Tuossa Matin viestissä olevissa kuvissa ylemmässä kuvassa B olisi siis ECUlle menevä mV signaali, kun taas alemmassa kuvassa se olisikin C. Eli ECUlle menee siis aina se "väliulosotto" tai "keskiliuku".
Jäljelle jäävistä navoista toinen on sitten maassa ja toinen kiinteässä + 5 voltissa. Se mitä kirjainta nämä vastaavat riippuu siitä mikä on jousikuormittaisen potikan nolla-asento eli kumpaan reunaan se haluaa kaasu kiinni asennossa palata.
Jos vastusmittarilla mittailee tuota TPS:ää niin kannattaa huomata että useimmissa noissa on ilmeisesti tuossa väliulosotossa ikäänkuin tietty kiinteä sisäinen minimivastus, joka estää sen että kaasu auki tilanteessa väliulosotto ei ole suoraan oikosulussa + 5 volttiin vaan maksivirtaa rajoittavan esivastuksen kautta. Tämä sisäinen vastus siis rajoittaa virtaa eikä vaikuta siihen vastusjakoon. Tämä ilmeni tuolla jossain aiemmin kun joku (en nyt muista kuka) laittoi esille omasta TPS:stään mitattuja ohmiarvoja.
Eli noihin kirjaimiin ei kannata tosiaan luottaa vaan tarkastaa että miten se TPS on kussakin pyörämallissa kytketty.
t: JuhaV
EDIT : Tuolla se oli kun CAMN noita mittaili
http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=3759.msg25437#msg25437elikkäs välillä A-C on siis 2 kohmin vastus jolla keskiliuku B liikkuu. Keskiliu'ulla on TPS:n sisällä 1 kohmin (tai mittausten perusteella siis 0.89 kohmin) "esivastus" joka siis tulee mittauksiin A-B tai B-C väleillä tehdyissä mittauksissa.