Kirjoittaja Aihe: GUZZILLA ON SPORTIT !  (Luettu 24082 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #15 : Marraskuu 18, 2011, 21:42:43 ip »
Kyllähän MGS:n on saanut yksityinen ostaa muistaakseni jo vuodesta -06 tai -07. Tosin seteleitä saa verottomana läjätä kahden 14 Kawan verran. Siihen sitten leimarahat päälle. Kyllä moisen voisin rataleluksi ottaa, ehkä vielä joskus. Ellei Ekku ehdi ensin  ::)

Tuommonen Kaea muuten paranee aika lailla putkilla ja Power Commanderilla. Ei niinkään tehojen suhteen, sitä on tarpeeksi, mutta ruisku on säädettynä niin paljon parempi, että sitä ihmettelee miten on voinut olla tyytyväinen vakioon.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #16 : Marraskuu 18, 2011, 22:46:00 ip »
MGS-01 CORSA
1.225 ccm, 128 hv, 113 Nm.
Saksassa ilman Alv. 21.849,00€ (Saksan Guzzin ja Däs -sivuilla)
Däs tarjoaa muutossarja katukäyttöön ja rekisteröintiä Saksassa johonkin hintaan.

Näitä kuulemma näkee harvoin edes Keski-Euroopan ratapäivillä, joskus on ollut esim. useampikin punainen Hollannissa samana päivänä. Itse en ole nähnyt kun telineellä ja syksyllä paikallaan käymässä Mandellossa…en ajossa koskaan. Tulee siis hintoihinsa, taitaa olla arvokas käytettynä jos on koskaan tarjolla ja uuden saatavuus ?

Vrt.

Millepercento Alba
1.151 ccm, 110 hv, 121 Nm.
Italiassa ilman Alv 19.752,00€, EU3 hyväksyttynä.
Siis tieliikenteeseen katsastettu?

Jaa minä olin luullut että tuossa Albassa on sama moottori kun BB1:ssä (kuten ovat tehneet joillekin) mutta eipäs olekaan vaan optimoitu Guzzin nykyinen neliventtiilikone.  Lähelle tämän luokan tehojahan (~100 hv takapyörästä) ne vetelee vanhemmista 992ccm neliventtiilisistä Daytona ja Centauro ja 1064ccm kaksiventtiilisistä 1100Sport ja V11 –moottoreista (esim. HTMoton ”MGS –look" –sarja em. peleille ja ”duunattu” moottori, 2012 myös katuversiona).

Ihmeen arvokas ja harvinainen tuo MGS-01…

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 20, 2011, 19:48:05 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #17 : Marraskuu 18, 2011, 23:24:03 ip »
Ompa tullut "alas" tuo MGS:n hintalappu! Mobilesta katsoo uusien, kilvettömien hintaa, niin kyseiset pyörät on varmaan tarkoitettu liikkeiden maskoteiksi ilman aikomustakaan myydä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #18 : Marraskuu 19, 2011, 16:29:02 ip »
Kun guzzistit laittaa uusia osia näihin 8 V moottoreihin ja pakokaasujärjestelmään - powercommander vastaavaia osia.- kohtuukustannuksiin : paljonko nousee teho.? Ongelmia? Onko sen jälkeen uustakuu voimassa Guzzeilla.?

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #19 : Marraskuu 24, 2011, 08:33:16 ap »
 Nämäkin ovat harvinaisia. olis kiva koeajaa..

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #20 : Marraskuu 24, 2011, 09:26:12 ap »
Ketjuvedon hyöty taitaa olla plus-miinus-nolla: ketjuveto plus, kulmavaihde miinus.  ???
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #21 : Marraskuu 24, 2011, 10:23:46 ap »
Ainakin tässä tapauksessa miinus. Jotta akseliväli pysyy siedettävänä, pitää takahaarukan olla lyhyt. Ei kovin hyvä ajo-ominaisuuksille. Jos taasen pidentää akseliväliä, heikkenee omituisuudet taas.
Hyvänä asiana voisi kuvitella kevyemmän jousittamattoman painon takahaarukassa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Olli

  • Viestejä: 264
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #22 : Marraskuu 24, 2011, 20:30:24 ip »
Eikö normikardaanissa ole joka tapauksessa kulmavaihde siellä takanavassa? Silloin niitä lienee tuossa ketjuvetoratkaisussa yhtä monta kuin kardaaniratkaisussakin. Toisiovedon eri päässä vain.

  .

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #23 : Marraskuu 24, 2011, 20:49:33 ip »
Eikö normikardaanissa ole joka tapauksessa kulmavaihde siellä takanavassa? Silloin niitä lienee tuossa ketjuvetoratkaisussa yhtä monta kuin kardaaniratkaisussakin. Toisiovedon eri päässä vain.

Totta. Jos moottori olisi toisessa asennossa, kulmavaihteita olisi kaksi, Guzzissa yksi.  ;D
Emeritus-guzzisti

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #24 : Lokakuu 07, 2012, 22:28:45 ip »
Taitaa sitenkin olla niin että Piaggiolla on tosiaankin päätetty kuka tekee mitäkin ja siinä yhtälössä Guzzi ei ole yhtä kuin sporttipyörä...

Intermot Köln –näyttelyssä esiteltiin uusi versio Aprilia RSV4 –sporttipyörästä -  tänään on varmistunut Biaggin toinen Supebike mestaruus Aprilialla 4 vuoden sisään ja molemmat uudella RSV4 Factory –pyörällä.

Saksalainen Guzzisti kirjoittaa: neljä vuotta siten sanottiin että BMW:llä on teknisesti maailman paras superbike, joka alkaa dominoimaan luokkaa. Neljä vuotta ilman menestystä/40 miljoonaa euroa riittävät nyt siihen, että BMW vetäytyy. Maailmanmestaruuteen tarvitaan kovaa työtä ja omistautumista, paksu lompakko ja suuret puheet eivät riitä…
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2015, 01:22:38 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #25 : Lokakuu 07, 2012, 23:20:44 ip »


Saksalainen Guzzisti kirjoittaa: neljä vuotta siten sanottiin että BMW:llä on teknisesti maailman paras superbike, joka alkaa dominoimaan luokkaa. Neljä vuotta ilman menestystä/40 miljoonaa euroa riittävät nyt siihen, että BMW vetäytyy. Maailmanmestaruuteen tarvitaan kovaa työtä ja omistautumista, paksu lompakko ja suuret puheet eivät riitä…

Totuutta tuossakin, mutta onhan sita saavutusta toki paljon enemmän kuin Guzzilla viimeisten 40 vuoden ajalta...

Kaupallisessa mielessä tuo Bemarin superbike on kuitenkin ollut kiistaton menestys. Sitä on taidettu myydä enemmän kuin Aprilioita ja ilmeisesti vielä jonkinmoisella katteella?

Samalla on tullut hankittua Bemarille sellaista asiakaskuntaa, joka vaihtaa uuden pyörän parin vuoden välein...

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #26 : Lokakuu 08, 2012, 00:54:47 ap »
Niin, enhän minä näistä tiedä, luen ja kuuntelen mitä "asioista tavallisesti perillä olevat lähteet" :) informoivat.  Oli vaan niin sopivan sattuva tuore mielipide Saksasta Piaggio -vinkkelistä katsottuna.

Tuo BMW RR -pyörä tuntuu näin sunnuntaiguzzistin katsantokannalta tosiaan tosi tekniseltä ja arvokkaalta peliltä, joka tuntuu pärjäävän testeissä hyvin.  On ikään kuin "toiselta planeetalta". Tapasin kerran kuvan pyörät omistavan sveitsiläisen.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2015, 01:23:39 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #27 : Lokakuu 08, 2012, 09:24:35 ap »
Melko aistikas tuo sivukopan maalaus.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #28 : Lokakuu 08, 2012, 09:47:21 ap »
Lainaus
sivukopan maalaus
Minuun vetosi tuo numero, joka sopii vaikka syntymävuodeksi... Pyörän omistaja kertoi, että se muistuttaa häntä Lontoon Ace Cafe:sta, joka on hänen nuoruutensa tarunhohtoinen paikka. Mutta että vaikka näyttelypeliksi sopisi, ihan arki- ja rata-ajokäytössä se hänellä on.
V11 - it defines you.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: GUZZILLA ON SPORTIT !
« Vastaus #29 : Lokakuu 08, 2012, 10:10:38 ap »
.. Neljä vuotta ilman menestystä/40 miljoonaa euroa riittävät nyt siihen, että BMW vetäytyy. ..

Eikai ne nyt ihan lopeta? BMW Italia-tiimistä tulee "tehdastalli" ja sarjassa on siis vain 2 BMW:tä ensi vuonna. Baijerin pojat vastaa moottorista ja moottorin ohjauksesta ja ja Italiaanot rungosta ja alustasta.

Tulihan sieltä niitä saavutuksiakin, Melandri ajoi tänä vuonna 6 osakilpailuvoittoa ja oli maailmanmestaruustaistossa mukana viimeiseen lähtöön asti. Valmistajien taulukossa kolme ensimmäistä sijaa meni eurotiimeille, Japanilaiset piti perää. Kaikki tämä ei tietysti ole paljoa, kun ajattelee BMW:n kokoa ja käytettyä rahamäärää..