Siis jako tuhannella. Eli noissa kartoissa on annettu Injection Duration mikrosekunteina. Eli 1000 us = 1 ms.
okidoki. se vähän harmittaa ettei vatkulissa ole jenkamittaria, mutta "korkea tyhjäkäynti" lie "pari tonnia"
Kun sulla on skooppi, niin voinet tutkia sen avulla että tuleeko syttypulsseja oikea määrä koneen kierroslukuun nähden vai käykö elektroniikka "ylikierroksilla".
Eli laitat jotain piuhakierukkaa sytytysjohdon ympärille niin saat skoopille indusoidun jännitteen ja toiseen kanavaan voit ottaa vaikka ruiskutuspulssin. Kierroslukuun kun vertaat niin näet onko pulsseja liikaa.
jos ois jenkamittari. mut muutoin kiintoisaa.
Toinen testi on se että otat TPS:n irti kun kone käy ja käännät sen täysin "kiinni". Silloin pitäisi olla ruiskutussykli minimissään ja mennä sinne 1-1.5 ms tietämille jos vika olisi siinä TPS-asetuksessa (mitä en kyllä usko).
Humm. Kai riittää että TPS:n maajohdon irrottaa. mulla on nyt sokeripalalla kiinni tps.
Ongelma, yksi niistä, on se, ettei tuo oikein halua käydä. Joutuu runnomaan kaasukapulalla kenkää kylkeen.
Edit: ah, tarkoitit että otan sen fyysisesti irti läppärungosta. Mietin, viitsinkö.
Saatko kaasua kääntelemällä moottorikin käydessä ruiskutuspulssien pituuden muuttumaan kertoimella 10 x. Eli niidenhän pitäisi vaihdella suurinpiirtein välillä 1-10 ms eri tilanteissa. Jos ECU ei reagoi kaasun kääntöön muuttamalla sykliä noissa rajoissa niin jossain on silloin ongelma.
- JuhaV
Se voi olla vaikea tsekata; skoopinkäyttötaitoinen kaveri ei välttis ole huomenna paikalla, ja voi olla ettei omat kädet riitä. Tuo pyörä siis kun ei halua pysyä käynnissä.
Mutta jos saan tsekattua, venyykö maissaoloaika kun räppää kapulan tappiin, niin ehkä sen saan kokeiltua.
Huominen tallillakäynti oli oikeastaan tarkoitettu siihen että pistän palikat paikalleen shipattavaksi Piikkiöön, mutta kai sitä vielä voisi vähän kutitella.
Heh, "jossain on silloin ongelma". No on on
