Kirjoittaja Aihe: Hyvää maaliskuuta!  (Luettu 3203 kertaa)

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Hyvää maaliskuuta!
« : Maaliskuu 02, 2026, 10:17:55 ap »
Ajokausi lähestyy hitaasti, mutta  varmasti. Viime vuonna aloitin 1.4.2025. Vielä en usko tämän kauden alkavan niin aikaisin. Viikonloppuna olin kaksi yötä saaristoretkellä. Jäätä meressä liki puoli metriä ja lunta metsässä tarpeeksi.

Mutta... Karttaa olen jo kesää varten katsellut, jotta josko tuonne tai tänne menisi sitten... Nähtäviä paikkoja kertyy muistiin... Kävin kaapilla katsomassa mitä on hankittava kevään käyttöhuoltoon. Jotainhan on aina tehtävä, pieniä kohtia tarkistettava ja vahaushan on tarpeellinen. Jos ei muuten, niin naapurikateuden herättämiseksi.  ;D

Vaan mites muut veljeskunnassa? Jokos on ajokengät kiilloitettu ja kypärän visiiri pesty?

Sinnikkäästi odotellen jä kärsien

TimoEv

motomatti

Vs: Hyvää maaliskuuta!
« Vastaus #1 : Maaliskuu 02, 2026, 10:57:30 ap »
Kiitos kysymästä TimoEV!
Hiukan jo kutittelee ja kalustokin on huollettu, keulaöljyn vaihtoa vailla, tosin. Lähinnä takalokasuojan jatkeen kanssa puuhastellut olen sillä sen kulunut maalipinta pitää uusia. Ensimmäiset maalausyritykset hylkivät. Vaan kehitystä on tapahtunut. Puuha jatkuu torstaisin.

Saappaat on rasvattu, ajopuku siistitty vaan ei pesty. Eiköhän pahimmat henkilö-aromit ole talven aikana autotallissa haihtuneet. Mitään uutta ei ole ollut tarve. Ehkä 1400 Calin kaasvaijerit voisi vaihtaa. Pitänee tilailla.

Karttoja olen katsellut mutta olen tullut tulokseen että kunhan vain lähtee johonkin suuntaan niin päätyy aina jonnekin. Pirkanmaan pohjoisosissa on harvakseltaan kirkonkyliä ja harvenee kunhan jatkaa pohjoiseen. Ajokaudenavausajeluun satsaan sen verran että koitan etsiä kartalta sellaisia teitä joita en ole ajanut. Tosin, enimmäkseen, pysyn asfaltilla.

Passo Stelvio

« Vastaus #2 : Maaliskuu 02, 2026, 14:26:32 ip »
Vastahan tässä on talviunilta pikkuhiljaa herätty. Terassikausi avattiin lauantaina. Istuttiin vaimon kanssa pihalla nuotion loimussa ja lämmössä sekä juotiin olutta.
Kun ei vieläkään ole Guzzia joutuu opettelemaan ketjun huoltoa ja kiristystä.

Jukka Laine

• Administrator
  • Kotirintamamotoristi
« Vastaus #3 : Maaliskuu 03, 2026, 08:31:25 ap »
Aurinkoista maaliskuuta!
Orientoituminen eläkemodeen alakutekijöissä ja kunhan flunssa loittonee, niin pääsen varastoa entraamaan siihemmalliin, jotta mahtuu Sporttia huoltamaan. Öljyjen vaihtoa, tahmaisen kaasukahvan tsekkaus ja hilikusti muuta ropaamista. Kuukauven päästä soisi jo sulakelien olevan läsnä.
Valoa kohti.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2026, 07:28:11 ap kirjoittanut Jukka Laine »
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

KINDE

« Vastaus #4 : Maaliskuu 09, 2026, 09:04:12 ap »
Juu nyt kun kytkinremontti alkaa olla jo voiton puolelle, niin mieleen tulee tietenkin itse ajaminen.  Olen tykännnyt käydän tuolla Baltiassa, ja tainnut käydä siellä reilu 10 v putkeen joka kesä, niin voi olla että suuntaan sinne jälleen, toisaalta Triumphia ajava ystäväni tiedusteli halukkuutta  kotimaan reissuun, joten jää nähtäväksi minne suuntaan. Lisäksi haluttaisi ajaa alakautta  itämeren ympäri, eli lähtö tallinnasta ja sieltä baltian läpi puolan ja saksan kautta tanskaan ja ruotsiin.    Viime kesänä norjassa mieleen jäi huikeat maisemat. Lappiin olis sinnekin kiva suunnata vähän pidemmäksi aikaa, ja Itäsuomi kiinostaisi sekin ja Saimaan rannoille telttailua pitäis sitäkin koittaa, ja eipä ole koskaan tullut Åhvenanmaalla käytyä moottoripyörällä. Voi voi taitaa taas kesä loppua ennenkuin on kaikki kivat paikat koluttu. :) :)