Ei ole minulla kokemusta pikkulohkon perän korjaamisesta. Korjausohjeen mukaan mutteri pitää avata stefan vaihdon onnistumiseksi.
Mutta onko mutteri oikeasti pienempi kuin sen holkin ulkomitta? Jos mutteria pitää väistellä stefaa vaihtaessa, stefa todennäköisesti siinä kärsii. Tulee huuleen koloja, jousi venähtää tai irtoaa.
Jossain siellä holkin ja laakerin välissä on o-rengas, jos se on kovettunut, öljyä voi sieltäkin vuotaa.
Mutteri on saatava auki, holkin pinta kiilloitettava tai jos on kulunut sitten uusittava. Sinne myös uusi o-rengas. Uusi stefa puristettava/lyötävä paikalleen sopivalla holkilla, mikä painaa stefaa ulkoreunasta. Mutterin kiristys momenttiin ja laakerivälyksen tarkastus. Välystä ei saa olla mutta pyörii herkästi.
Oikeasti laakerivälyksen tarkastus, kiristämällä mutteri momenttiin, kaannattaa tehdä ennen kuin laittaa uuden tiivisteen.
Se kiinnipitotyökalu ilmeisesti tarvitaan, mutterin lämmitys kuumailmapuhaltimella voi auttaa jos on liimaa kierteessä tai mutteri on kiristetty aiemmin kuumana.
Jos mutterin kierteeseen ei ole aiemmin laitettu liimaa, nyt kierteessä on ruostetta. Voi olla avaamaton paikka tai kierre leikkaa kiinni mutteria avattaessa.
Jos alkaa tuntua tuolta, harkitse mutterin halakaisemista vaikka poraamalla tai rälläkällä jos se mahtuu.