Kirjoittaja Aihe: EICMA ja GUZZI  (Luettu 33282 kertaa)

themetus

  • Vieras
EICMA ja GUZZI
« : Marraskuu 09, 2009, 12:26:19 ip »
Katsokaas EICMA intro Guzzin kotisivuilla. Tiiserissä on ainakin yksi piirustus joka voisi viitata, että uutta kyykkyä pukkaa.... Tai sitten ei? Prototyyppi piirustuksistahan tuossa puhutaan, mutta ei sitä tiedä... Jännää!!!

http://www.motoguzzi.it/



themetus

  • Vieras
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #1 : Marraskuu 09, 2009, 20:12:11 ip »
8v Norge tulossa.  Ensi esittelyssä EICMA:ssa. Ihan mukavan näköinen. Ei taida olla hirveästi muutoksi (muuta kun moottori). Katteissa, penkissä, pakari ja jarruissa huomasin nopeasti pieniä uudistuksia.
http://www.infomotori.com/moto/2009/11/09/moto-guzzi-norge-gt-8v/

Reima

  • Vieras
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #2 : Marraskuu 09, 2009, 21:17:30 ip »
Aikas makee...!  ;)

Odotettavissa ollut malli, kone oli valmiina ja päälle faceliftiä.
No "happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista..."  :(

Hyvä syy lähteä lumisateessa R-kiskalle lottoamaan... ;D ;D ;D

- Reima -

PS. Tonninelisatasta odotellessa voi fiilistellä tällä...

Moto Guzzi 1400

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #3 : Marraskuu 09, 2009, 22:20:01 ip »
Ei tuo faceliftattu Norge oikein ainakaan tältä istumalta herättänyt mitään vaihtohaluja kun ainakin tuo punainen väri ynnä mustat vanteet ym. tekevät aika raskaan näköiseksi. Vanha musta harmailla "somisteilla" on tuohon nähden jopa siro. Näyttää olevan uudessa ihan luukku katteen sivussa öljytikulle. Eikä tuo Norge ole vielä vaihtovuorossa kun Cagiva vaihtuu suunnitelman mukaan seuraavaksi reilun vuoden päästä.

Sen sijaan tuo uusi saattaa houkutella muista merkeistä joitakin kuljettajia ennakkoluulottomimmasta päästä.

Mutta jos tulisi reilusti suurempi kone, esim tuo 1,4 litrainen, niin sitten voisi jo kiinnostaa. Kutina on tosin se, että tuskin Norgeen vaan lähinnä kai Caleihin. Norgessa ym. korkeviritteisemmissä tultaneen toimeen tuolla 8-venttiilisellä ja sen johdannaisilla.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #4 : Marraskuu 09, 2009, 22:45:32 ip »
Äkkiä tuota skissiä tiiraten; näyttäis olevan Grison rungolle kyykympi proto. Ei paha ajatuksena..
Ja mitä tuohon 3D-renderöintiin tulee, niin tuohan on jonkun harrastajan tekemä ajatelma vanhan isolohkon muuttamisesta 1400cc:ksi. Ei miään rakettitiedettä: Volvon männät ja kiertokanget ja pyttyjen alle korotukset.
On muuten hieman liian tuttu ohjelma, millä tuo video on tehty. Käytän sitä nimittäin firmassamme päivittäin. Olen käyttänyt ohjelmaa suunnitteluun, opetukseen, koulutukseen, omiin harrastuksiin ja esitellyt kehitysehdotuksia demoversioihin. Mulla on muuten tuo kotikoneellakin tällä hetkellä (tai siis 2010 versio), jos jollain on suunniteltavaa, voin myydä suunnittelutyötä  ::)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #5 : Marraskuu 10, 2009, 19:44:41 ip »
Hyvä pyörä, parempi mieli.

themetus

  • Vieras
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #6 : Marraskuu 10, 2009, 19:48:02 ip »
"Uutuudet"
http://press.motoguzzi.it/press.asp?idpadre=432&idliv=0

Norge 8V (punainen, taitaa olla hieman viininpunainen?)
GRISO 8V SE (Rosso Mandello. Moottoria hieman piristetty)
V7 CLUBMAN RACER (Ei ole viellä kuvia sivuilla, mutta sama V7 uusilla koristeilla..)
Stelvio NTX (väri hopea, moottoria "piristetty")


« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2009, 05:59:17 ap kirjoittanut themetus »

themetus

  • Vieras
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #7 : Marraskuu 11, 2009, 07:02:51 ap »
Videoita uutuuksista.

Norge 8V:
EICMA 2009 Moto Guzzi Norge 1200 GT8V ABS

Stelvio NTX:
EICMA 2009 Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX ABS

V7 Clubman Racer:
EICMA 2009 Moto Guzzi V7 Clubman Racer

Clubman on hieno! Mutta se kone, sama vanha 750 (48hv)

themetus

  • Vieras
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #8 : Marraskuu 11, 2009, 07:10:17 ap »

Peki

  • Viestejä: 155
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #9 : Marraskuu 11, 2009, 10:54:07 ap »

Jotkut täällä ovatkin jo ehtineet tyrmätä nuo konseptit. Eivät nuo minunkaan silmääni mitään kauniita ole. Kovin Pierre Terblanchea, kikkoja kikkailun vuoksi. Kun joku vuosi takaperin MP-messuilla tutkailin saman herran kynästä peräisin ollutta Ducatin mallistoa, ei vakuuttanut. Ajattelin, että nuo eivät enää ole moottoripyöriä, nuo ovat designer-asusteita, joissa sattuu olemaan moottori ja kaksi pyörää.

Mutta silti: Tuo on Guzzilta aivan loistava veto. Yleisesti ottaen Guzziahan a) ei tunneta ja b) jos tunnetaan, niin epätrendikkäiden pappapyörien tekijänä. Mikä olisikaan parempi tapa lisätä kiinnostusta perinteisen asiakasryhmän ulkopuolella kuin nimekkään suunnittelijan luoma konsepti, jonka muotokieli on nimenomaan trendikäs ja ajanmukainen. Grisohan oli sekin alunperin konsepti (ja minun mielestäni parhaan näköinen pyörä, mitä Guzzi on koskaan tehnyt), mutta on ilmeisesti suurelle yleisölle liian erilainen. Pitkä, matala ja sulavalinjainen, kun muoti vaatii teräväkulmaisesti muotoiltuja, lyhyitä ja korkeita Transformers-prätkiä.

Noiden konseptien pohjalta pitäisi vain saada aikaan tuotantomalli, joka myös dynamiikaltaan vastaa tuota visuaalista ilmettä. Eli siis ketterämpi ja kevyempi. Kenties jopa pyörä jolla voisi, herra paratkoon, vaikka keulia! Ja noissa muuten saattaisi olla jopa aineksia siihen. Katsokaapa vaikka tuota runkoa. Voisi kuvitella, että tuo kokonaisuus on tuotantoversionakin sen pari-kolmekymmentä kiloa kevyempi kuin Breva/Griso/Bellagio. Ja mistä CARC-isolohkot ovatkaan saaneet lehdistössä eniten pyyhkeitä? Aivan, liiasta painosta. Miltä kuulostaisi Bellagion lyhytiskuinen kone kasiventtiilisenä tuossa rungossa? Tai sitten toisena ääripäänä vaikka Millepercenton Big Bore -mylly? Eiväthän nuo mallit kymmenin tuhansin möisi, mutta pelkkä niiden olemassaolo toisi merkille uutta kiinnostusta ja uusia asiakkaita. Vrt. BMW.

Ai niin, nuo kotkakuvioiset slicksit ovat muuten hieno yksityiskohta...

themetus

  • Vieras
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #10 : Marraskuu 11, 2009, 11:13:57 ap »
Olen täysin samaa mieltä Pekin kanssa. Hyvä veto Guzzilta ajatellen mahdollisia uusia asiakkaita. Itse en noista concepti pyöristä yhtäkään tuollaisenaan ostaisi, mutta todella hienoa että luodaan uutta ja uusia innovaatioita. Voihan olla että se sitten myyntiin tuleva vekotin on jo hieman "normaalimman" näköinen kapistus. Toisaalta itse pidän esim. HyperMotardia erittäin kauniina pelinä ja sehän jos joku on myös herättänyt mielipiteitä. Makuja on niin monia, mikä on hyvä juttu. Oliskos se nyt sitten kivaa jos kaikki ajaisivat esim. Calilla?


lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #11 : Marraskuu 11, 2009, 13:55:52 ip »
http://www.motorcycle.com/news/eicma-2009-moto-guzzi-v12-concepts-88934.html

Siellä on siis kolmaskin proto, valkoinen naku V12X, ja noista jos pitäisi valita niin....
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #12 : Marraskuu 11, 2009, 19:43:53 ip »
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Helppo valinta!
« Vastaus #13 : Marraskuu 12, 2009, 07:30:23 ap »
>> Siellä on siis kolmaskin proto, valkoinen naku V12X, ja noista jos pitäisi valita niin.... <<

Minä ainakin valitsisin sen mustaan kolttuun verhotun.  :P  :P  :P

Jos taas pitäisi valita moottoripyörä, niin valitsisin Californian...toisaalta Stelvio...

themetus

  • Vieras
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #14 : Marraskuu 12, 2009, 07:36:46 ap »
Guzzi pressi tiedote Concepteista:

MOTO GUZZI V12 LM

MOTO GUZZI V12 STRADA

MOTO GUZZI V12 X

Miguel Galluzzi and Pierre Terblanche capture the essence of Moto Guzzi and inject it into motorcycles to drool over, designed with one thing in mind: pure riding pleasure.

Miguel Galluzzi e Pierre Terblanche - two of the most brilliant motorcycle designers of all time - teamed up to present us with their styling exercises centred around the very essence of the Moto Guzzi brand - its legendary in-line twin-cylinder engine.
The V12 prototypes have been developed around the 1,200 cc 4-valve 90-degree V-twin from Mandello, so much so that they were even named after it.

This is Moto Guzzi's tribute to the one engine that turned the "Italian eagle" brand into a myth of motorcycling and to its unique character. It is a statement of Moto Guzzi's commitment to keep developing and improving its flagship engine for the years to come.

Pierre Terblanche's prototypes stand out for the minimalist design of the aluminium casting frame embracing that true masterpiece of mechanics. The frame compact dimensions make for a simple, neat layout. Tank, saddle and tail are integrated into a monocoque structure, an unconventional example of the fine art of design combining technology, style and practicality.
The overall impression is one of striking neatness, a sight unseen in the motorcycle industry: there is not a single cable left in sight, not a single off-key detail to be found. Such uncluttered appearance and compact size would simply be unthinkable without the sleek layout of the Guzzi twin-cylinder engine. Quite a paradox, if one considers the exuberant personality of this engine.

The V12 models are true to the Moto Guzzi tradition and its commitment to innovation that goes back nearly 9 decades.
Moto Guzzi is back to the quintessential Italian bike (so much so that all labels and indications are in Italian), a statement of style combined with technology. Rather than on performance for performance's sake, the focus is on showcasing the mechanics, on essential design, on the pleasure of owning a unique motorcycle and - of course - on riding fun, thanks to its eager engine and amazing chassis.

The prototypes feature innovative details and solutions, like the concept bikes they are. Noteworthy are the cutting-edge rear suspension of the V12 LeMans, the LCD “rear-view mirrors”, the LED light units, the “suspended” passenger footpegs and the heat sinks.

1-   MOTO GUZZI V12 LM: This is the Italian sports bike reinvented, true to the legacy of the legend of Le Mans it is named after. This bike is for those who want an exclusive motorcycle to ogle and to own for the utmost riding pleasure. The bike provides excellent performance under all riding conditions and easy rideability for all to enjoy. Like the other two versions, the V12 LM combines luxury details (height adjustment for top fairing and handlebar) with innovative, yet well-proven components.

2-   Moto Guzzi V12 STRADA: This is the essential bike and the most versatile model in the V12 range. Perfect for everyday commuting, comfortable for two-up riding, with perfect naked ergonomics. The touring-style handlebar is matched by the generously sized tail fairing capable of accommodating a comfortable passenger saddle. The V12 Strada sports a range of technical solutions and aesthetic details built around the Moto Guzzi twin-cylinder engine, that would have been unthinkable with a conventional engine layout. The passenger footpegs are connected to the swingarm through a linkage system and look as if they were floating in air, enhancing that sleek, uncluttered look that is at the core of the styling concept.

3-   Moto Guzzi V12 X: this is a "one-of-a-kind" motorcycle, true to the character of the Guzzi twin-cylinder. The focus is on riding fun, and is enhanced by its aggressive design. The V12 X is the motorcycle for aggressive riders that begs to be pushed to the limit. Born to show off and fun to ride, this motorcycle is in a category of its own. Its spirited personality is highlighted by the aggressive riding position, a sports-like chassis set-up, longer suspension travel and a rev happy engine.


Moto Guzzi V12 LM, V12 Strada and V12 X are three extraordinary Italian motorcycles. In the words of Miguel Galluzzi, Manager of the Piaggio Group styling centre:
“There is an impalpable, yet very real force in the history of Moto Guzzi. It lies in the ideas and in the unrelenting research work that led Moto Guzzi to build its tradition on innovation.
Mentioning all the accomplishments of Moto Guzzi and their significance in the history of the Italian motorcycling industry would seem like indulging in some kind of vain celebration. Throughout its history, Moto Guzzi has put forward a unique concept of motorcycle. Everything started with an idea, and new ideas have always been the lifeblood of the "Italian eagle".
New ideas once again mark a turning point in our history.
The prototypes showcased today are only the beginning: such unparalleled care for detail and neat design would be unthinkable without our twin-cylinder engine. Keep an eye on Moto Guzzi because this is just the first step. We are back to relying on ideas, and we have plenty of them. This is just the beginning”.