Kirjoittaja Aihe: Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...  (Luettu 14508 kertaa)

aripitka

  • Viestejä: 48
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« : Huhtikuu 24, 2006, 13:56:42 ip »
Tuossa just tulin lenkiltä, ja moottoritiellä yhtäkkiä katosi tehot koneesta ja kone alkoi käydä tosi huonosti. Sain nilkutettua kotiin, mutta vehje ei kyllä oo nyt ihan kunnossa. Kolisee ja ei pysy käynnissä muuta kun kierroksilla.

Ensin ajattelin että bensa loppuu, siitä olisi selvinnyt työntämällä se mittarille, mutta nyt vähän vaikuttaa siltä että jotain otti ja levähti. En sitten uskaltanut ajella yhtään ylimääräistä, edes tankille.

Onko kellään käynyt vastaavalla tavalla? Mitään vihjettä mitä saattoi hajota? Kipinää tuntuu tulevan, ja molemmat pytyt tuntuu potkuttelevan, mutta jotain kyllä kolisee kummasti...

Voi ressin ressi minkä teki... Ja ajokauden alkuun vielä...:(

  • Vieras
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #1 : Huhtikuu 24, 2006, 14:08:08 ip »
Eikös KiviPekalla ollut jotain tuon tapaista Stonen kanssa? Vai oliko se MotoJussi?

PekkaHml

  • Viestejä: 155
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #2 : Huhtikuu 24, 2006, 14:37:39 ip »
Fägstiilikoneistovamma? Minkä sarjan peli se on ja paljonko ajettu? Jos se on noita KR- sarjan vehkeitä, onko tehtaan takuuremontti tehty?
Venttiilinnostajia vaihdettu koskaan? Entäs nokkakeppi?

Asiasta en mitään tiedä, mutta lusikkani panen soppaan...

Pekka
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 24, 2006, 14:38:00 ip kirjoittanut PekkaHml »

aripitka

  • Viestejä: 48
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #3 : Huhtikuu 24, 2006, 14:55:49 ip »
V11 on mallia 2000. Ja enpä tiedä noista kymysyksistä. Vasta vuoden ollu mulla...

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #4 : Huhtikuu 24, 2006, 15:31:57 ip »
Jos se kahdella vielä käy, niin voisin luulla kiertokangen ottaneen kipeää. Ehkä toisesta kangesta pultti poikki tai laakeriliuskat pyörähtäneet. Jos vika olisi venttiilikoneistossa, ei pitäisi putkutella molemmilla pytyillä, on niin vähän noita venoja noissa kansissa.
Voihan tietty olla että jos nostinkupista tai tönäristä on murtunut pala pois, voisi kone vielä koittaa käydä. Nostohan siinä vähenis, niin voimat kyllä ehtyisivät.

Joka tapauksessa kone levälleen. Ei siinä muu auta. Kannattaa varmaan aloittaa venakoppien alle tiiraamalla ja siitä edetä kohti öljypohjaa.
Tämmöset jutut on pers**stä :X
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 24, 2006, 15:32:00 ip kirjoittanut TunturiTT »
Hyvä pyörä, parempi mieli.

PekkaHml

  • Viestejä: 155
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #5 : Huhtikuu 24, 2006, 22:49:42 ip »
Tarkistappas oitis tänään Motoitalian tiedostoista, onko se takaisinkutsuremppa tehty.
Tarvitsevat siihen valmistenumeron.
Takaisinkutsussa oli varsinaisen moottorin osalta kyse siitä, että kiertokanget vaihdettiin uusiin tehtaan piikkiin. Osassa mallisarjaa vaihdettiin myös kolme vai neljäkö osaa vaihdelaatikkoon.
Kiertokankien kohdalla syy oli se, että oli olemassa epäilys kiertokangenpulttien periksi antamisesta pitkittyneessä kovilla kierroksilla ajossa.

Vaihdeaskissa oli kanssa epäilys osien pettämisestä.
Mulla on jossain se takaisinkutsun teksti vanhan räjähtäneen läppärin uumenissa.

Sinuna kysyisin entiseltä omistajalta myös.
Ja kun se kone nyt joka tapauksessa puretaan, toimita pyörivät ja heiluvat osat sinne tasapainotukseen. Varaudu myös nokka-akselin uusimiseen ja nostajat on entisiä kanssa jos minun 2000 mallisesta Sportistani voi jotain päätellä.

Jos minun pyörääni joskus vielä saadaan kiertokangenpultit, ja saan sen kasaan ennen joulua, kerron kuinka onnistunut tasapainotusprosentti 53 on.

Jos takaisinkutsuremonttia ei ole tehty, ja vaurio johtuu siitä, on maksumies Mandello del Lariossa.
Ja ehkä paras mahdollinen korjauksen suorittaja lienee J-P Eeva Lempäälässä, voi kyllä olla kiireinen. On aurinkoakin tarkempi herra. Suosittelen.

Mailaa jos on kysyttävää

Pekka
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 24, 2006, 22:52:00 ip kirjoittanut PekkaHml »

aripitka

  • Viestejä: 48
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #6 : Huhtikuu 25, 2006, 03:52:14 ap »
Soittelin Motoitaliaan, ja kutsuremppa on tehty -04, eli pari kesää sitten.

Alkaa kuulostaa aika arvokkaalta. Täytyy kattoa mitä sisältä löytyy kun saan vehkeen Piikkiöön ja saavat koneen levälleen. Raporttia seuraa.

Kyllä sitä ihmislasta koitellaan...:X

aripitka

  • Viestejä: 48
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #7 : Huhtikuu 26, 2006, 11:37:06 ap »
Noniin, kone avattu Motoitaliassa. Oikean puolen pytty leikannut kiinni. Ohivuotoa 90%, eli liki kaikki. Toisessa 0%.

Öljyt kiertäny, koska merkkivalo ei palanu, ja toinen sylinteri kunnossa. Uusi sylinteri ja mäntä tilattu Italiasta. Viikko ainakin menee...

Ei vissiin kovin tavanomainen vika Guzzille? :O

Syytä vielä selvitellään, kai tuo jostain johtuu.

 

T: Nimimerkki "Kyllä se kulkee yhdelläkin..."

Pexi

  • Viestejä: 174
    • http://pexi.smugmug.com
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #8 : Huhtikuu 27, 2006, 02:40:20 ap »
Voi tyrnimarja minkä teki! Voin kuvitella tuon ressin, kun vehkeet paukkuu juuri ajokauden alussa... tsemppiä sinne.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #9 : Huhtikuu 27, 2006, 03:17:49 ap »
Oliskohan pytystä lähtenyt pinnoitus irti joltain kohtaa..? Ei oikeen  muuta tuu mieleen, ellei männästä ole irronnut materiaalia, joka olis  kiilautunut väliin. Jos öljyä on koneessa riittävästi, pitää pyttyjen  pysyä kunnossa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

PekkaHml

  • Viestejä: 155
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #10 : Huhtikuu 27, 2006, 13:33:19 ip »
Minulla olis V11 korjaamomanuaali rompulla, voisin niitä poltella jos joku tarttee.
On tässä joutilasta aikaa kun haravointi ei motivoi ja Luigi vasta sitä kaivoksenpaikkaa etsii, josta sitä rautaa niihin kiertokangenpultteihin...

Pekka
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2006, 13:35:00 ip kirjoittanut PekkaHml »

  • Vieras
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #11 : Huhtikuu 27, 2006, 14:06:11 ip »
Hys hiljempaa niistä Luigin hommista, suattaapi vielä joku japsiraudan omistaja lukea tätä palstaa ja saada väärän kuvan Gutsin varasoahommeleista :-)

aripitka

  • Viestejä: 48
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #12 : Huhtikuu 28, 2006, 09:16:03 ap »
Ja veikkaus pinnoite irronnut saa kannatusta...

Arvelu siis on että nikasilliä lähtenyt irti ja kiilaantunut männän väliin, ja se taas aiheuttanut kitkaa ja kiinnihirton.

Vaihtoehto 2 tietty että nikasil irronnut kiinnileikkuun johdosta. No uutta osaa tuuppaa italiasta toivottavasti ensi viikolla. :vau:

Kyllä kädet tärrää jo, menottaa!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2006, 09:16:00 ap kirjoittanut aripitka »

PekkaHml

  • Viestejä: 155
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #13 : Huhtikuu 28, 2006, 11:12:40 ap »
Kuinkas paksu se nikasil on siinä sylinterin pinnassa?

Ihan kohta tulee mullekin pultteja.

Pekka
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2006, 11:13:00 ap kirjoittanut PekkaHml »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Voi itku, V11 kolisee eikä käy kunnolla...
« Vastaus #14 : Huhtikuu 28, 2006, 12:10:41 ip »
Eihän se ole kuin vissiin mikrometreissä mittavia yksiköitä, mutta kun sitä hilua on pytyssä männän/männänrenkaan ja pytyn välissä, kitka riittää nostamaan paikallisesti lämpötilan huikeisiin lukemiin. -> leikkaa kiinni.
Lisäksi pinnoitteen alta paljastuva teräs tai alumiini, ei tietenkään ole uuden voitelu- ja liukutilanteen tasalla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.