Tai oikeastaan käsittämätöntä!
Pettymys - ja syvä!

"Kaikki" odottivat EICMAssa esiteltävän uusia Guzzi-malleja. Odotuksessa minullakin oli uusi Calistin. Siis vaikkapa se sellainen malli, jossa pytyt sojottavat ikään kuin tankista ja abt. 1400cc.
Mielenkiintoa minullakin olisi ollut sellaiseen vaikka tulevana vuonna. Samalla olisi luullut tehtaan tekevän uusia malleja, joita ihan oikeasti muutkin ostaa kuin me "Guzzismiin sairastuneet". Mutta ei...
Nuo vähän koristeellisemmat pikkulohkot ovat sitten tehtaan pelastus? Tuollaisten pyörien aika meni jo viime vuosituhannella. Se aika, jolloin Tuutin kokoiset olivat kingejä...sitä ei ole ollut vuosikymmeniin. Sen näkee jopa siitä, että kaupungilla nähtävä 1500cc pyörä ei ole edes harvinaisuus. Muut tehtaat tekevät vuosittain uusia malleja saadakseen lisää ostajia. Ei tuo Juhla-Cali ole muuta kuin maalattu toisenlaiseksi. Vai pitäiskös minun vaihtaa uuteen samanlaiseen Caliin, kuin nyt on? Vai sitten V7:ään? HÖH!
Tuossa Kehä III:n toisella puolella kävin katsomassa Victory´ä:
http://www.bikeworld.fi/moottoripyorat/victory/2012/touring/vision-tourEi nyt ihan minun mieleinen ja kalliskin, mutta kuvastaa hyvin tehtaan halua uusiutua ja menestyä. Ja pyörähän on >1700cc. Ja kyllä noita ostetaan, eihän niitä muuten tehtäisi.
En usko, että MG:n inssi on sen tietämättömämpi tai tyhmempi, kuin vaikka Ducatin. Enkä ymmärrä miksi tehdas ei halua kehittää ja kehittyä. Ymmärrän perinteet ja nostalgian, mutta kun ( tässäkin ) busineksessa myyntimäärät ratkaisevat elämisen. Kuinkahan moni esim. vaihtaisi vanhan Guzzin uuteen, jos Calista tulisi ihan oikea uusi vaihtoehto? En varmaankaan ole ainoa... Muistanette taannoin kun ihmettelin uuden Ducatin elektroniikkaa?
Näillä sitä kai mennään ensi kesänä...