Kirjoittaja Aihe: Oman jackalin statuksesta  (Luettu 109216 kertaa)

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #135 : Maaliskuu 10, 2012, 16:48:02 ip »
Onko tullut kokeiltua jo jossain vaiheessa piuhoja ristiin puolalta toiselle?

Uh. Ei. Tuskin se sillai kävisi edes?

Lopetin just tältä päivältä.

Taisi just olla tän päivän jutut viimeiset mitä koetan, ellei kellään ole hyviä ehdotuksia mitä voin vielä kokeilla.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #136 : Maaliskuu 10, 2012, 16:54:09 ip »
Ei se nyt ainakaan enempää rikki ois menny siitä kokeilusta.
Forza Moto Guzzi!

JuhaV

  • Vieras
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #137 : Maaliskuu 10, 2012, 19:43:12 ip »
Lainaus
Maadoituksen kesto on "5.2" millisekuntia korotetulla tyhjäkäynnillä.
Osaako joku kertoa, onko se oikealla tontilla?

Sport 1100i:ssä oli tyhjäkäynnillä kaasu "kiinni" ruiskutussyklin pituus luokkaa 1.5 - 2 ms ja kaasu täysin levällään 12-13 ms.  Jos korotettu tyhjäkäynti on on ollut luokkaa 2000-3000 rpm ja niin pienillä kaasunavauksilla syklin pituus on maksimissaan 3 ms. En tiedä on Jackalissa kovasti paljon pienemmät suuttimet ?

Täältä voi tutkia pulssipituuksia : http://www.jefferies-au.org/MyECU/index.htm (ja mene Technical Site Map ja edelleen Maps explained)

Siellä sitten InjDur on mikrosekunneissa eli 2000 us on 2 ms.

Jos kone käy vapaalla ilman kuormaa niin silloin liikutaan siellä kartan vasemmassa alakulmassa ja ainakin tuolla peruskartalla 5 ms olisi tosi yläkantissa edes korotetulla tyhjäkäynnillä.

- JuhaV

PS. Samankaltaisia arvoja on muistaakseni Esankin Centauron kartassa ja 5 ms arvoilla on kyllä jo satanen lasissa ...



MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #138 : Maaliskuu 10, 2012, 19:50:29 ip »

Sport 1100i:ssä oli tyhjäkäynnillä kaasu "kiinni" ruiskutussyklin pituus luokkaa 1.5 - 2 ms ja kaasu täysin levällään 12-13 ms.  Jos korotettu tyhjäkäynti on on ollut luokkaa 2000-3000 rpm ja niin pienillä kaasunavauksilla syklin pituus on maksimissaan 3 ms. En tiedä on Jackalissa kovasti paljon pienemmät suuttimet ?

Täältä voi tutkia pulssipituuksia : http://www.jefferies-au.org/MyECU/index.htm (ja mene Technical Site Map ja edelleen Maps explained)

Siellä sitten InjDur on mikrosekunneissa eli 2000 us on 2 ms.

Jos kone käy vapaalla ilman kuormaa niin silloin liikutaan siellä kartan vasemmassa alakulmassa ja ainakin tuolla peruskartalla 5 ms olisi tosi yläkantissa edes korotetulla tyhjäkäynnillä.

- JuhaV

PS. Samankaltaisia arvoja on muistaakseni Esankin Centauron kartassa ja 5 ms arvoilla on kyllä jo satanen lasissa ...

Jumaskekka. Hienoa. Kiitos.

Aiemmin tiedettiin että kone saa liikaa soppaa. Nyt tiedetään että se saa "hallitusti" liikaa soppaa.

todennäköisesti kohta näkyy jonniinlainen video aiheesta osoitteessa

http://youtu.be/Frpzq9gHZbU


kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #139 : Maaliskuu 10, 2012, 20:04:02 ip »
Hyvin näkyi pulssit videolta.
Forza Moto Guzzi!

JuhaV

  • Vieras
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #140 : Maaliskuu 10, 2012, 20:10:51 ip »
http://cajinnovations.com/yabb0/YaBB.pl?board=Maps

Tuolta löytyy noita My16M ECU:n karttoja josta voi tutkailla InjDur-arvoja. Sieltä löytyy mm. California 1100 ja näyttää siinäkin nuo pulssipituudet olevan sitä luokkaa mitä tuossa edellisessä mailissa mainitsin.

- JuhaV

PS. Tähän liittyvää aikaisempaa höpinää http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=2877.msg17857#msg17857

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #141 : Maaliskuu 10, 2012, 20:42:33 ip »
http://cajinnovations.com/yabb0/YaBB.pl?board=Maps

Tuolta löytyy noita My16M ECU:n karttoja josta voi tutkailla InjDur-arvoja. Sieltä löytyy mm. California 1100 ja näyttää siinäkin nuo pulssipituudet olevan sitä luokkaa mitä tuossa edellisessä mailissa mainitsin.

- JuhaV

PS. Tähän liittyvää aikaisempaa höpinää http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=2877.msg17857#msg17857


äh, kirjoitin ihan höpöjä.

mitäs tuossa kartassa tarkoittaa injdur numerot?

JuhaV

  • Vieras
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #142 : Maaliskuu 10, 2012, 21:00:21 ip »
Siis jako tuhannella. Eli noissa kartoissa on annettu Injection Duration mikrosekunteina. Eli 1000 us = 1 ms.

Kun sulla on skooppi, niin voinet tutkia sen avulla että tuleeko syttypulsseja oikea määrä koneen kierroslukuun nähden vai käykö elektroniikka "ylikierroksilla".
Eli laitat jotain piuhakierukkaa sytytysjohdon ympärille niin saat skoopille indusoidun jännitteen ja toiseen kanavaan voit ottaa vaikka ruiskutuspulssin. Kierroslukuun kun vertaat niin näet onko pulsseja liikaa.

Toinen testi on se että otat TPS:n irti kun kone käy ja käännät sen täysin "kiinni". Silloin pitäisi olla ruiskutussykli minimissään ja mennä sinne 1-1.5 ms tietämille jos vika olisi siinä TPS-asetuksessa (mitä en kyllä usko).

Saatko kaasua kääntelemällä moottorikin käydessä ruiskutuspulssien pituuden muuttumaan kertoimella 10 x. Eli niidenhän pitäisi vaihdella suurinpiirtein välillä 1-10 ms eri tilanteissa. Jos ECU ei reagoi kaasun kääntöön muuttamalla sykliä noissa rajoissa niin jossain on silloin ongelma.

- JuhaV

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #143 : Maaliskuu 10, 2012, 21:44:29 ip »
Siis jako tuhannella. Eli noissa kartoissa on annettu Injection Duration mikrosekunteina. Eli 1000 us = 1 ms.


okidoki. se vähän harmittaa ettei vatkulissa ole jenkamittaria, mutta "korkea tyhjäkäynti" lie "pari tonnia"

Lainaus

Kun sulla on skooppi, niin voinet tutkia sen avulla että tuleeko syttypulsseja oikea määrä koneen kierroslukuun nähden vai käykö elektroniikka "ylikierroksilla".
Eli laitat jotain piuhakierukkaa sytytysjohdon ympärille niin saat skoopille indusoidun jännitteen ja toiseen kanavaan voit ottaa vaikka ruiskutuspulssin. Kierroslukuun kun vertaat niin näet onko pulsseja liikaa.


jos ois jenkamittari. mut muutoin kiintoisaa.

Lainaus
Toinen testi on se että otat TPS:n irti kun kone käy ja käännät sen täysin "kiinni". Silloin pitäisi olla ruiskutussykli minimissään ja mennä sinne 1-1.5 ms tietämille jos vika olisi siinä TPS-asetuksessa (mitä en kyllä usko).

Humm. Kai riittää että TPS:n maajohdon irrottaa. mulla on nyt sokeripalalla kiinni tps.

Ongelma, yksi niistä, on se, ettei tuo oikein halua käydä. Joutuu runnomaan kaasukapulalla kenkää kylkeen.

Edit: ah, tarkoitit että otan sen fyysisesti irti läppärungosta. Mietin, viitsinkö.

Lainaus
Saatko kaasua kääntelemällä moottorikin käydessä ruiskutuspulssien pituuden muuttumaan kertoimella 10 x. Eli niidenhän pitäisi vaihdella suurinpiirtein välillä 1-10 ms eri tilanteissa. Jos ECU ei reagoi kaasun kääntöön muuttamalla sykliä noissa rajoissa niin jossain on silloin ongelma.

- JuhaV

Se voi olla vaikea tsekata; skoopinkäyttötaitoinen kaveri ei välttis ole huomenna paikalla, ja voi olla ettei omat kädet riitä. Tuo pyörä siis kun ei halua pysyä käynnissä.

Mutta jos saan tsekattua, venyykö maissaoloaika kun räppää kapulan tappiin, niin ehkä sen saan kokeiltua.

Huominen tallillakäynti oli oikeastaan tarkoitettu siihen että pistän palikat paikalleen shipattavaksi Piikkiöön, mutta kai sitä vielä voisi vähän kutitella.

Heh, "jossain on silloin ongelma". No on on :)

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #144 : Maaliskuu 10, 2012, 21:51:01 ip »
Vieläkö noita myecu purkkeja saa?

Kellä kokemuksia: kauanko kestää toimitus? Onko hyviä?

J

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #145 : Maaliskuu 11, 2012, 10:22:25 ap »
Eilen kun mittailin, purki kaveri vieressä hooreen moottoria.

näyttäis olevan kyseessä V2, jossa voiman ulosotto näppäristä koneen keskeltä. Vehkeessä oli kaasutin, kätevästi vain yksi kappale eli vähän särkyviä osia.

Kävi mielessä yks juttu jota kukaan ei arvaa varmaankaan. Ei siis mitään sellaista niinkuin tässä http://thekneeslider.com/archives/2011/12/22/raven-motocycles-hand-built-specials-with-moto-guzzi-power/ vaan jotain muuta :)

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #146 : Maaliskuu 11, 2012, 11:27:14 ap »
Eilen kun mittailin, purki kaveri vieressä hooreen moottoria.

näyttäis olevan kyseessä V2, jossa voiman ulosotto näppäristä koneen keskeltä. Vehkeessä oli kaasutin, kätevästi vain yksi kappale eli vähän särkyviä osia.

Kävi mielessä yks juttu jota kukaan ei arvaa varmaankaan. Ei siis mitään sellaista niinkuin tässä http://thekneeslider.com/archives/2011/12/22/raven-motocycles-hand-built-specials-with-moto-guzzi-power/ vaan jotain muuta :)

Koitanpa arvata. Ympätä taavitsonin voimanlähde kustiin käyttäen kustin voimansiirtto.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #147 : Maaliskuu 11, 2012, 12:33:32 ip »

Koitanpa arvata. Ympätä taavitsonin voimanlähde kustiin käyttäen kustin voimansiirtto.

HD:n koneita on nurkat väärällään ja säätäjiä samoin.

Sopivan ikäisessä koneessa ei olisi turhia sähkövatkaimia ja muita turhia osia. Vaan joo, tämä on niitä juttuja jotka jäävät, ja hyvä näin, vain ajatuksen asteelle :) Jos kerrassaan kypsyn tuohon nykyiseen sätökseen, voisin kuvitella laittavan tilalle osia vanhemmista guzzeista.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #148 : Maaliskuu 11, 2012, 13:04:08 ip »
Tallilla taas.

Niputan vehkeen kuljetuskuntoon, mutta tsekkaan vielä pari asiaa:

- piteneekö ruiskaus jos kaasua kääntää nopeasti

- ?

Edit: sen mitä skoopin näyttöä osasin lukea, sanoisin että "pitenee". Piteneekö niin paljon kuin pitää.... epärelevanttia. Nyt on nimittäin tupa täynnä savua ja täällä pitää tuulettaa ennenkuin palohälytin ottaa itteensä.

Edit: Nauhoitin tuonkin että muutkin saavat nauraa. Video lienee kohta tarjolla osoitteessa http://youtu.be/mqYKtL0z40g

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Oman jackalin statuksesta
« Vastaus #149 : Maaliskuu 11, 2012, 13:31:01 ip »
Moi.
Pitäisi kaasua nopeasti käännettäessä seoksen rikastua. Kyllä ruiskuisakin on "kiihdytyspumppu" toiminto.
Lukaise tuossa linkissä oleva pruju viakka ei olekkaan kyseessä Guzzi. Näytät kuitenkin vilkuilevan sen naapurin
HD:n suuntaan ;D

http://www.ecmspy.com/tgv2/guide2.shtml

Pekka
Sohc van Helmi.