Kirjoittaja Aihe: EICMA ja GUZZI  (Luettu 33282 kertaa)

TunturiTT

Vs: EICMA ja GUZZI
« Vastaus #75 : Marraskuu 10, 2016, 23:03:11 ip »

Kyllä se kierroslukumittarin tarvii... kun on tottunut sellaisen kanssa ajamaan. Halpamalleissa ei ole...

Itsekin olin tottunut siihen, mutta kun jätin sen pikkulohkosta pois, tottui kyllä äkkiä olemaan ilman. Nyt menee rata-ajokin korvakuulolla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

« Vastaus #76 : Marraskuu 11, 2016, 12:09:07 ip »
Erittäin makuasioita tyylijutut... mutta esim. kun 2002 Nevadan malli muuttui, Kape löysi minulle vielä jostain myymättömän vanhanmallisen, kun mielestäni kunnon pyörässä pitää olla 2 jarrulevyä edessä ja uudessa (ja nykyisissä pikkulohkoissa) on vain yksi.
Emeritus-guzzisti

motomatti

« Vastaus #77 : Marraskuu 11, 2016, 12:25:05 ip »
Monesti ulkonäkökysymyksiä nuo jarrulevyjen määrät.
Tiedän kokemuksesta että malleissa 1100 Stone ja Jackal ei yksi etulevy riitä tehokkaaseen jarruttamiseen. Mutta kaksi riittää erittäin hyvin.
Jarrun rakenne merkitsee enemmän kuin niiden määrä. Joissain hyvinkin sporttisissa pyörissä ei ole kuin yksi levy.
V9 ja V7 ovat suhteellisen keveitä pyöriä ja huippunopeudeltaan rajoittuneita eli olen hyvinkin taipuvainen uskomaan että yksi "laikka" riittää useampimäntäisellä puristimella. En toisin ole koeajanut kuin V7 II Scrambleria. Siinä jarrut riittivät mielestäni hyvin ja olivat tunnokkaat käyttää.

TunturiTT

« Vastaus #78 : Marraskuu 11, 2016, 12:38:29 ip »
Kyllä ne normaaliin katuajoon riittää Jackalissakin, kun riitti suht vakavaan ratailuunkin. Ottihan se levy vähän sinistä, mutta ei kamalasti häipynyt. Kahdella levyllä toki nyt on parempi, aika paljonkin.
Mitä pikkulohkoihin tulee, niin se yksi 320mm Brembo nelimäntäisellä, on minun mielestäni parempi kuin kaksilevyinen kaksimäntäisillä. Kahvan tuntuma on tätä päivää, eikä sellainen puiseva kuin vanhassa. Lisäksi teho on vähintään riittävä alle kahdensadan puntarinumeroille.

motomatti

« Vastaus #79 : Marraskuu 11, 2016, 13:02:24 ip »
Samaa mieltä. Stonen jarruja testasin kahden hengen kuormalla. Täydestä vauhdista paniikkijarrutus niin jarru katosi ja vauhtia oli vielä 70 km/h jäljellä. Ei tullut pyöräkauppoja silloin. Eikä ollut edes matkatavaroita mukana. Aika monessa Stonessa ja Jackalissa näkyy olevan nykyään tuplalevyt. Asennuspaikathan ovat valmiina.

GuzGuz

« Vastaus #80 : Marraskuu 11, 2016, 13:33:36 ip »
1100 Caleja joissa ei kierroslukumittaria ole taitaa jotkut ajaa vieläkin hieman alhaisilla kierroksilla ollakseen hyvästä laatikolle.
No, kokeneemmat Guzzikuskit varmaan ei isoilla vaihteilla aja liian matalilla kierroksilla, kuin parhaimmillaan taitaa MG:t olla yleisesti 3-5000 välillä.
Tai jotkut vielä ylemmillä.
Itse pidän kierroslukumittarista.

Naapurikylän Jacalia kokeillessa mielestäni yksikin etulevy kyllä puri kyllä ihan riittävästi ja tunnokkaasti.
Onkohan samat välitykset kuin EV:ssä, mutta tottumuksesta nelosella 80km/h on kierroksia 3000 ja vitosella 100kmh 3000 kierrokset, helpolla kaavalla korvaankin kierrokset kuulosti sopivalta perus matka-ajossa.
Mutkateillä hieman nauttien korkeammilla, tosin tuolla yksilevyisellä ei erityisen vauhdikasta ajoa tullut testattua.

motomatti just kirjoittikin että hänen mielestään tuplat edessä on parempi ja tietysti näin on.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2016, 17:14:07 ip kirjoittanut GuzGuz »

Vierailija

« Vastaus #81 : Marraskuu 11, 2016, 17:11:23 ip »
<snip>
Mitä pikkulohkoihin tulee, niin se yksi 320mm Brembo nelimäntäisellä, on minun mielestäni parempi kuin kaksilevyinen kaksimäntäisillä. Kahvan tuntuma on tätä päivää, eikä sellainen puiseva kuin vanhassa. Lisäksi teho on vähintään riittävä alle kahdensadan puntarinumeroille.

Joo, äkäisesti ottaa nykyisen pikkulohkon etujarru... se vaan ei näytä hyvältä.
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

« Vastaus #82 : Marraskuu 11, 2016, 21:44:08 ip »
Onhan se vähän modernin näköinen klassiseen mopoon.

Camn

« Vastaus #83 : Marraskuu 11, 2016, 22:10:52 ip »
Tässä messuilla jollain toisella osastolla töissä olleen saksalaisen ajatuksia + kuvia osastolta:

Osasto oli melkein 1:1 kopio viime vuoden osastosta. Kun katselin hieman masentuneena V7-III:ta, tuli MO -lehden toimittaja siihen. Hän oli sitä mieltä että monet MO -lehdessä ovat aitoja Guzzi -faneja.  Eikä juuri kukaan voi ymmärtää Guzzin kurssia.  Odotamme kaikki modernia Retro-LeMansia.  No jaa, sitten tienaavat juuri toiset kunnolla sillä rahaa. Myös Stefano, Guzzi Club Mandellon presidentti oli pettynyt eikä hän antanut paljon toivoa Guzzille.  Silti osastolla oli paljon liikennettä.  Itse luulen että siellä yritetään niin vähällä vaivalla kuin mahdollista pitää merkki elossa ja täydentää kriisikassaa.  Ehkä pian tulee malli, joka täyttää aukon V7 ja ison Calin välissä.

https://goo.gl/photos/q39oPjK7BDCAnrGr9

Itse olen siinä käsityksessä että Piaggio hoitelee Guzzia oman strategiansa kannalta "odotusten mukaisesti". Ei satsata hirmuisesti, mutta se mitä tehdään, tehdään "tuotto edellä". Niitä malleja, mitkä tuovat rahaa nopeasti.  Se ajatus että painopiste alkaa siirtyä Apriliasta Guzziin tuntuisi myös uskottavalta.  Guzzin tunnettuvuuden avulla saadaan sijoitetusta eurosta enemmän tuottoa kuin Aprilian kohdalla, jota vaivaa arvostuksen puute (esim. arvon lasku käytettynä).
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 12, 2016, 20:56:22 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

« Vastaus #84 : Marraskuu 11, 2016, 22:37:48 ip »
Se "ikuinen" sporttimallin kaipuu tuntuu olevan kantava idea. On vain suhteellisen kallista suunnitella pitkäaikaista konetta koko ajan kiristyviin päästönormeihin. Joskus on toimittu niinkin että otetaan toisen merkin valmiiksi laittama kone ja istutetaan se "klassikkomalliin" ja koitetaan markkinoida aitona. Näitä on nähty mutta eivät tee kauppaansa. Vaikka olisi hyväkin tekniikaltaan niin epäaito tunnistetaan. Eihän piintyneet Hiace-miehet osta Proacea vaikka se olisi viimeinen paku maailmassa. Tämän kuulin Shellin baarissa.

Vierailija

« Vastaus #85 : Marraskuu 12, 2016, 13:57:19 ip »
<snip>
Itse olen siinä käsityksessä että Piaggio hoitelee Guzzia oman stragegiansa kannalta "odotusten mukaisesti". Ei satsata hirmuisesti, mutta se mitä tehdään, tehdään "tuotto edellä". Niitä malleja, mitkä tuovat rahaa nopeasti.  Se ajatus että painopiste alkaa siirtyä Apriliasta Guzziin tuntuisi myös uskottavalta. Guzzin tunnettuvuuden avulla saadaan sijoitetusta eurosta enemmän tuottoa kuin Aprilian kohdalla, jota vaivaa arvostuksen puute (esim. arvon lasku käytettynä).

Siis malleja, jotka tuovat rahaa (piste).
Uusien Guzzi-mallien lukumäärästä päätellen painopiste ei näyttäisi olevan siirtymässä.
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

« Vastaus #86 : Marraskuu 12, 2016, 16:13:38 ip »
Tuo retro-Le Mans on viehättävä idea, mutta Guzzin tasolla se tehdään kuitenkin yhtä laimeasti, kuin 1200 Sport. Väritetään joku perusmalli ja laitetaan sille uusi katteen palanen sekä vetävä nimi.

@

• Death to Stock
« Vastaus #87 : Marraskuu 13, 2016, 16:36:21 ip »
Tiedän kokemuksesta että malleissa 1100 Stone ja Jackal ei yksi etulevy riitä tehokkaaseen jarruttamiseen.

Itse taas tiedän kokemuksesta, että en olisi tässä kirjoittelemassa jos Calissa olisi ollut vain yksi levy edessä. Ajoimme autobaanalla kaksi ja tavarat päällä normaalia 160 km/t matkavauhtia kun edessäpäin alkoi näkya autoja ilmassa. Täytyi tehdä helvetin nopea paniikkijarrutus molemmilla jarruilla, jonka jälkeen nopea koukkaus oikealle pois takaa tulevien tieltä kaiteen ja baanan väliselle nurtsille, jota pitkin kynnettiin kunnes sain pyörän pysähtymään kuin ihmeen kautta kaatumatta. Ei ollut kivan näköistä jälkeä, ei. Rauha uhrien muistolle. Calin jarrut tuli kuitenkin testattua ja hyviksi havaittua.