LM IV:n kaasua on jäykistetty aikoinaan tehtaan ohjeen mukaan vaihtamalla jäykemmät palautusjouset, koska kaasu saattoi hirttää täysille. Tämä taas johtuu siitä, että kaasun ollessa täysin auki muodostavat jousi ja vipu lähes oikokulman, jolloin pienikin nahkeus riittää jumittamaan kaasun. Oma konstini asian korjaamiseksi oli siirtää jousen vastareikää kymmenkunta milliä otollisempaan suuntaan, ruuvaamalla alkuperäiseen reikään pieni rosterinen latakanpätkä jossa uusi reikä. Lisäksi tarvittiin hieman ohuemmasta langasta kierretty uusi jousi, jossa myös muutama ylimääräinen kierros, ts. jousivakioltaan kevyempi jousi. Alkuperäisen jousen katkaisu itseasiassa vain jäykentää jousta tosin se samalla lyhenee, jonka seurauksena kaasu ei enää palaudu kunnolla joutokäynnille. Toinen konsti olisi kiertää ohuemmasta langasta progressiivinen jousi, jossa siis lähestyttäessä täyskaasua suurin osa kierroksista menisi yhteen ja vain muutama joustaisi. Tämä jäykkä osuus jaksaisi palauttaa kaasun myös täyskaasuasennosta.