Terve!
Mopoilun aloitin 1976 ja pyöriä on tullut ja mennyt ja välillä ollut taukoakin. Persaukiselle tekniikan on täytynyt olla yksinkertaista, että sitä on itse pystynyt huoltamaan. Ihan poropeukalo en ole, on koneistajankin koulutus muiden papereiden lisäksi.
Moto Guzzi -konsepti, etenkin moottori on aina minua miellyttänyt. Joskus Piikkiössä istahdin Le Mansin päälle ja totesin, että vaikka pitkä olenkin, en kuitenkaan orangutangi, eli tämä ergonomia ei minulle! No käyttöpyöränä oli 18 vuotta Royal Enfield Electra (2005), se viimeinen kaasutinmalli. Helppo pyörä kaikin puolin, mutta viime kesänä tuli kyllästyminen: en viitsinyt enää ruveta kaikkia sähköjä uusiksi tekemään, vaan laitoin työkaverille eteenpäin.
Aloin silmin avoimin katselemaan Nettimotoa, ja totesin, ettei nuo käytetyt Guzzit ihan älyttömän hintaisia ole. Koska kyse on arkipyörästä, jolle tulee taajama-ajoakin, en halunnut isoa pyörää (sellainen on jo, BMW R100RS), ja mieluummin ilman ruiskua. No, löytyi tuollainen vain 36 000 ajettu 2002 Nevada. Ostopäätöstä tuki tietysti myös toimivan huollon läheisyys Piikkiössä, asun Turussa. Ikivanhat kumit meni heti vaihtoon, keskiseisontatuki löytyi Ebaystä ja viime maanantaina vein satulan Nummenpakan Classic-verhoomoon. Eli pientä nyppimistä, mutta periaatteessa varmaan terve pyörä, jolla vielä paljon kilometrejä edessä.
Tuntui heti ensimmäisellä ajokerralla jotenkin tutulta ja käteenkäyvältä. Tuntuma on itse asiassa hyvin samanlainen kuin Royalissa, mutta potkua onkin sitten ihan eri malliin.
Talvisin terveisin,
Jojje