Jos tarkastellaan moottoripyöräilyn suunnasta, niin kaikkia ei kuitenkaan nuo kiinnosta. Edelleenkin odotan uudistettua Calia, jolla voi kevyesti pöräyttää 700 km päivässä mukana takapenkkiläinen + tarpeelliset tavarat. Calin tarjoamaa ajofiilistä ei helpolla voiteta.
Öö, tota - Eikös sillä nykyisellä muka voi ajaa 700 km päivässä? Jos voi, miksi haikailet uuden perään? Ja onhan se "nuorisopyörä" (tm) aika muovinen kalifiin verrattuna?

En ole koskaan ymmärtänyt miksi rekisteröitävässä pyörässä on oltava tarpeetonta tehoa 100hv ja sen täytyy kulkea 1.vaihteella +120km/h. Kun tällaisen pyörän "aktiivisen ajamisen alue" ( JuhaV:n sanoma erinomainen termi ) alkaa vasta siinä vaiheessa, kun nopeus on jo runsaasti laiton.
Pakko kysyä; Timo, oletko sinä koskaan ajanut tällaisella pyörällä, jossa on "tarpeetonta tehoa 100hv jne." ? Minkä merkkisellä ja mallisella? Joissain niissä pyörissä on nykyään nappi, joista saa esim. kytketty tehoa pienemmälle tarvittaessa, vaikka yhden Californian verran. Esim. Ducatin uusi Multistrada 1200. Sen kauneudesta voidaan sitten myös olla montaa mieltä, siitä voidaan vaikka keskustella tuopin ääressä, esim. v2Tre:n pikkujouluissa? minä tarjoan ensimmäisen Sinulle. Ihan mielenkiinnosta tätä kysyn, keskusteluissa ei ole koskaan käynyt ilmi. Tiedän, että vastaus tähän kysymykseen kiinnostaa useita henkilöitä..
Silmään "särähtää" sekin, että hankitaan jokin kyykkypyörä, johon ei saa yksinkertaistakaan laukkua. Sitten käytetään selkäreppua, että saadaan edes eväät kulkemaan...
Mikä se semmoinen pyörä on mihin ei laukkuja saa? (en tarkota tässäyhteydessä sanalla 'laukku' Samsoniten 68 litran matkalaukkua) Minunkin sepelimyllyyn saa helposti yli 50 litran kankaisen laukun kiinni ja sillä ajaa ainakin 700 km päivässä, joko moottoritietä tai pienempiä teitä - ihan kelistä, mielialasta, ajoseurasta tjsp. riippuen. Olet varmaan Timo nähnyt Pekan B**llin joskus? Siihen on rakennettu teline laukuille ja telineen saa irti kun on saavuttu määränpäähän(vaikka Pystymettään). ainiin, eihän Pekka käy sillä Guzzi/italomeetingeissä.. sori.. Pekka vois vaikka laittaa jatkeeksi kuvan pyörästä ja telineestä?
Ja hankkihan yksikin mies "Tehoa Pitää Olla" Hayabusan ja lomamatkan lopuksi vaimonsa lensi Saksasta kotiin...
Tietenkin tästä voi filosofoida pitkään, eikä se edes tänne mahdu...
Tätä tarinaa sen enempää tuntematta, veikkaan että se vika oli siellä takapenkillä (tai etupenkillä), sen hajapuuskan matkailu-/kuormankantokyvystä se tuskin johtui? tosin, en voi olla varma koska en ole koskaan kyseisenmallisella pyörällä ajanut.
Mutta: On hienoa havaita Moto Guzzin pyrkimyksen pysyä ns. ajan hermolla. Tsemppiä!
On hienoa havaita TimoV:n pyrkimys pysyä poissa ns. ajan hermolta, vaikka koville se joskus ottaa. Tsemppiä!

Lopuksi vielä pari kuvaa matkapyöristä kuormattuina:
Belgiassa:
.jpg)
Saksassa (huom, olemme saapuneet perille, tavarat purettu pois kyydistä)
.jpg)
Hollantilaisetkin olivat lähteneet lomailemaan, sekä herra että rouva:
.jpg)
ja sitten vielä Doug amerikasta, hän kiersi tällä maapallon: ('62 HD, vuonna 2006 teki saman '48 Indianilla (molempiin sai laukun kiinni))
