Niin, ei kai se Cruiser pyörän luonteeseen edes kuulu, että moottorit viritettäis kovin ylös hevosvoimien puolelle. Alakierrosten vääntöähän Cruisereissa haetaan pyörän luonteen mukaisesti. Alla on hiukan mielenkiinnosta tehovertailua Cruisereiden osalta uusi Cali mukaan lukien, joka pärjää minusta hyvin ottaen huomioon pienemmän kuutiotilavuutensa. Mutta yleisesti ottaen on ne moottorit sitten "tukkoisia" muissakin kruisereissa

jos tehoja katotaan, joissaki jopa tukkoisempia. Esim. Triumphin T-bird 1600 cc, jossa vähemmän heppoja kuin uudessa Calissa. Mulle riittäis edelleen se 70 hv uudessakin Calissa jso vaikka kapasiteetin siirtäis vielä enemmän väännön puolelle.
Sinänsä hevosvoimattomuudesta purnaaminen kruisereiden osalta on hiukan turhaan, kun ei tämä pyöräkategoria operoi sillä alueella. Vähän sama asia on, jos esim. isoja Sport Touring pyöriä tai tonnisia kyykkypyöriä kritisois voimattomista koneista, koska eivät anna alakierroksilla yhtä paljon vääntöä verrattuna kruisereihin.
Victory Cross Roads 1731cc:Maksimiteho 97,0 hv (71,3 kW) / 5500rpm
Maksimivääntö 153,0Nm / 2750rpm
Triumph Thunderbird 1600cc:Maksimiteho 86hv/4850rpm
Maksimivääntö 146Nm / 2750rpm
Kawasaki vn1700 Classic 1700cc: Maksimiteho 74 hv / 5000 rpm
Maksimivääntö 135 Nm / 2750 rpm
Harley Davidson Dyna Super Glide Custom 1584cc:Maksimiteho 76hv
Maksimivääntö 123 Nm/3125 rpm
Yamaha Midnight Star 1300cc:Maksimiteho 73hv/5 500 rpm
Maksimivääntö: 106.0 Nm/4 000 rpm
Moto Guzzi California 1380cc:Maksimiteho 96 hv/6500 rpm
Maksimivääntö 120 Nm/2750 rpm