Kirjoittaja Aihe: Moottoripyöräkauppa sukeltaa  (Luettu 179752 kertaa)

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Moottoripyöräkauppa sukeltaa
« Vastaus #30 : Lokakuu 19, 2012, 19:07:38 ip »
Edustus / myynti
1. Victory  - Brandt
    Indian  -ei vielä hyväksytty Euroopassa. Ehkä ensi vuonna myynnissä-
             -  Brandt
2. Ducati
     Ducati Moror ita kertoo suunnitelmistaan myöhemmin.
        -esim. ruotissa Ducati Motor myy suoraan Bolognasa. Myyntikontori ruots. Märsta,ssa, Tukholman läh.
             . kertoo että säästää aikaa ja on tehokkaampi .pieni organisaatio .noin 10 jälleenmyyjät.

3. MGuzzi
      Riko Motor Lahti lopettaa uusien m-pyörien jälleenmyynti.

Kaijus

  • Viestejä: 806
Vs: Moottoripyöräkauppa sukeltaa
« Vastaus #31 : Lokakuu 19, 2012, 22:04:30 ip »
Lainaus
3. MGuzzi
      Riko Motor Lahti lopettaa uusien m-pyörien jälleenmyynti.

Olin jostain lukevinani, että Riku jatkaa kuitenkin uusien Guzzien myyntiä (ei varmaan aiheuta turhan paljon hommia ;) ja luopuu kaikista muista edustuksista ..

Voin jälleen olla täysin väärässäkin..

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Moottoripyöräkauppa sukeltaa
« Vastaus #32 : Lokakuu 20, 2012, 08:28:48 ap »
Riku on myös sanonut :  Ilman merkkisidonnaisuutta meidän on helpompi tehdä yhteistyötä kaikkien merkkien ja maahantuojien kanssa.

PS.  Hyvää kun sieltä sit saa ostaa kaikki mp-merkkit ???

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Moottoripyöräkauppa sukeltaa
« Vastaus #33 : Lokakuu 20, 2012, 11:51:48 ap »
HS tänään: ”Italialaisilla on pettämätön kyky korvata etiikka ja moraali estetiikalla - - yksikään italialainen ei pidä itseään statistina, itse kukin näyttelee pääosaa - - "

Ensin ei meinannut aueta mutta sitten alkoi tuntua että noin se menee, tuntuu tutulta. Niin mitenkö moottoripyöräkauppaan liittyy ? Arvelen että yksi osa Guzzin olemusta on tuossa.  Ei ole tehty aina ihan ykköslaatua tai välitetty toleransseista mutta sielu ja ylpeys on aina mukana ja on tehty Guzzeja, joissa ”Guzziestetiikka” on läsnä.

Voi olla että Ducatista tulee suuri, kun etiikka ja moraali (liiketoiminnan perusta) tulee Saksasta ja estetiikka ja sielu (tekniikan erityisominaisuudet, ulkonäkö) Italiasta, tulevaisuudessa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2015, 21:25:29 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Moottoripyöräkauppa sukeltaa
« Vastaus #34 : Lokakuu 20, 2012, 23:59:12 ip »
Tai sitten, luulen niin, Volkkari huomaa työntäneensä kätensä johonkin mistä muutaman vuoden jälkeen todetaan, että ei kuulu
konsernin ydinliiketoimintaan.

Pekka
Sohc van Helmi.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Moottoripyöräkauppa sukeltaa
« Vastaus #35 : Lokakuu 21, 2012, 11:11:14 ap »
Niin katsotaanpa tuleeko Kansanauton kylkiäiseksi Kansanmoottoripyörä. VW/VM. Logoista voisi kehitellä kaikenlaista...
Pahaa pelkään että autoinsinöörit kokevat kaksipyöräiset hieman toisarvoisiksi...

Jos hyvin käy niin ison konsernin kunnollinen panostus voi tuottaa melkoista kehitystä moottoripyöräosastollekin. Se pitäisi myös markkinoida ja osallistua GP- ja Superbikesarjoihin ja mahdollisesti muihinkin luokkiin/sarjoihin. Lisäksi tuottaa edullista mutta kilpailukykyistä kalustoa harrastajakäyttöön radalle. Tämän pyörämerkin imago kuin on jo valmiiksi urheilupainotteinen.

jjp

  • Viestejä: 201
Vs: Moottoripyöräkauppa sukeltaa
« Vastaus #36 : Lokakuu 21, 2012, 13:44:07 ip »
Lainaus
3. MGuzzi
      Riko Motor Lahti lopettaa uusien m-pyörien jälleenmyynti.

Olin jostain lukevinani, että Riku jatkaa kuitenkin uusien Guzzien myyntiä (ei varmaan aiheuta turhan paljon hommia ;) ja luopuu kaikista muista edustuksista ..

Voin jälleen olla täysin väärässäkin..

Sitten oon minäkin väärässä. Kyllä minusta siinä jutussa oli nimenomaan, että Guzzien myynti jatkuu. Ilmeisesti piikkiöläiset ei kohtele jälleenmyyjiä samalla laill kun nuo muut maahantuojat.
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself.
A. H. Weiler

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Moottoripyöräkauppa sukeltaa
« Vastaus #37 : Lokakuu 21, 2012, 19:27:14 ip »
Siinä vaiheessa, jos / kun Vag-konsernin autotuotannon tuotto tippuu taloustilanteen tms. syyn vuoksi, niin veikkaan että Ducati saa mennä.

Jos italialaiset itse eivät saa mp-teollisuuttaan kannattavaksi, niin tuskin siihen vaivaan pelkkä saksalainen johto auttaa.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Moottoripyöräkauppa sukeltaa
« Vastaus #38 : Lokakuu 21, 2012, 23:02:55 ip »
Ehkö moottoripyöräkauppa nousee taas .!  ;)
Ensi vuonna järjestetään noin 10 " isoja  MP-messuja Suomessa.
Porissakin on tulossa mp- messu ensi vuonna , taas.

Suomalaiset tykää messuista.
Voi olla että on kanattavaa busines- stä nää messut.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Moottoripyöräkauppa sukeltaa
« Vastaus #39 : Lokakuu 22, 2012, 18:43:01 ip »
Moro,
EE-Speed (m-pyörät) ja Motoring Finland (mp-varusteet) ovat lopettaneet Hyvinkään myymälän.
EE-Speedin toimnta jatkuu "välitysfirmana" Rajamäellä...
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Reima

  • Vieras
Vs: Moottoripyöräkauppa sukeltaa
« Vastaus #40 : Lokakuu 23, 2012, 09:00:11 ap »
Lisää höpinää viikkoon  :)

Käytettyjen markkinoita seuratessa on huomannut, että lopetettujen mallien jälleenmyyntiarvot ja haluttavuus on vähentynyt, esimerkiksi valmistuksesta poistuneen Brevan saa vastaavan ikäistä Nevadaa halvemmalla.

Epäilen, että taloudellisuus tulee uuteen arvoon ja Hondan 700 NX:ää vastaavia tulee markkinoille  ???
No, onhan ne Guzzin pikkulohkot pieniruokaisia.
Mitä niillä älyttömillä hevosvoimilla tekee normiliikenteessä  ??? Vääntö ja hyvä ajettavuus tekevät ajamisesta nautinnollista.

Loppuuko nykyisen Californian valmistus nyt samantien  ??? Käytettyinä Californiat ainakin tuntuvat pitävän arvonsa, ainakin hintapyyntöjen perusteella.



motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Moottoripyöräkauppa sukeltaa
« Vastaus #41 : Lokakuu 23, 2012, 11:31:28 ap »
Epäilenpä että ilmajäähy-Californian tulevaisuus on hiipuminen ja todennäköisesti vuoteen 2016 mennessä mallin valmistuksen lopettaminen.
Tiedättehän nämä EU-päästönormit? 2016 tulee voimaan Euro4-normi ja 2020 Euro5. Tällä tietoa. Poliittiset päätökset näiden voimaantulosta on tehty. Saattaa olla mahdollista että jokin poikkeuslupa myönnetäänn, kuten japanilaisille kaasutinmoottoripyörille noin kymmenen vuotta sitten, jos varastossa ja jälleenmyyjillä on myymättömiä suuri määrä ja tämä uhkaa alan yrityksien taloutta.

Voidaan tietenkin spekuloida sillä että tämä nykyinen Californian moottori, joka perustuu Brevassa ensiesiintymisen saaneeseen moottoriin, vielä kerran uudistettaisiin ja sitä kautta täyttäisi tulevan normin seuraavaksi seitsemäksi vuodeksi. Veikkaisin että noin 50 hv ja 70 Nm olisi teholukemat 1100cc koneessa sen jälkeen. 

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Moottoripyöräkauppa sukeltaa
« Vastaus #42 : Lokakuu 23, 2012, 11:40:19 ap »
>> Käytettyinä Californiat ainakin tuntuvat pitävän arvonsa, ainakin hintapyyntöjen perusteella. <<

Niin, mutku menee kaupaan kysymään paljonko pitäis olla väliin vaikkapa Stelvioon / Norgeen tai jopa Honda Crosstoureriin, niin eipä tuota uskois.
Välirahat on laskettu sen kokoisiksi. Toisaalta, syksyhän ei ole hyvä aika mennä tyrkyttämään vaihtopyörää. Moni kauppias ei halua kasvattaa varastoa talvea vastaan.

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Moottoripyöräkauppa sukeltaa
« Vastaus #43 : Lokakuu 23, 2012, 11:52:35 ap »

Epäilen, että taloudellisuus tulee uuteen arvoon ja Hondan 700 NX:ää vastaavia tulee markkinoille  ???


Epäilen vahvasti, että näin ei tapahdu. Useimmat hakevat moottoripyöräilystä elämyksiä ja en oikein voi kuvitella, mitä uusia elämyksiä vanhempi motoristi saa vaikka tuosta esimerkkisi pyörästä?

Polttoainetalous ei ole tainnut näytellä mitään sen suurempaa osaa moottoripyöräilyn muut kulut huomioon ottaen sen jälkeen kun 2-tahtisista pyöristä päästiin eroon.

Yksi erittäin ärsyttävä seikka näissä "järkipyörissä" on, että vaikka tehoista voisikin tinkiö, niin nämä halpismallit on järjestään varustettu myöskin budjettiluokan jarruilla ja jousituksella. Kyllähän niilläkin ajelee, mutta jos on parempaan tottunut, niin tuntuu että se säästö ei ole oikeassa suhteessa pyörän hintaan.


Reima

  • Vieras
Vs: Moottoripyöräkauppa sukeltaa
« Vastaus #44 : Lokakuu 23, 2012, 15:12:16 ip »
Se mitä tarkoitin käytetyistä Caleista on, että kun arvo menee alle tuon maagisen kymppitonnin niin hintapyyntöjen suuruus tasoittuu. Arvonalennus uuden pyörän hinnasta on aina romahdusmainen, takana on ne ajat kun pyörät vietiin käsistä...ja kauppiaidenkin pitää elää.

Ja niinpä, jos on parempaan tottunut, pitää paikkaansa - mutta kaikki vanhemmat motoristit eivät kuitenkaan halua tai pysty ajella yli 1000-kuutioisilla ja 300 kg painavilla pyörillä tai kuttaperkkanuppiedelläajettavilla...

Retropyörät tulevat enemmän muotiin... ??? ja pyörässähän pitää olla "sielu"...  8)