Tiukassa oli joo, raapasin siihen lopulta paineilmavinguttimella uran ja vääntelin palasiksi. Pesä jäi onneks paria naarmua lukuunottamatta ehjäksi.
Sinäänsä outoa etten oo missään käyttöohjeissa tai manuaaleissa huomannu mitään mainintaa ton laakerin voitelemisesta, oisinhan mäkin voidellu jos oisin tienny moisen olemassaolosta.. Tästä vois ehkä oppia kattelemaan noita räjäytyskuvia ihan ajatuksella.
Mitenkäs muuten perän takaisin asennuksessa, onko jotain haittaa jos tunkee reilusti vaseliinia joka väliin? Perässähän on aika paljon tyhjää akselin ympärillä ja mulla näky monissa rautaosissa pientä ruosteenalkua. Vetorattaisiin ainakin varmaan voi laittaa rasvaa reilusti?
Kardaanin jätin roikkumaan perämurikkaan ja etupäästä merkkasin nippusiteellä uran joka oli rasvanipan kohdalla, saan siis tod.näkösesti kardaanin samaan asentoon missä se olikin. Mitenkäs muuten toi ajossa resonointi oirehtii?
Rasvailua oon harrastellu vähintään 2000km välein ja muutenkin yleensä pesun jälkeen, mulla on aika sopiva prässi jolla kaikkiin kolmeen nippaan saa suht helposti rasvaa kun vaan nostaa takapään ilmaan.
Kardaanista meinasinkin kysyä semmosta kun huomasin huolto-ohjelmassa että tehtaan mielestä pitäis nivelet vaihtaa 20000km välein, mutta edellisestä kirjoituksestasi päätellen et oo tätä ohjetta kovin tarkkaan noudattanu. Mullakin tuntu ristikot ihan asiallisilta eikä niiden vaihtamiseen varmaan oo mitään oikeeta syytä.