Kirjoittaja Aihe: perverssi ajatus California muokkaamisesta  (Luettu 81049 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #135 : Syyskuu 07, 2011, 08:46:12 ap »
Täällä on ollut pidätyskyky jo koetteella muutaman päivän.
Onneksi on automaattipesukone...

mm

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #136 : Syyskuu 07, 2011, 21:03:00 ip »
Joko joko joko?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #137 : Syyskuu 08, 2011, 14:35:56 ip »
Joko joko joko?

menin eilen tallille asentamaan ruiskut.
Tallilla huomasin unohtaneeni vanhat ruiskut kotio.
Eihän niitä muuten tarvita mut bensaliittimet on niissä kiinni.
Palasin kotio ja käyn toisen kerran.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #138 : Syyskuu 08, 2011, 16:26:23 ip »
Kävikö suuttimet paikalleen kuitenkin? Eli olisi kovin samanmoinen kuin orkkis?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #139 : Syyskuu 10, 2011, 15:16:26 ip »
no nyt sain korvattua orgisruiskut puolasta tulleilla.
Mikään ei muuttunut, paitsi starttaa huonommin kuin ennen.
Käynti on heikkoa, savutus hurjaa.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #140 : Syyskuu 10, 2011, 16:14:52 ip »
Teit varmaan liian monta muutosta yhteen menoon. Nyt pitää palata lähtöruutuun. Viimeeksi vaihdoit suuttimet ristiin. Palauta se tilanne ja totea, että vika esiintyy samalla lalilla. Vaihda sen jälkeen vain yksi suutin eli vasemmalla savuttanut.
Forza Moto Guzzi!

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #141 : Syyskuu 10, 2011, 16:22:55 ip »
Teit varmaan liian monta muutosta yhteen menoon. Nyt pitää palata lähtöruutuun. Viimeeksi vaihdoit suuttimet ristiin. Palauta se tilanne ja totea, että vika esiintyy samalla lalilla. Vaihda sen jälkeen vain yksi suutin eli vasemmalla savuttanut.

Nyt en vaihda mitään, tulin jo tallilta (20 km) kotio.

Miusta alkaa tuntua että elämälläni on muutakin tarkoitusta kuin yhden huonosti käyvän Californian debuggaaminen.

Onneksi ostin Honda CBR600:n tuossa keskemmällä kesää. Olen sentään sillä päässyt ajamaan.

Veikkaan, joskaan en tiedä, että ECU (jonka rahalla ostin purkaamosta) on rikki, samoin kuin alkuperäinenkin ECU.

Ne kaasuttimet alkavat tuntua aina vaan paremmalta ajatukselta.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #142 : Syyskuu 10, 2011, 21:22:24 ip »
Onko ne työntötangot tarkastettu? Että ovat suorat?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #143 : Syyskuu 10, 2011, 22:23:46 ip »
Onko ne työntötangot tarkastettu? Että ovat suorat?

eivät vaikuttaneet olevan olennaisen kierot + venttiilit toimivat ihan loogisesti.

en pyöritellyt lasia vasten enkä erityisesti tarkastellut, mutta en myöskään huomannut niissä mitään kummaa.

JanMan

  • Viestejä: 10
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #144 : Syyskuu 12, 2011, 18:37:00 ip »
Tietämättömänä kaikista vikadiagnooseista: toisen puolan johtojen ollessa väärissä navoissa voi tuollaista ominaisuutta ilmetä.

bolognasta-janman

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #145 : Syyskuu 12, 2011, 20:49:02 ip »
Ekullahan kävi rata-Le mans suht huonosti, kun kärjettömän syttyanturi oli katottu väärän pytyn yläkuolokohdasta. Kävi kuitenkin. Tuohan ei ainakaan maksaisi mitään kokeilla ristiin puolia. Eli suoraan tulpanhattua puolelta toiselle.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #146 : Syyskuu 13, 2011, 08:01:50 ap »
Ekullahan kävi rata-Le mans suht huonosti, kun kärjettömän syttyanturi oli katottu väärän pytyn yläkuolokohdasta. Kävi kuitenkin.

Sitä vaan ihmettelen että mitenkähän se tuossa California EV:ssä (jackal) voisi vaihtaa puolta lennossa, hal-anturihan on aika napsakasti paikallaan.

MotoMatti esitti teorian kampiakselin ja nokka-akselin asentojen keskinäisestä muuttumisesta, ja se on todennäköisempää.

Lainaus
Tuohan ei ainakaan maksaisi mitään kokeilla ristiin puolia. Eli suoraan tulpanhattua puolelta toiselle.

Uh, on siinä hommansa. Kas kun on ne tuplatulpat ja ne lisätulpat eivät ole helposti käsillä. Venttiilien suojakopat pitäisi myös vaihtaa ristiin. Mutta pientähän tuo on tähänastisiin hommiin verrattuna.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #147 : Syyskuu 13, 2011, 09:35:03 ap »
Niin niissäkö tuplapuolissa ei ole irrotettavat tulpanjohdot?
Sytytyspuolat voi "vaihtaa" keskenään myös vaihtamalla niille tulevat signaali- eli maajohdot keskenään. Ei tarvitse suorittaa mekaanista työtä ja kansien aukomista eli hikoilun määrä minimoituu.
Tuolla aiemmin JanMan viittasi puolan napaisuuden väärinkytkemiseen, kai. Eli signaalijohto meneekin puolan +napaan eikä virran syöttö kuten pitäisi. Se ei muuta ajoitusta mutta joissain puolissa vaikuttaa kyllä kipinän laatuun.

Puuh. Kylläpäs tämä nyt on...

mm

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #148 : Syyskuu 13, 2011, 11:41:33 ap »
Niin niissäkö tuplapuolissa ei ole irrotettavat tulpanjohdot?
Sytytyspuolat voi "vaihtaa" keskenään myös vaihtamalla niille tulevat signaali- eli maajohdot keskenään. Ei tarvitse suorittaa mekaanista työtä ja kansien aukomista eli hikoilun määrä minimoituu.
Tuolla aiemmin JanMan viittasi puolan napaisuuden väärinkytkemiseen, kai. Eli signaalijohto meneekin puolan +napaan eikä virran syöttö kuten pitäisi. Se ei muuta ajoitusta mutta joissain puolissa vaikuttaa kyllä kipinän laatuun.

Puuh. Kylläpäs tämä nyt on...

mm

Tätä konstia itsekin tarkoitin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: perverssi ajatus California muokkaamisesta
« Vastaus #149 : Syyskuu 13, 2011, 12:12:35 ip »
Onko myös puolat tuplattu vai miten tämä tuplatulppa oikein toimii? Tuntuis, että ainakin olisi pitänyt vaihtaa järeämpään puolaan, että jaksaa antaa kipinää molemmille. Mitens jos käyttäisi vain yhtä tulppaa tai vaihtaisi alkuperäiset kannet takaisin.
Jatkaisin kuitenkin ruiskusuuttimien kokeilua, koska vika siirtyi suuttimen mukana puolelta toiselle. Tapahtuiko sitten joku muu muutos samaan aikaan vai pitääkö suuttimet jotenkin herättää uutena.
Forza Moto Guzzi!