaa ola samaa luokkaa...täytynee syödä kaurapuuroa että jaksaa koeajaa.
Kunnon takalaukun kyllä kaipaa, eikä mitään pehmosta nössykkää!

t. Tuskin maltan odottaa Kimmo

Kyllä tuo mitoiltaan on lähempänä tosiaan isoja harrikoita. Painoltaan Harrikoiden Softail -sarjaa. Ei yhtä painava kuin Harleyn touring sarjalaiset mutta esim. painavampi kuin useimmat dynamalliston edustajat joissa vielä isompi kone. Nyt täytyisi tietysti verrata sen kaltaisiin matkakruisereihin, joissa on kiinteät sivulaukut. Niihin verrattuna uusi California on kuitenkin keveimmästä päästä. Tankin koko hyväksytään vaikka pari litraa enemmän ei olisi ollut pahitteeksi. Istumakorkeus hiukan korkeampi kuin esim harrikoissa. Merkille pantavaa on suht hyvät lukemat tuon luonteiseen moottoriin. Aikoinaan kun Harrikoissa oli vielä se vanha 1445cc moottori, oli hevosvoimia hätnäppää 70 ja vääntöä n. 115nm 3300 rpm. Eli jos siihen vertaa niin kyllähän tuo kaikilta puolin mukavan oloinen kone on speksien osalta: 96 hv/6500 rpm, 120 Nm/2750 rpm
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: California 1400
« Vastaus #112 : Marraskuu 01, 2012, 15:18:38 ip »
Victory Cross Roadsilla on suuripiirtein samat strategiset mitat ja arvot. Paino 338 ajokunnossa. Teho/vääntö 97hv/153Nm. Ajo-ominaisuudetkin ovat testien perusteella eri maanosasta Harrikkaan verrattuna.
Forza Moto Guzzi!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: California 1400
« Vastaus #113 : Marraskuu 01, 2012, 20:23:05 ip »
Ja noista mitoista...

..

t. Tuskin maltan odottaa Kimmo

..m. Eli jos siihen vertaa niin kyllähän tuo kaikilta puolin mukavan oloinen kone on speksien osalta: 96 hv/6500 rpm, 120 Nm/2750 rpm

Eli tukkoinen kone, kuten ennustelin aiemmin. Pettymys.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: California 1400
« Vastaus #114 : Marraskuu 01, 2012, 21:26:42 ip »
Ja noista mitoista...

..

t. Tuskin maltan odottaa Kimmo

..m. Eli jos siihen vertaa niin kyllähän tuo kaikilta puolin mukavan oloinen kone on speksien osalta: 96 hv/6500 rpm, 120 Nm/2750 rpm

Eli tukkoinen kone, kuten ennustelin aiemmin. Pettymys.

Pettyneille on tarjolla MV Agustaa yms.  ;D
Emeritus-guzzisti

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 553
Vs: California 1400
« Vastaus #115 : Marraskuu 01, 2012, 21:27:07 ip »
Ja noista mitoista...

..

t. Tuskin maltan odottaa Kimmo

..m. Eli jos siihen vertaa niin kyllähän tuo kaikilta puolin mukavan oloinen kone on speksien osalta: 96 hv/6500 rpm, 120 Nm/2750 rpm

Eli tukkoinen kone, kuten ennustelin aiemmin. Pettymys.


Ehkei tykki, mutta miksi kaksipyttyisessä cruiserissa yleensäkään pitäisi olla merkittävästi enemmän tehoja?
Ketä ne palvelisi ja minkälaisessa ajossa?
t. Positiivisesti yllättynyt  :)
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: California 1400
« Vastaus #116 : Marraskuu 02, 2012, 11:53:39 ap »
Niin, ei kai se Cruiser pyörän luonteeseen edes kuulu, että moottorit viritettäis kovin ylös hevosvoimien puolelle. Alakierrosten vääntöähän Cruisereissa haetaan pyörän luonteen mukaisesti. Alla on hiukan mielenkiinnosta tehovertailua Cruisereiden osalta uusi Cali mukaan lukien, joka pärjää minusta hyvin ottaen huomioon pienemmän kuutiotilavuutensa. Mutta yleisesti ottaen on ne moottorit sitten "tukkoisia" muissakin kruisereissa  :) jos tehoja katotaan, joissaki jopa tukkoisempia. Esim. Triumphin T-bird 1600 cc, jossa vähemmän heppoja kuin uudessa Calissa. Mulle riittäis edelleen se 70 hv uudessakin Calissa jso vaikka kapasiteetin siirtäis vielä enemmän väännön puolelle.

Sinänsä hevosvoimattomuudesta purnaaminen kruisereiden osalta on hiukan turhaan, kun ei tämä pyöräkategoria operoi sillä alueella. Vähän sama asia on, jos esim. isoja Sport Touring pyöriä tai tonnisia kyykkypyöriä kritisois voimattomista koneista, koska eivät anna alakierroksilla yhtä paljon vääntöä verrattuna kruisereihin.

Victory Cross Roads 1731cc:
Maksimiteho 97,0 hv (71,3 kW) / 5500rpm
Maksimivääntö 153,0Nm / 2750rpm

Triumph Thunderbird 1600cc:
Maksimiteho 86hv/4850rpm
Maksimivääntö 146Nm / 2750rpm  

Kawasaki vn1700 Classic 1700cc:
Maksimiteho 74 hv / 5000 rpm
Maksimivääntö  135 Nm / 2750 rpm

Harley Davidson Dyna Super Glide Custom 1584cc:
Maksimiteho 76hv
Maksimivääntö 123 Nm/3125 rpm

Yamaha Midnight Star 1300cc:
Maksimiteho 73hv/5 500 rpm
Maksimivääntö: 106.0 Nm/4 000 rpm

Moto Guzzi California 1380cc:

Maksimiteho 96 hv/6500 rpm
Maksimivääntö 120 Nm/2750 rpm
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

Peki

  • Viestejä: 155
Vs: California 1400
« Vastaus #117 : Marraskuu 02, 2012, 11:57:34 ap »
Samaa mieltä Kimmon ja Californian kanssa, tuo teho on pikemminkin positiivinen yllätys. Teho on vähintään samaa luokkaa isompikoneisten kilpailijoiden kanssa, ja vääntöä löytyy jo alhaalta kuten tässä sarjassa pitääkin. Jos tuo on pettymys, vika on kyllä ihan omissa odotuksissa.
Uudesta Californiasta ei missään vaiheessa ollut tarkoituskaan tehdä mitään powercruiseria, ja siihen on ainakin kolme hyvää syytä:

1) Se ei ole (koskaan ollutkaan) Californian tehtävä Guzzin mallistossa. Cali on aina ollut letkeä (matka)customi, voimakoneet ovat löytyneet ihan muista malleista. Nykymallistossa sitä edustaisi kai lähinnä Griso.

2) Tuon perinnekoneen pohjalta on aika vaikea loihtia kunnollista mörkömoottoria, joka a) menee läpi päästörajoista ja b) on kustannuksiltaan jotenkin järjellistä luokkaa. Täysin uutta konetta taas sitä varten on turha lähteä tekemään, koska

3) Powercruiserit eivät myy. Ainakaan lähellekään perinnelotkottimien luokkaa. Guzzi on joka genressä marginaalimerkki, ja muutaman prosentin siivu customimarkkinoista tarkoittaisi pikkuisen isompaa myyntiä kuin muutaman prosentin siivu powercruiserimarkkinoista.

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: California 1400
« Vastaus #118 : Marraskuu 02, 2012, 16:12:18 ip »
[mielipide] Toi on niin ruma, niin ruma! Oikeastaan tuosta pitäisi tehtä ynpäristövaikutusten arviointi, koska jos toi ois talo, niin se määrättäisiin purettavaksi rumuuden takia [/mielipide loppuu]

Rockmaple

  • Viestejä: 31
Vs: California 1400
« Vastaus #119 : Marraskuu 02, 2012, 17:08:30 ip »
Löytyihän sentään joku toinenkin samanmielinen. ;D