Kirjoittaja Aihe: Motoboxin Centauro?  (Luettu 34598 kertaa)

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #60 : Huhtikuu 27, 2009, 09:31:30 ap »
Stongatsydeemi näyttää erittäin asialliselta ! Selkeästi paremman oloinen ratkaisu kuin originaali.

- JuhaV

Totta.

Siihenhän ei paljon vaadita... :)

Jos jostain saisi hankittua cnc-koneistetun yläkolmion, niin voisi vaikka harkita tuommoisia. Samalla päivittäisi sen jarrukahvan/pääsylinterin johonkin tyylikkäämpään tuotteeseen...

heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #61 : Huhtikuu 27, 2009, 09:41:56 ap »
Jos jostain saisi hankittua cnc-koneistetun yläkolmion, niin voisi vaikka harkita tuommoisia. Samalla päivittäisi sen jarrukahvan/pääsylinterin johonkin tyylikkäämpään tuotteeseen...

Minä pulttasin paikoilleen Daytonan yläkolmion, niin ei silmiin tökkää ne Centauron yläkappaleen tangonkiinnikereiät (joo, turhuutta, mutta sitäpä tämä nyt muutenkin on...). Muuten bolt-on, mutta lampun- / mittaristonkiinnikkeille piti teetättää kierrereiät.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2009, 12:26:33 ip kirjoittanut heikkil »

heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #62 : Toukokuu 05, 2009, 07:43:48 ap »
Motratechin jalkatappisarja paikallaan. Asennus oli muuten helppoakin helpompi, mutta vaihdepolkimen linkun irrotusta varten piti irtipultata starttimoottori, jotta sai kätösille ja kiintoavaimelle hieman työhelytilaa. Kitti tarkoitettu V11-malleihin, joissa vaihdepolkimen vipumitoitus hieman erilainen, kuin Centaurossa, mutta Motratechin John Mickowski lupasi suunnitella vielä Centauroon oman polkimen (lue: erinomaista asiakaspalvelua). Kyllähän tuonkin vaihdepolkusimen kanssa voisi toimeen tulla, mutta jos hieman pieniliikkeisempää hämmennintä tyrkytetään, niin en vastaankaan pistä. Jalkatappisysteemillä poistui kuvioista viimeinenkin "Motoboxin Centauron ostajienkarkotusvirityksistä", ja loppujen lopuksi yllättävän helpolla tuon sai silmääkin miellyttävään kuntoon.

Isommista pulttailuista puuttuu enää BOS:in pakokäyrästön kiinnipulttaus. Ei taida ehtiä huomiseen Syökerin Tuvan tai torstaiseen Bembölen Kahvituvan miittiin, mutta jos seuraavaksi viikoksi... Aina ohikulkiessa olen jo pakokäyrän muttereihin CRC:tä suhautellut esivalmisteluiksi. Vaimentimet pidän orggiksina; vakio-Lafranconeista tulee aivan tarpeeksi pörinää ja ovatpahan E-hyväksytyt.

[ylläpito on poistanut liitteen]

JuhaV

  • Vieras
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #63 : Toukokuu 05, 2009, 08:31:04 ap »
Ekku ja Heikki,

Te kaksihan voitte pitää keltaisten Centaurojen kokoontumisajon ;)
Minä voin sitten tulla sinne kuokkimaan ja näyttämään semmoista CNC-koneistettua yläkolmiota : http://files.myopera.com/v2tre/albums/675275/040520091344.jpg

Aika venka välitys (=pitkä vipuvarsi) tuossa Heikin jarrupolkimessa. Luulisi olevan tehoa takajarrussa !

Terv. JuhaV

PS. Voihan niiden kiinnitysreikien kohdalle siinä yläkolmiossa tehdä vaikka kevennysaukkoja tms ...

heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #64 : Toukokuu 05, 2009, 10:17:54 ap »
Aika venka välitys (=pitkä vipuvarsi) tuossa Heikin jarrupolkimessa. Luulisi olevan tehoa takajarrussa !

On se tuossa vakiossakin melkoinen polkusin ja vipusuhde pysyy jarrupuolella suht. vakiona. Ja kun ei ole niitä integraaleja, niin takajarrua ei aktiiviajossa niin hirveästi tule poljettuakaan (joo, tästä se integraali- vs. normaalijarruvääntö taas alkaa...).

Varmasti miettisin kahteen kertaan, pistäisinkö V11:een moiset tappisarjat, mutta 'Setsuurin' (anti-)ergoihin passaavat ihan kohtuumukavasti, varsinkin kun nostaa cliparitankoja hieman ylemmäksi. Pujottelijan polvet ainakin kiittävät... Etukäteen jarrupuolella mietitytti tuo pääsylinterin passautuminen muovikatteen suhteen, kun sylinteri siirtyy vajaat pari senttiä ulommaksi (polkusinkuvassa näkyy sylinterin kiinnikkeisiin tulleet väliholkit). Nyt tuo alunperin muovin alla yläpäästään majaillut suojalevy siirtyi muovikatteen ulkopuolelle, mutta sylinteri jäi vielä katteen taakse piiloon. Perfetto!

EDIT: Vasemmanpuolen kuvatus

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2009, 11:36:18 ap kirjoittanut heikkil »

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #65 : Toukokuu 05, 2009, 17:36:06 ip »
Täytyy omasta Centaurosta käydä purkamassa ne venttiilinnostajat ja viedä koneistamoon hiottaviksi, jotta saa ne rokottumat niistä pois ja pinnat taas tasaisiksi.

Ilmeisesti kaikki huhut niiden laadun huonoudesta eivät ole liioiteltuja, kun eipä tolla minunkaan pyörällä ole paljon ajettu.

Täytyyhän se saada Italialaiskokoontumiseen mennessä taas tulille.

heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #66 : Toukokuu 21, 2009, 08:31:32 ap »
Jos nyt jollakulla on syttynyt Centauro-kuume, niin näemmä Salossa olisi Takatalolla keltainen yksilö myynnissä. Kaveri oli ohikulkiessaan huomannut ja uteli jo, olinko pistänyt omani kiertoon (ei, ei ole minun pyöräni...); kuulemma juuri isolla rahalla huollettu, mm. nokkaremmit vaihdettu.