Kirjoittaja Aihe: GUZZILLA ON SPORTIT !  (Luettu 24084 kertaa)

Guzzr

  • Viestejä: 672
GUZZILLA ON SPORTIT !
« : Marraskuu 16, 2011, 21:00:59 ip »
Kyllä on sporttipyörät; 1200 SPORT 4 V     Kuivapaino 240 kg , teho 105 hv, 2 v/cyl.                      EIKU  4 ventiiliä per cyl.
                                                         Sopivanhintainen ~ 17 000 eur, En ole saanut tilaisuutta koeajaa m-pyörän.

                              GRISO 1200 8 V     Kuivapaino 222 kg, teho 110 hv. Samanhintainen.    MYÖS  4 vent / cyl.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 17, 2011, 01:17:17 ap kirjoittanut Guzzr »

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #1 : Marraskuu 16, 2011, 21:56:40 ip »
On, on.  Eri malleja löytyy kyllä - jo vuosien takaa ja Suomen maahantuojan mallistosta nykyiset vaihtoehdot.
Forumilla "huutelu" on ollut uusien Sporttien odottelua, V12 LeMans proton ( Kuvat 1, 2, 3, 4, 5 ja 6 ) messuesittelyn (-09) jälkeen.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 16, 2011, 23:57:38 ip kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #2 : Marraskuu 16, 2011, 22:01:06 ip »

Kyllä on sporttipyörät; 1200 SPORT 4 V     Kuivapaino 240 kg , teho 105 hv, 2 v/cyl.

4v tässä on  4v/cyl.... tää on sitä guzzin selkeetä mallimerkintäpolitiikkaa.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #3 : Marraskuu 16, 2011, 22:40:48 ip »

Kyllä on sporttipyörät; 1200 SPORT 4 V     Kuivapaino 240 kg , teho 105 hv, 2 v/cyl.

4v tässä on  4v/cyl.... tää on sitä guzzin selkeetä mallimerkintäpolitiikkaa.

Quattrovalvole!
Emeritus-guzzisti

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #4 : Marraskuu 17, 2011, 01:14:55 ap »
 ;) Nyt vasta selvisi täälläkin moottoreiden eroja:

  Compression Ratio ja Injection system ja
  kuivapainoero  7kg,  Motorcyclespecs mukaan.
 Muuta ?

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #5 : Marraskuu 17, 2011, 21:06:03 ip »
Mitkä foorumin hakusanoja saa esiin  V 12 Le mansista keskustelun?

Targa 2

  • Viestejä: 108
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #6 : Marraskuu 17, 2011, 21:19:17 ip »
Guzzr:lle (Moto Guzzin tuleva V 12 katumallisto.)

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #7 : Marraskuu 18, 2011, 09:26:42 ap »
Saa nähdä ehtiikö MOTUS ja HOREX . kun Le Manssi-miehet Italiassa miettivät................

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #8 : Marraskuu 18, 2011, 09:36:55 ap »
Ehtii mitä?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #9 : Marraskuu 18, 2011, 12:44:28 ip »
Tulla uusien m-pyörien kans Euroopan markinoille -   ja Guzziasiakkat ehkä vaihtaa merkki

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #10 : Marraskuu 18, 2011, 13:18:07 ip »
Äkkinäinen veikkaus on, että Horex ja Motus hinnoittelevat tuotteensa niin jyrkkään kulmaan, ettei Guzzi-piireistä ostovimmaista ryntäystä synny. Lisäksi Motus on ihan oikea matkapyörä ja Horex lähinnä muskeliretropyörä, joten Guzzi-katraan Le Mans miehet istuvat vielä käsiensä päällä, odotellen oikeaa sporttimallin Guzzia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #11 : Marraskuu 18, 2011, 13:27:12 ip »
Lisäystä edelliseen; ameriikan foorumilla epäilevät Motuksen hintalapun asettuvan +20 kilodollariin. Jos verrataan HD:n vaikkapa Road Kingin hintaa jenkeissä, joka on karvan alle 18000 taalaa = 13 337€, täällä vastaava maksaa yli kolmekymppiä. Tällä matematiikalla voi otaksua Motuksen tulevan (jos ikinä yksikään tänne eksyy) hinnaltaan 40 tonnin luokkaan. Ei taida tulla myyntivalttia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #12 : Marraskuu 18, 2011, 15:15:33 ip »
Nelipyttyisessä on muutenkin liikaa liikkuvia osia.  Been there, seen that!
+1600cc vesijäähdytteinen "baby block". Yhtä hyvin voisi vaihtaa Gold Wingiin  :D ...
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #13 : Marraskuu 18, 2011, 20:02:03 ip »
 Oikean Guzzin sporttimallin odotus voi kestää kauankin.

NYT on vähän samanlainen aika/tilanne kuin vuonna 2004. Siihen aikaan olin itse todella kiinnostunut Moto Guzzi MGS-01 malliin. Olisin ehkä ostanut (jos ei hintalappu pelästyttäisi - mutta ei tullut roadversio ollenkaan.
Tiedätte varmasti kauanko olisin joutunut odottamaan  - nyt jo seitsemän vuotta. MGS-01;n iso esite on vielä tänään mun mp-tallin seinällä ( 50 x 70 cm,lasin takana) kiinni. (Kawa Z1 ja MV Agusta 750 S vierellä).

No jo, en odottanut kauan- keväällä 2006 tuli kaupoille Kawan, myyntiesitteen mukaan hypersportti ZZR 1400 - kuusi vaihdetta, 190 hv ja mielestäni hienonvärinenkin. Olin koeajanut entinen malli 1200 jo ennen tätä.
Hypersportti tuli taloon - on se kunnon "voimakone (- käy koeajolle kun kevät saapuu!). On kiihtyvyyttä aivan riittävästi,  nopeasti 3:sella 170 km/t -vauhtiin,-sen jälkeen on 3 vaihdetta vielä.

Oli sopiva aika:" niin sanottu" viimeinen mahdollisuus - ennen kuin ikä ja lihaksien jäykkyys estää - hankkia moderni sporttipyörä ja saada tää ajonautinto -vauhdin hurmaa.                 Ei sakkoja tähän asti...

Punainen Moto Guzzi Le Mans V -91 ostin käyt. heinäkuussa 1999. Ajanut joka kesä -pitkiäkin reissuja. Vanha kunnon peli -vielä omistuksessa.

VOI OLLA ETTÄ MAAILMAssa on 10000 -ttain vastaavia henkilöitä kuin minä  = ja Guzzi ei saanut myydä pyöriä näille motoristeille.

 

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #14 : Marraskuu 18, 2011, 20:10:12 ip »
 :) Viime kesän Loofoten-matkasta