Kirjoittaja Aihe: Motoboxin Centauro?  (Luettu 34628 kertaa)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #45 : Joulukuu 10, 2008, 21:16:38 ip »
Ymmärtäisin asian olevan näin:

 - alkuperäisillä osilla tehtyä vääntö- ja tehokäyrää ei ole näkyvissäkään, nämä molemmat mittaukset on tehty RapidBiken hilut kiinni, eli mittaus + tarkistusmittaus.
 - uudet osat eivät ole lisänneet huipputehoa, se on n. 76 hp / 6000 rpm. Eli vääntö 6000 rpm:n kohdalla ei ole kasvanut
 - vääntö on silti kuitenkin voinut kasvaa alakierrosalueilla sen kilon

Kiitos ja anteeksi, jatkakaa

Tottahan se taitaa olla.
Käyrä on erittäin suora eikä siinä ole monttua päästömittauksen alueella, joten keskialue voi oikeasti olla huomattavasti aikaisempaa tukevampi.
Mutta vertailun vuoksi olisi nähtävä käyrät ennen/jälkeen  ???

Rabbit Bike voi antaa lisää nopeutta, mutta kulku voi olla hyppivää  ;)
Emeritus-guzzisti

Da Bomba Franconi

  • Viestejä: 120
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #46 : Joulukuu 11, 2008, 15:04:36 ip »
Lainaus
Mutta vertailun vuoksi olisi nähtävä käyrät ennen/jälkeen


Jep. On ihan totta että pitäisi olla käyrät ennen asennusta ja jälkeen asennuksen, muuten se on vain tällaista mutu-meininkiä.
Mutta toisaalta tunnettahan Guzzilla ajo on mitä suurimmassa määrin.
Ei se järkeen perustu  :D

-b-



TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #47 : Joulukuu 11, 2008, 21:33:21 ip »
Totta. Omakin on odottanut penkitystä jo pari vuotta, mutta mitäpä tuollakin tiedolla tekisin, kulkee ilmankin  ;D
Hyvä pyörä, parempi mieli.

heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #48 : Joulukuu 17, 2008, 17:06:59 ip »
No jos niin käy, niin kurkkaa tuonne. Siellä on vinkkejä ja referenssimateriaalia, kun samanlainen ja jopa saman värinen on vaihe vaiheelta kasattu osista valmiiksi.  ;D
Harjoituskappaleeksi ennen "oikean Kentaurin" kasaa & kokoa -sulkeisia hommattu Ollin linkissä esiintyvä japanilaisvalmisteinen Guzzi. Suhteessa yhtä paljon muovia, kuin 1:1-versiossakin!   :D

heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #49 : Helmikuu 14, 2009, 19:31:31 ip »
Talven aikana maailmalta haalittu Kentauriin muutama lisä- ja varaosapalikka.

Ensi kesäksi jos pulttaisi kasaan jonkunlaiseksi ajopyöräksi ja tolkummin rakentelisi vasta talvella '09/'10. Sinällään helppo ja huoleton pistää vaikkapa ulkomuoto uusiksi, kun hommasin toiset muovit + tankin; paremmat palaset voi pitää vakiona ja sekundaplastiikkeja modata mieleisekseen (tai miksi sattuu nyt tulemaankaan...). Ja siitä se sitten taas lähti (lapasesta).

heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #50 : Maaliskuu 25, 2009, 14:52:48 ip »
AKE:n ajoneuvorekisterikyselystä tuli mukavaa tietoa Setsuurista: Moto Italian uutena tuoma ja ennen minua ollut yhdellä omistajalla (07/'97 - 06/'08). Pirauttelin ex-ohjastajalle ja kävi ilmi, että ennen Centauroa hänellä jo oli ollut pari muutakin Guzzia, km-lukema (50 tkm) pitää paikkansa ja nokkaremmit vaihdettu 20 tkm sitten. Centauro vaihtui sitten viime kesänä kevyemmin käsiteltävään kuussatku-Yamahaan, koska ikä (67 vuotta) alkoi kuulemma pakottaa siirtymistä hieman "helpommintyönnettävään pyörään"...  :)

P.S. Puutyötkin kuuluivat harrastuksiin, joten se puinen tankinkylkimerkkikin sai selityksen.


heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #51 : Maaliskuu 28, 2009, 10:58:19 ap »
Jatketaan synkkää yksinpuhelua huoltoromppuvinkillä. Centauro- ja Daytonakuskeille mukavaa lauantaiaamujen DVD-tarjontaa löytyy Centauro Owners Groupin huolto-DVD:ltä.

Käydään läpi perushuoltoja (tyypillinen 20.000 km huolto) öljynvaihdoista ja rasvailuista venttiiliensäädön kautta ruiskun säätelyihin. Mukana myös mukava pätkä italopyörien drive-in-näyttelystä Melbournessa. Halpaa hupia nykyisellä AUD:n kurssilla; 37 AUD = 19,30 EUR kotiinkannettuna.

Huomaa Setsuurin "tuplasivutuki"...

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2009, 18:59:53 ip kirjoittanut heikkil »

heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #52 : Maaliskuu 28, 2009, 19:08:49 ip »
Laitahan Heikki lähikuvaa siitä puumerkistä! Pian! Heti! Kansa janoaa kuvia.
Parempi myöhään, kuin ei milloinkaan... Eli tässäpä Centauron tankinkylkimerkki:  :)


[ylläpito on poistanut liitteen]

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #53 : Maaliskuu 30, 2009, 09:28:22 ap »
Tuo merkkihän on komia!! Sehän melkeen kuuluu jättää pyörän kylkeä komistamaan. Persoonallisen historian kuuluukin näkyä, ei se sun pyörä uusi ole..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #54 : Maaliskuu 30, 2009, 10:16:51 ap »
Tuo merkkihän on komia!! Sehän melkeen kuuluu jättää pyörän kylkeä komistamaan. Persoonallisen historian kuuluukin näkyä, ei se sun pyörä uusi ole..

Arvelin pistää merkin pikkukehyksiin ja seinälle; ei tuota raaski suomalaiskansalliseen vesisateeseen jättää pyöränkylkeenkään!  ;)

capriccioso

  • Viestejä: 196
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #55 : Maaliskuu 30, 2009, 11:24:25 ap »
...mutta kevät keikkuen tulevi, kohta on jo aprillipäivä, ja edelleen kansa odottaa malttamattomana pääsyä itse asiaan, eli tyyppejä, pitempää koeajoa ja sensemmoista. Eli lopeta se puupalikoiden kanssa nysvääminen, setsuuri kasaan ja baanalle!  :D

Heh, mahtais kyllä olla näkemisen arvoisia myös ne ilmeet, kun moinen keltavästäräkki jytkyttää pitkin kevätpölyistä katua jo ennen muuttolintujen tuloa, sen verran harvinaisesta lajista on kyse, ja tuo keltamusta alalaji on suorastaan irstas näky harmaanruskeassa kevätmaisemassa...
Niin tai joo, keltainen on pääsiäisen väri, joten voishan sille tietty pistää vaikka puputytön työasun somisteeksi näin pääsiäisen ajaksi, eli luppakorvat etulampun päälle ja karvapallo takalampun päälle. Tai vastaavasti klampata siihen pätkä luutaa ja nokipannu somisteeksi, ja kuskille suippo huopahattu kypärän päälle. Tai ainakin matkustajalle.

Jos semmoisen tempauksen päätä tehdä, niin hommaa joku ottamaan kadun varteen kuvia sekä itse pääsiäispupusta että niistä ilmeistä siellä tien varressa.  ;D

heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #56 : Maaliskuu 30, 2009, 11:56:20 ap »
...mutta kevät keikkuen tulevi, kohta on jo aprillipäivä, ja edelleen kansa odottaa malttamattomana pääsyä itse asiaan, eli tyyppejä, pitempää koeajoa ja sensemmoista. Eli lopeta se puupalikoiden kanssa nysvääminen, setsuuri kasaan ja baanalle!  :D
Tulee liian nättiä, niin joutuu pitämään vain staattisena mallina tallinnurkassa...  ;)     

Sitäpaitsi nysvääminen on oikein mukavaa: äskenkin käväisin viemässä Daytonan ylemmän T-kappaleen koneistettavaksi Otaniemeen, kun piti saada etulampun kiinnikkeiden kierrereiät teetettyä just oikeaan kohtaan (ja orggiskappaleesta virtalukko irti varkaudenestoruuveista). Ai miksikö Daytonan T-kappale? No kun Centauron T-kappaleissa on rumat ja nykyvarustuksella (Verlicchin "Swan's Neck"-säätöcliparit tuolviisiin) tarpeettomat reiät ohjaustangonkiinnikkeille...

Ulkonäöstä sen verran, että taitaa kausi käynnistyä vakiomuovein ja -värein (toki pinnat puleerattu melkein uutuuttaan kiiltäviksi). Sen verran pårnånnäköinen ilmestys semmoisenaan Marabesen piirustuspöydältä karanneena, ettei tuota tavallinen tollukka osaa paljoa parannella (/ pahennella).

heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #57 : Huhtikuu 26, 2009, 20:38:42 ip »




Nonniih, pikkuhiljaa alkaa Setsuuri valmistua... Torstaina ajoon ja perjantaina vikaa. Lauantain kunniaksi vaihtelin "Kumiveikon tee-se-itse -tiloissa" (olin menossa Kumiukolta vain kahveja ruinaamaan, mutta pyöräpahalainen päätti toisin ja nilkuttamalla pääsimme Veikkolaan) bensapumpun & bensafilsun ja taas rokkaa!

Kone tuntuu todella mukavalta; lie tuo Will Creedonin C5-lastu aikamoisen pätevä, kun vertaa vakio-Centaurin teho- ja vääntökäyriin, joissa on melkoinen kuoppa 3000 ja 4500 rpm välillä. Nyt Setsuuri vetää nikottelematta koko kierrosalueen läpi ja loppualueella on voimantunnetta jopa enemmäni, kuin edellisessä twinissäni eli R1200GSA-Bemarissa. 90% tosin tuosta menee miehekkäiden imuäänien piikkiin...

JuhaV

  • Vieras
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #58 : Huhtikuu 26, 2009, 21:19:52 ip »
Stongatsydeemi näyttää erittäin asialliselta ! Selkeästi paremman oloinen ratkaisu kuin originaali.

- JuhaV

heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: Motoboxin Centauro?
« Vastaus #59 : Huhtikuu 26, 2009, 21:29:28 ip »
Stongatsydeemi näyttää erittäin asialliselta ! Selkeästi paremman oloinen ratkaisu kuin originaali
Jep; noita Verlicchin "Swan's Neck"-säätötankojahan sai aikanaan Centauroon alkuperäistarvikkeina ja siitä mukavat, että säätöjä löytyy kotitarpeiksi. Itse tankoputkia löytyy kolmea korkeutta ja nuo ovat keskimmäiset 'Touring'-tangot ('Sport' matalampi ja 'America' korkeampi). Tangon syvyyssäätö onnistuu telarinputken suhteen kääntämällä, tangon korkeus ja kulma taas tangonnysiä nostamalla / laskemalla ja kääntelemällä. Nyt ensiajeluilla ovat siellä minne sattuivat summamutikassa pulttautumaan eivätkä ollenkaan hassummat, pitemmälle reissulle varmaan kannattaa nostaa hieman ylemmäksi ja kääntää taaemmaksi.

Nuo Verlicchit ostin Saksasta Moto-Spezialilta.