Kirjoittaja Aihe: Norge kokemusta  (Luettu 28774 kertaa)

hannujussi

  • Viestejä: 89
Norge kokemusta
« Vastaus #30 : Syyskuu 28, 2007, 01:32:40 ap »
Minulla ainakin kokemukset Tom Tom:ista ovat positiiviset. Lomareissulla Keski-Euroopassa, Itävallassa ja Sveitsissä se toimi moitteetta. Ilman ko. aparaattia oltaisiin oltu aivan pulassa, etenkin eräänä iltana kun pimeässä etsittiin majapaikkaa, Tom Tom vei meidät suoraan läpi pimeyden hotellin pihaan. Myös kiinnitys toimi hyvin, ei pätkintää eikä mitään häiriöitä, hyvä peli kaiken kaikkiaan, noin 8000 km ajetussa Norgessa.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #31 : Tammikuu 24, 2008, 14:37:41 ip »
Tänään soitin Piikkiöön yhdestä jos toisestakin asiasta ja samalla selvisi, että tänä vuonna tulee Norgesta vain yksi malli tarjolle, joka on jotakuinkin GT eli GTL riisuttuna perälaukusta ja TomTomista.

Laukkuhan on oman kokemukseni mukaan susi niin käytettävyydeltään kuin laadultaaankin. Toisaalta se on tyylikäs ja se antaa matkustajalle hyvät oltavat. Tomi on laitteena hyvä mutta kiinnike on mikä on. 

Tomista vielä sen verran, että siirrän sen vasemman peilin tyveen ja saan näin tilaa alkuperäisvarusteena myytävälle tankolaukulle.

Maahantuoja jättää varustelun lopullisen viilauksen näin astajalle itselleen. Miten lie hintapolitiikka, ei tullut puheeksi.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Robe

  • Viestejä: 17
Norge kokemusta
« Vastaus #32 : Tammikuu 24, 2008, 16:39:08 ip »
NorgeGTL kirjoitti:
Lainaus

Tomista vielä sen verran, että siirrän sen vasemman peilin tyveen ja saan näin tilaa alkuperäisvarusteena myytävälle tankolaukulle.

Minä siirsin oman Tomtomin mittariston yläpuolelle heti pleksin taakse, siellä se on aina näkökentässä eikä tarvii ottaa katse pois ajolinjoista :)
Paikka on niin hyvä että ei ole edes ollut tarvetta pitää kuuloketta korvassa vaan ihan näköhavainoilla ollan menty.

Robe

hannujussi

  • Viestejä: 89
Norge kokemusta
« Vastaus #33 : Tammikuu 25, 2008, 01:26:12 ap »
Terve

Minulla Tom Tom:i on edelleen alkuperäisellä paikalla, kiinnike on toiminut ainakin vielä hyvin, ajettu noin 8 tkm. Näkyvyys varmasti paranee jos sen siirtäisi ylös plexin taakse joten täytyypä harkitä. Onko muuten kenelläkään tietoa saako Norgeen mistään leveämpää plexiä? Olisin valmis kokeilemaan miten se pelittäisi, alkuperäinen on mielestäni liian kapea.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #34 : Tammikuu 25, 2008, 03:24:17 ap »
Sinne plexin alla olisi toinen paikka minne asentaa ja alunperin sinne suunnittelinkin mutta kokeillaan nyt ensin tuota paikkaa, jossa se on paremmin käsillä ja näkösällä kuin alkuperäisessä paikassa, jossa se on kyllä tyylikkäästi ja helposti peitettävissä uteliaiden silmiltä jos sitä ei aina halua irrottaa.

Erilaisia plexejä ei ole minunkaan silmiin vielä sattunut. Voisi olla ehkä hieman leveämpi ja hieman korkeampi. Omaani ole sen verran säätänyt, että ylempien kiinnikkeiden alle asensin noin 1 cm -korkuiset tallat ja sain näin korotettua sitä.

 
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #35 : Tammikuu 26, 2008, 05:49:45 ap »
 www.corsaitaliana.com

Tuolta löytyy korkeampi ja leveämpi plexi Norgeen. Ei ollut kuvaa eikä mittoja. Hinta reilut 50 puntaa... Ei paha?

 
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #36 : Tammikuu 26, 2008, 05:59:37 ap »
Lähetin kyselyn mitoista...
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #37 : Tammikuu 26, 2008, 06:08:37 ap »
www.twiggersmotorcycles.co.uk

Myös tuolta löytyy ja myös mittoja ja kuvia...
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

  • Vieras
Norge kokemusta
« Vastaus #38 : Tammikuu 26, 2008, 06:27:12 ap »
Onko tuo susi Norgen takalaukku (jos vuotaa) vaihdettu maahantuojan toimesta toisen valmistaja vastaavaan malliin, vai on se ollut "Normalea" ...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2008, 06:27:00 ap kirjoittanut themetus »

  • Vieras
Norge kokemusta
« Vastaus #39 : Tammikuu 26, 2008, 06:45:10 ap »
Tervehdys

Mulla oli aikanaan Hondan 1000 cbr. Koska minut on aika hyvin kasvatettu, niin kaupassa myynnissä olleet plexit eivät olleet mukavia. Tuuli jyskytti kypärään tai takanaistujan tulo teki virtauksille tepposet.

Lopulta otin tukevaa pahvia, jonka teippasin pleksiin kiinni. Tämän jälkeen ajamaan ja kokeilemaan tuotetta. Välillä saksilla pala pois pahvista ja taas menoiksi. Ajelin Haminasta Savitaipalelle ja edelleen Taipalsaaren kautta Lappeenrantaan. Tuolla matkalla homman sai kohdalleen. Ihmiset Lappeenrannan satamatorilla katselivat hiukan pitkään pahvia, mutta ei se mitään. Kotona otin pleksin pahveineen irti ja ajelin Kiuruvedelle Aulis Tapanisen luokse. AT-pleksi nimisessä virmassa tehtiin Ceeppariin muotin mukainen tuulilasi. Toimi erittäin hyvin. Jos joku haluaa juuri itselle sopivan pleksin, niin suosittelen lämpimästi tuota konstia.

Jyrki

 

 

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #40 : Tammikuu 28, 2008, 07:46:40 ap »
themetus kirjoitti:
Lainaus
Onko tuo susi Norgen takalaukku (jos vuotaa) vaihdettu maahantuojan toimesta toisen valmistaja vastaavaan malliin, vai on se ollut "Normalea" ...
On kuulemma tilattu, imeisesti aluperäinen, jo elokuussa kun viime viikolla sitä muiden asioiden ohella kysyin. laukku ei vuotanut kannen tiivisteistä mutta haljenneesta pohjasta kyllä.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #41 : Tammikuu 28, 2008, 07:51:39 ap »
Jyrki-boy kirjoitti:
Lainaus
Tervehdys

Mulla oli aikanaan Hondan 1000 cbr. Koska minut on aika hyvin kasvatettu, niin kaupassa myynnissä olleet plexit eivät olleet mukavia. Tuuli jyskytti kypärään tai takanaistujan tulo teki virtauksille tepposet.

Lopulta otin tukevaa pahvia, jonka teippasin pleksiin kiinni. Tämän jälkeen ajamaan ja kokeilemaan tuotetta. Välillä saksilla pala pois pahvista ja taas menoiksi. Ajelin Haminasta Savitaipalelle ja edelleen Taipalsaaren kautta Lappeenrantaan. Tuolla matkalla homman sai kohdalleen. Ihmiset Lappeenrannan satamatorilla katselivat hiukan pitkään pahvia, mutta ei se mitään. Kotona otin pleksin pahveineen irti ja ajelin Kiuruvedelle Aulis Tapanisen luokse. AT-pleksi nimisessä virmassa tehtiin Ceeppariin muotin mukainen tuulilasi. Toimi erittäin hyvin. Jos joku haluaa juuri itselle sopivan pleksin, niin suosittelen lämpimästi tuota konstia.

Jyrki
Lainaus
Lainaus
Tervehdys Jyrki,  vanha kollega Kotkan ajoilta. 19-vuotisen BMW-kauden jälkeen ajoin viime kesän Norgella ja kokemuksia tässä olen viljellyt... AT-plexi on meitä lähellä täällä ja olen kaksipleksiä teettänytkin siellä. Se on yksi mielessä käynyt mahdollisuus. Kunhan katsotaan. Mirjalle terveisiä... 
 

 
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Kari Sairanen

  • Viestejä: 158
Norge kokemusta
« Vastaus #42 : Tammikuu 28, 2008, 13:23:04 ip »
Hoi

Jyrki-boy, voisitko valaista hiukan tarkemmin, miten tuo CBR:n pleksiprojekti meni? Eli riittääkö alkuperäisen pleksin päälle pahvista tehty teippausviritelmä, ja millä tarkkuudella korjaus täytyy tehdä? Miten projektista sopiminen jatkui AT-Pleksin kanssa. Tietysti hinta kiinnostaa, eli paljonko CBR:n pleksi maksoi?

Mihin kohtaan CBR:n pleksissä tuli suurin muutos, eli mistä muodon korjauksen etsiminen kannattaa aloittaa??

Itse olen harkinnut LM4:seen hiukan suojaavampaa pleksiä, suojaavampaa siinä mielessä, että pyörteily "korvien" korkeudella poistuisi ja samalla kypärämelu. Eli jos joku on jo ratkaissut LM 4:ssä ongelman, niin antaisitteko vinkkejä?

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #43 : Tammikuu 28, 2008, 13:47:49 ip »
www.bikescreen.com

Tuolla on LM IV:ään muutamia malleja, jos et ole vielä tietoinen.  Yhden K 75 S:n pleksin olen tuolta tilannut. Ja värivaihtoehtoja piisaa...
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

  • Vieras
Norge kokemusta
« Vastaus #44 : Tammikuu 28, 2008, 14:33:11 ip »
Tervehdys

 

CBR:n vakiopleksiin kiinni teippaamalla pahvi, kohtalaisen iso. Sitte vaan ajamaan ja kokeilemaan. Saksilla paloja pois tai sitte lisää. Ajaessa voi kädellä kokeilla minne puhuri käy ja kuinka paljon kärsii ottaa pois pahvista. Se ei pelaa yhdellä tolpanvälillä. Mulle tuli kilometrejä 150 ennenkuin homma oli kohillaan. Pleksi on suora enkä teettänyt siihen spoileria. Tahtoo tulla pyörteitä spoilerista varsinkin kaksi päällä. En tunne Norgea, mutta ainakin ceepparissa oli pleksin alla aukot joista ilma pääsi sisään. Tankkilaukku paikoillaan niistä aukoista tullut ilma suuntautui ylöspäin ja paransi pleksin toimivuutta huomattavasti. Tässä saattaa myös olla apu Norgeen. Jos saa jotkut lämiskät jotka ohjaa pleksin takaa ilman ylös niin se rauhoittaa pyörteilyä. Toisaalta pienellä pleksillä on huono saada hyvää tulosta. Meillä oli Bandit, jonka kanssa tuli pelattua ilmanvirtausten kanssa paljon. Siihen ostin tourinki pleksin joka aiheutti sen, että takana istujan oli oltava juuri oikeassa paikassa. Yli sadan vauhdissa hävisi kuskilta horisontti, kun pää pyöri niinkun naapurin muijan perä. Samaten ajovarusteet vaikuttaa paljon. Paras asu ilmanvirtausten suhteen on tiukka nahka. Goreteksit kun vetää päälle, niin taas menee uusiksi. Toi oma pleksikehitelmä on ainut minkä sain pelaamaan kunnolla. AT pleksillä tehdään muotti jota vasten lämmitetty pleksi puhalletaan muotoonsa. Yksi kun on sen tehnyt, niin muut saa samanlaiset puhelintilauksella.  Vai on Kajaaninmies älynnyt vihdoinkin hankkia Guzzin. Onhan se siitä mukava, että ajettuasi sillä niinpaljon, että sylinterit tipahtavat vaakasuoraan, niin sitten sulla on uusi Bemari. Niinhän niitä BMW:n Alfa-Lavaleita tehdään.

 

Jyrki