KINDE laittoi hyvän pohjan mistä alkaa.
Saatan olla vitsailija eikä se auta tähän. Italiassa asuessani paikalliset säilöivät moottoripyöriänsä yöt ja päivät ulkona. Guzzitkin. Italian öitä mainitaan kosteiksi. Vaan ei se ole mitään verrattuna meikäläiseen aamuöiseen kosteuteeseen. Täällä päivällä yli kaksikymmentä mutta aamulla kympin pinnassa tai vilpoisempaa. Italiassa lämpötila vaihteli kahdenkymmenen kolmenymmenen välillä, vaikka asuin pohjoisessa, Udinessa ja Triestessä, ei kenelläkään, silloisen, paikalliosen, kerhoni moottoripyörissä ilmennyt sähköhäiriöitä. Pyörät reissuillani olivat GT850 - Quota Mille -välillä. En kuullut kenenkään valittavan vaivoista. (Myöhemmin kävin sekä Ducati Pasolla että Centaurolla. Ei pienintä häiriötä. Osalla pyöristäni tuli ajettua yli satatuhatta km. ilman kummoisia ongelmia. Nykyisillä enemmänkin. Joutaa ajamaan kun on eläkkeellä.
Päästään asiaan: Pohjolassa on lämmönvaihtelut ja luonto ihan eri juttu sekä, eritoten, talvisäilytys. Varsinkin ulkona tai lämmitämättömässä tilassa säilytys iskee hyvin helposti sähköjuttuihin. Kerrankin, taisi, siis kokoontumisajossa, heinäkuussa aamuyöstä, näin että pyöräni, GT850, oli veden peitossa kasteessa vaikka heinäkuun loppu oli. Sellaista ei etelässä tunnettu. Toki Gt käynnistyi su. ehtoopäivällä ja kuskikin oli jo, kokolailla, ajokunnossa. Ehkä.
Perustelen T.Ween, ja mahdollisesti KINDE:n kokemusta että voi olla vain kosketusvaiva.
T.Ween kokemukseen: samanlaisen tekniikan omastamani pyörä ei ole renannut. Toki reisuissa ja ja kokoontumisissa se on ollut luonnon armoilla. Muutoin pidän kalustoani Kerhollani tai asunnon autotallissa. Toiselle pyörälle, Trikelle, on tullut jo toistasataatuhatta km taivalta. Toisaalta 1400 Cali, uudella akulla, seisottuaan talven Kerhollani. ei, vielä ole esittänyt heräämistään. Vaan onkos tässä kiire...
Sähkövaivoissa on se kiva piirre että niiden ratkaisu on varsin halpaa. Jos verrataan moottorivaurioon.
Tietääkseni, jos pelkässä kahvakytkimessä on vika, niin samaa monittoimintakytknintä käytetään myös muissa moottoripyörämerkeissä.