Guzzilla on kahta kahta tyyppiä kardaaniratkaisuja jotka jakautuvat kolmeen alaluokkaan rakenteellisesti:
Perinteinen yhdestä kohtaa taipuva. (California, pikkuguzzit ja vanhempi kalusto)
Alaluokkana v. 2000 jälkeen "venytetty" tuplanivel.
Nivelletty kahdesta kohtaa. V10, V11 ja C.A.R.C.
V10:ssä ja V11:ssä avokardaani joka on tehty modifioimalla alkuperäistä "jäykkää" kardaania ja lisäämällä yksi laakeri perävaihteen koteloon. Niveliä yhtä paljon kuin alkuperäisessä kardaanissa mutta eri paikoissa. "Parallellogrammo"
C.A.R.C. on uudempaa "yksiaisaista" kehityssuuntaa. (Bellagio, Breva, Sport, Griso ja Norge)
Muilla kardaanipyörävalmistajilla ei ole ollut kuin BMW:llä, ja hiljattain Kawasakilla, vastaavia ratkaisuja. Avokardaaniratkaisut taitavat puuttua kokonaan muilta valmistajilta jos ei mennä vuosikymmenten taa.
BMW:n ja Kawasakin ratkaisut ovat melko lailla identtiset. Kardaanin suojaputken nivelet ovat ulkopuolella ja kardaanin nivelet suojakumien kohdalla sisäpuolella. Yamaha luottaa edelleenkin koeteltuun jäykkään takahaarukkaratkaisuun. Tehokkaassa pyörässä se kuitenkin aiheuttaa omanlaisiaan kuvioita.
C.A.R.C:ssa on nivelellä suojakumi vain takatuennan laakerointikohdassa. Muutoin kardaanitunneli on jäykkä takapyörän laakerointiin saakka. Tässä tuleekin ilmi tämän ratkaisun innovaatiopuoli: Ei ulkoisia niveliä tai laakerointikohtia lainkaan. Toiminta silti sama kuin parallelogrammolla (paralever kuten BMW:llä). Kaikki nivelöinnit ja laakeroinnit ovat öljykylvyssä. Se toinen haitarikumi on perävaihteen kotelon päällä josta rektiotangon vipu pilkistää ulos.
Tämän viimeisen version kestävyys on vielä toteamatta. Omaan Brevaani vaihdettiin takaisinkutsun perusteella heti uutuuden koko perävaihde. Sen jälkeen on tehty vain öljynvaihtoja ja käytetty Molykotea lisäaineena.
Kyselenkin tässä onko C.A.R.C:ssa ilmennyt muillakaan mitään komplikaatioita?