jou,sain kun sainkin koneen auki.Eli keinuvivut ja työntimen tangon poistettuani näin yläpuolelta mikä oli aiheuttanut ylisuuren välyksen.Venttiilinostimen kupin pohja on kadonnut,ts.venttiilinostimen porauksesta katsottuna näkyy nokka-akselin nokka,eikä öljy joka on kertynyt nostimen kuppiin,kuten näkyy imuventtiilin vastaavasta paikasta katsottuna.
Sorry porukat edellisessä viestissä oli pilkkuvirhe,alunperin välystä oli tosiaankin tuo n. 10.00 MM eli melkein sentti.
Joka nyt siis selvisi.
Mutta voisiko joku kertoa millä ilveellä saisin nostimen kupin nostettua ylös ja pois että saisin vaihdettua uuden,vai onko koko kone purettava osiin?
Yrittäessäessäni nostella imuventtiilin vastaavaa työntimellä,se kyllä imi öljyn ansiosta kiinni nostintangon päähän ja nousikin muutaman sentin,kunnes pito loppui ja kuppi kilahti takaisin.
Pakoventtiilin kupistahan puuttuu pohja joten on keksittävä muuta,mutta mitä?
hyviä ehdotuksia otetaan nöyrästi vastaan.
Samoin kuin kuinka saada kansi irti,olen irroittanut neljä keinuvipujen alla olevaa muttari ja yhden tulpan vieressä olevan,mutta kansi senkun pysyy kiinni,onko muttereita lisää jossain "piilossa"vaiko vain nämä viisi.
Ja sitten jos joku voisi antaa kiristystiukkuudet muttereille,kun ja jos joskus siihen asti rosessissa pääsen.
Kyseessähän on vuoden 1988 mallinen California.
Kiitokset etukäteen vastauksista.