Kirjoittaja Aihe: EICMA ja GUZZI  (Luettu 33284 kertaa)

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #30 : Marraskuu 17, 2009, 14:40:15 ip »
Olisi se vaan kiva nähdä sellainen sporttinen Motoguzzi, missä olisi paino siinä 200 kilon pintaan, tehoa sellainen 110 hevosvoimaa ja huippuluokan jarru ja jousituskomponentit.

Sellaisen voisi vaikka ihan ostaa.

Ei minulle riitä selvitykseksi, että "osta Aprilia tms.".

Koska sitä Guzzin ostoa ei voi järkisyillä perustella, niin on vaan paras turvautua jääräpäisyyteen ja jatkettava näillä vanhoilla ajelua.

Se on minulle ihan se ja sama, vaikka Guzzien määrä ei lisääntyisikään mitenkään räjähdysmäisesti, mutta pistää vaan ihmetyttämään, kun tehdas ei tuota sellaisia laitteita, kun ostajat haluaisivat. Uskoakseni teknologia on hallussa ja tietoa siitä, mikä myisi on saatavissa.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #31 : Marraskuu 17, 2009, 18:11:45 ip »
Soon moro!
Olin aivan töpinöissä ennen EICMA-näyttelyä, kun kuvittelin siellä esiteltävän uuden 1400cc Calin!
Pettymys oli suuri, mutta kun tässä on makusteltu näitä uusia concept-malleja, niin eiväthän ne ollenkaan hassumpia ole!
Ehkäpä ne ovat sopivasti edelläkävijöitä, jotta Guzzi olisi taas laajemmalti haluttu pyörä.
Pelkäämpä silti tuon hinnan tulevan olemaan se rajoittava tekijä "massasuosioon" pääsemisessä.

No joo, massasuosio on lainausmerkeissä, eli en puhu mistään 10 joukkoon pääsemisestä  :)

Uusista malleista Norge on eniten haluttava, mutta silti jäin haikailemaan uudistunutta "matkacruiseri" Calia.
(juu, just sitä samaa mitä TimoEV:kin!)
Ei näistä concepteista taida minulle pyörää tulla...

t. kaavoihin kangistunut pinssinahkaliivinen huru-ukko!
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

JuhaV

  • Vieras
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #32 : Marraskuu 17, 2009, 19:24:24 ip »
Aiemmista kirjoituksista poimittuja speksejä:

- ei saa kulkea ykkösellä yli 120 km/h
- pitää voida helposti ajaa 700 km päivässä
- tavaraa pitää saada mukaan monta isoa laukulllista
- naisen pitää viihtyä kyydissä
- selkänojat olisi kivat
- penkinlämmittimet olisi myös mukavat
- kello on must
- ajellessa olisi hyvä pystyä juttelemaan
- kromia ei tarvita
- laitteen täytyy painaa riittävästi
- ei saa näyttää nuorisolaitteelta

Noh, näitähän löytyy laajat valikoimat. Kyseessähän on siis matkailuauto  :D

Vaimolle vaan määräys että ei saa hankkia tupperwarea kaappeihin, ajofiiliksen maksimoimiseksi voi vielä ajaa sivuikkuna raoallaan niin tuulta tulee sisään suurinpiirtein samoin kuin Calin ladonoven taakse. Sitten kun vielä heittää viagrat hanskalokeroon, niin "raiseritkin" on mukana. Vai ymmärsinkö väärin sen mitä nää raiserit on ?

Ja eikun menoksi !

Terv. JuhaV

PS. Jos pyörän ominaisuudet mahdollistavat aktiivisen ajon kovempaakin, niin sehän ei välttämättä estä sitä että samalla pyörällä voisi olla kiva ajaa hitaamminkin. Eihän ?

PS. PS. Todella hienon näköisiä noi konsepti-Guzzit. Ennustukseni on vain se, että ilman nestejäähdytteistä kokonaan uutta moottoria loru on piakkoin loppu, koska nykyaikaiset määräykset täyttävää suhteellisen tehokasta moottoria on todella haastavaa tehdä ilmajäähynä. Tässä toivoisin olevani väärässä. Toivottavasti Guzzi yllättää.



Norgearska

  • Vieras
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #33 : Marraskuu 17, 2009, 19:25:26 ip »
Chiara Perego 17. marraskuuta kello 18:34
Hello to you Arska!
today it is my first day at home from job, I feel so strange! The baby will come in a month (or maybe sooner if he wants to).
I've been working at Milan Eicma Exhibition last week (I met Verneri and Kari from Finland) for the presentation of our new motorbike, Millepercento Alba, a sportbike with a MotoGuzzi 8V engine... we will start production next year!
You could join our Millepercento Facebook group if you want to, and take a look at some photoes/videos (sorry but it is in Italian).
Greetings from Italy!!

Suoraan "sylttytehtaalta" sisäpiiritietona: Alba tulee tuotantoon!


Millepercento Alba
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 18, 2009, 13:40:55 ip kirjoittanut Norgearska »

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #34 : Marraskuu 17, 2009, 21:17:43 ip »
Pitkäänpäs yksi pieni heinätukko Rajasalmen siltakahvilan pihassa vaikuttaa... ;)  :D  ;D  :P  :P  ;)

Vai mitä Juha?

JuhaV

  • Vieras
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #35 : Marraskuu 18, 2009, 07:42:51 ap »
Timo, Timo,

Ei mua heinät haittaa, huumori on oikein mukava asia ja ihan parhaimmillaan silloin kun muitakin naurattaa. Vanhat vitsit on vaan, no, jotenkin niin vanhoja ...

Guzzismi on mielestäni parhaimmillaan sitä, että henkilöllä on syvä ja rauhallinen itsevarmuus siitä että hänen pyöränsä on hänelle paras. Monesti tuohon on päädytty sitä kautta että kokemusta on ehtinyt kertyä monenlaisista laitteista. Kaikkein laitteiden edut ja viat tunnustetaan ja Guzzissa kokonaisuus osuu juuri hänelle sopivaksi.

Jonkun tietyn saksalaismerkin edustajilla tuntuu taas keskimääräistä useammin esiintyvän ajatusta että ko. pyörämerkki on aivan kaikille paras, myös niille jotka eivät sellaista pyörää kaipaa tai joiden käyttötarkoitukseen ko. pyörä ei sovi.

Tässähän vaan koetetaan kukin löytää itsestämme tuo todellinen guzzisti, eikös niin ?

Pahintahan on se että ajaa guzzilla ja puhuu siitä muille kuin bemaristi.

Vai mitä Timo ?












Ykä

  • Viestejä: 188
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #36 : Marraskuu 18, 2009, 09:25:21 ap »
Paljon porua, vähän heiniä  ;)

Mukavintahan olisi kun kaikki motoristit tuntisivat vieläkin yhteenkuuluvuutta toistensa kanssa ja korkeintaan ihaillen hämmästelisivät harrastajatoverin rohkeutta valita toisen merkkinen pyörä kuin itsellä  8)

Oikeasti henkselien paukutteluun on aihetta vain itse pyöränsä mieleisekseen rakentaneilla näprääjillä, vaikka omaperäiset ratkaisut herättäisivätkin kanssaihmisissä enemmän myötähäpeän kuin ihailun tuntemuksia - kaikki muut ovat lopulta kuitenkin vain moottoripyörän kuljettajia, jotkut hyvinkin taitavia sellaisia mutta kuitenkin...

Eli jokainen meistä katselee maailmaa omasta avaimenreiästään  ;D

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #37 : Marraskuu 18, 2009, 10:21:11 ap »
Mielestäni nuo Guzzin uudet conceptipyörät (V12) ovat erittäin mielenkiitoisen näkösiä, kolme eri suuntausta "supermoto" , "katu" ja "kyykky" . Jokaiselle löytyy ostajansa mutta mitään massapyöriä niistä ei tule, kysymys onkin kannattako "pienen" tehtaan (vaikka onkin osa suurta Biaccio-konsernia) viedä tällaisia projekteja tuotantoon asti. Yksi hyvä esimerkki on Griso, joka näytti Conceptivaiheessa melko futuristiselta, kuitenkin siitä tuli varsin suosittu pyörä Guzziharrastajien keskuudessa. Kysymys on myös siitä saadaanko näillä uusilla malleilla riittävästi käännynnäisiä Guzzi-harrastajiksi , jää nähtäväksi. Ja se vielä että vaikka pyörä onkin "hyvän" näköinen ei tarkoita sitä etteikö sillä olisi hyvät ajo-ominaisuudet , niin ja nyt näyttäisi tulevan kyykky-Guzzia kaipaaville oiva vaihtoehto    ;D  .
Titaniumin kuski

Reima

  • Vieras
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #38 : Marraskuu 18, 2009, 10:29:48 ap »
Eiköhän se pojjaat oo nyt oikeesti niin, että jokainen saa harrastaa ja ajella juuri sellaisella pyörällä, kuin haluaa ja itselleen euroresurssien kautta siksi "oikeaksi" kokee - fiilispohjaltahan tää kaikki ponnistaa - järkisyillä tätä ei voi perustella.

Patarautaa tai nuorisopyörän "tuppervaarekuttaperkkaa" - IHAN SAMA!

Pieni huumori on tietysti joskus paikallaan ja fakta lienee että Guzzi pysyy suosioltaan ja valmistusmääriltään "marginaalimerkkinä" ja toisaalta ihan hyvä näin. Varmaankin monelle vannoutuneelle guzzistille on just se juttu, että samanlaista ei ihan joka kadunkulmassa tulee vastaan.

Täydellistä pyörää tai kompromisseja kun ei vaan ole - muistelen pohdintaani jolloin minäkin aikanaan päädyin ketjuvetoisesta Ducatista persoonallisempaan sielukkaaseen Guzziin.
Päätös vaihtaa patarauta Stone uuden sukupolven Norge-malliin, johtui taas vaihtelun halusta - ja henkilökohtaisena mielipiteenäni on, että Norge on yksi merkin ulkoiselta habitukseltaan ja viimeistelyltään onnistuneimmista malleista, jolla on hyvä ajaa vaikkei "polvi maassa" menisikään.

Ajat ovat vaan muuttuneet, moni meistä 50+ harrastajista muistaa vuosikymmenet,  jolloin 250-350 kuutioista pidettiin isona pyöränä ja Tuutti oli superpyörä.
Eräs ajokaverini on todennut osuvasti uteliaiden kysymyksiin miten paljon tehoa tossa FJR:ssä on? Niin kaverin vastaus on ollut 100 hv liikaa...

Mutta uutta verta ja nuorempia innokkaita guzzisteja tarvitaan, että myös meillä kauppa kävisi ja palvelu pelaisi - puhumattakaan Gruppon toiminnan jatkuvuudesta ja kehittämisestä.

Sitten kun koen palvelun muuttuvan maltaita maksavaksi kohteluksi on aika siirtyä Scott-merkkiseen pyörään, jossa ei ole yhtään hevosvoimaa. Kun ei kerralla ole varaa pitää kuin hädintuskin yhtä moottoripyörää ja "autotallissa on katto korkeella ja seinät leveellä" - muussa tapauksessa näitä aarteita olisi jokaiselle viikonpäivälle omansa mielihalujen mukaan.

Nautitaan kausi kerrallaan kukin mieltymystensä mukaan ja ajellaan ihmisiksi!


- Reima -

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2009, 12:38:18 ip kirjoittanut Reima »

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #39 : Marraskuu 18, 2009, 10:35:04 ap »
>> Guzzismi on mielestäni parhaimmillaan sitä, että henkilöllä on syvä ja rauhallinen itsevarmuus siitä että hänen pyöränsä on hänelle paras. <<

Niin...tästähän on mielessäni lopultakin kysymys. Minusta California on juuri tuota. Siksi en ole mitenkään kiinnostunut ostamaan yhtäkään niistä mainitsemistani +250 km/h kulkevista. En ole edes kiinnostunut koeajosta. Monesti olen maininnut "jos olisi vain kyykkyjä, ei minulla olisi pyörää". Olen toki kertaalleen kokeillut Calin nopeutta, mittari nousi 180km/h, joka mielestäni on ihan riittävä.
Ajan omaan tahtiin ja ohi saa mennä vaikka tiehöylällä, jos niin katson tarpeelliseksi.

Herää tietenkin kysymys, jotta mikä se hyvä tai parempi pyörä sitten olisi. Mitä arvostetaan? Teknistä etevämmyyttä? Kuormankantokykyä? Näyttävyyttä? Nopeutta? Ajo-ominaisuuksia äärirajoilla? Kyllähän nuo ovat - kuten JuhaV totesi - jokaisen itsensä omia juttuja.
Vähän sama juttu kuin naisissa: Naapurin rouva - häntä ei vieraat vikittele, näin on luontoäiti päättänyt. Mutta on ollut jo rapiat 20v naimisissa...

Noista "lisähärpäkkeistä"....Mielelläni näkisin Calistimessa niitä, jotka parantavat matkailua ja käytettävyyttä.

Ja >> Tässähän vaan koetetaan kukin löytää itsestämme tuo todellinen guzzisti, eikös niin ? << Jep - naulankantaan!

Ja enää 4 tilipäivää teiden kuivumiseen!!!

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #40 : Marraskuu 18, 2009, 11:00:32 ap »
Ja enää 4 tilipäivää teiden kuivumiseen!!!

jaa, minä meinasin huomenna taas kulkea soransiirtokoneella töihin..  :o

[ /edit: ja tästä naljailusta - huumoriahan tämä vaan on; vanne alkaa kiristämään, kun ei pääse ajamaan, vai mitä? ]

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #41 : Marraskuu 18, 2009, 13:44:22 ip »
Guzzi sai tämän vuoden EICMA:sta niin paljon positiivista palautetta, että olivat itsekkin yllättyneitä!

Näkyy varmaankin tuotevalikoimassa tulevina vuosina - saattaa useampi motoristi löytää juuri itselleen sopivan pyörän Guzzeista.
Omistaja toki päätää mitä ja minkälaisia tuotteita eri tehtaissaan valmistaa.

Jokaisella Guzzin omistajalla on oma historia valintaansa...
On Guzzeista luovuttukin.

Kaikkeahan ei saa - varsinkaan takaisin: Nuoruutta, osittain tärveltyä terveyttä, vanhoja pyöriään...

Josko tulevaisuus toisi tullessaan uutukaisen, jonka hankkisi?


T,
Jukka

Ps. 750 Brevalla matkavarustuksessa kaksinkin on mukava reissata - voimaakin on
tarpeeksi :)
Ps.Ps. Millepercenton osastolla suurta kunnioitusta ja arvostusta nautti herrasmies, joka korkeista veroista huolimatta toteutti unelmansa...



Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #42 : Marraskuu 05, 2016, 11:35:17 ap »
Jatkan tähän kun otsikossa ei ole vuosilukua...

Täällä ”tiedetään” (http://www.v11lemans.com/forums/index.php?s=c93a0bd53d8d746dde2f6d9772e8d0af&showtopic=19656&hl=)että:

V7-III, jossa Euro4 -moottori.  V9 mallista V7-II Racerin korvaava V9 Racer.  Koska Aprilia tuottaa niin vähän suuriin satsauksiin nähden, alkaa Guzzi nimen alla tapahtua, mutta ei hirmuisen nopeasti. Protona siis Stelvio, joka tulee myyntiin 2018 ja ehkä V9 Scrambler. Stelvion nimi saattaa muuttua koska on sovittu että Alfa Romeo alkaa käyttää sitä.
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #43 : Marraskuu 05, 2016, 21:22:59 ip »
Jokaisella Guzzin omistajalla on oma historia valintaansa...
On Guzzeista luovuttukin.

Omasta pyörähistoriasta ne pyörät jotka "on pakko saada" -ryhmää ovat olleet Centauro -96 ja Cali1400 -16. Siinä välissä oli Breva 1100 mutta se oli lähinnä käytännön valinta ja hintansa puolesta edullinen. Osoittautui kuitenkin "hyväksi valinnaksi". 1400 Cali on vielä arvoitus itselle lukuun ottamatta hyvää ajettavuutta ja pirteää moottoria. Lähinnä kestävyyttä ounastelen kun on niin paljon tekniikkaa. Olen aloittanut sen modifioimisen omaan makuun niin ulkonäöllisesti, ergonomialtaan kuin teknisesti.

Harrastepyöristä Benelli Sei oli nuoruuden haaveena jonka toteutin myöhemmin. Amiksen asuntolakämpän seinässä oli siitä juliste ja kaverit siitä irvailivat sävyyn: ettei rahas riitä koskaan tuohon. Vuosikymmeniä siihen menikin mutta entä sitten.

Aiemminkin on ollut pyöriä jotka säväyttivät kuten Ducati 906 ja 907. Valitettavasti niistä jouduin luopumaan. Yllättävän hyvä oli Guzzi 650TT. Mutta sitä piti parannella aika paljon että sillä pysyi silloisten saman kokoluokan 10 vuotta nuorempien japaninpyörien tahdissa metsäpoluilla. 750 NTX oli hiukan pettymys. Quota 1000 on hyvä ja vahva pyörä mutta kuuluu tonnistoon eli on parhaimmillaan sora- ja asfalttiteillä. Ei poluille eikä suolle.

Kauan ajelin entisöimälläni -73 poliisi-850GT:llä. Vuodesta -88 vuoteen -96. Yhteensä 160.000 km. Hyvä pyörä muuten mutta olisi tarvinnut jarrut. Pari kertaa sillä silti Alpit ja Norjan vuoristot ylitin. On tietääkseni liikenteessä vieläkin. Omistajaa en tiedä.

V9-pohjainen Stelvio (mikä nimeksi tuleekaan) voisi olla kiva laite yleispyöränä.

Kuten FOT jo muutama vuosi sitten mainitsi että nuoruutta ja terveyttä ei on hankala palauttaa joutuu tyytymään pappamopoon. Polvet ja selkä ei kestä enduron tapeilla seisomiseen eikä vatsa kyykkypyörän päälle.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #44 : Marraskuu 05, 2016, 23:27:12 ip »
Oma historia valintaan on melkein sattumaa että osui Guzziin.
Vasta liki 50 kymppisenä tuli ostettua ensimmäinen m-pyörä vaihdevuosien villityksessä.
Joku romantiikka oli vanhempiin englantilaisiin ja muutenkin 70- luvun pyöriin kun sieltä etäiset haavailut nuorempana että joskus...
Benelli Sei oli mielessä ihan toppia, Norttonin vaikka joidenkin mallien ohella, mitä oli nähnyt ihan livenäkin vaikken ajanut.
Joitain pyöriä tuli kokeiltua vuosien mittaan jos uskalsi joku lainata.
Niistä jäi mieleen että ihan sujuvasti ajo kävi.
Samaa ei voi kyllä sanoa parista pyörästä.
Esim Hondan 500cc endurotyyppinen oli vaan niin onnettomasti pidetty että oikeasti jo vaarallinen, kaikki vähän vispasi muuhun suuntaan kuin mihin menossa.
Veikkaan että runkokaan ei ollut suora kaikkien muiden väljyyksien lisäksi kun vasemmalle haukkasi ja oikealle vastus oli ihan muuta, ehkä etuhaarukka?
Samoin oli myös Hondan yhtä huonossa kuosissa kyykkytykki, koneessa ei mitään mutta mutkat ja jarrutukset (kylläpä ravisti) oli aika taiteilua että pysyi tiellä.
 
Sitten kun edullisesti piti joku saada, niin V-65 modattu C malli osui sopivasti hinnaltaan ja näytti persoonalliselta omaan makuun.
Tykkäsin, Caliin (EV) sitä sitten jatkui seikkailut ja en kyllä ole vaihtamassa mihinkään, ollaan erittäin hyvissä väleissä mutkissa ja kaikkiaan.
Kamera mukaan ja haihtuva usvaiseen aamuun pyörällä pikkuteille, ihan parhaita hetkiä ollut ja maisemia, joku rauha tulee tulee "työ" arjesta kun mopolla ilman sen kummempia suunnitelmia tielle.