Aloitetaan aluvanteesta, oletan.
Painaa, mutta siitä on se hyöty että kulkee nätisti suoraan ja tottelee ns. vasta- eli työntöohjausta nöyrästi. Kannattaa kokeilla. Myös pinnavanneversio löytyy Guzzi-kauppiaan tai muun hyllystä. Uutta kumia huutaa. Laakereista sanoisin että uudet käyttöön jos vanhoista on epäilystä. Laakerikaupassa halvemmat kuin merkkiosana. Kun laitat akselia paikalleen niin voitele se ensin ohuesti että saat toistekin irti. Puhdista nopeusmittarin vaijerin pyöritin. Myös sisältä ja voitele kevyesti kuten vaijerikin sisältä. Toki, jos on jo ruiskumalli niin siinä on eri kilkkeet. Osittain. Silloin moottorinohjauksen säädöt tehdään tietokoneavusteisesti ilmaisohjelmalla.
Keulasta et maininnut. Se, yleensä, jos on paljon ajettu, niinkutsutusti "makaa". Jousen jatkeeksi, tilanteesta riippuen 2 - 5 senttimetrin, tilanteen mukaan, holkit tai investointi uusiin vietereihin. On sitten ohjaus tolkuissaan. Ohjauslaakerien kunto?
Käyntiongelmista: ilmeisesti kaasareilla? Kaasarien purku, puhdistus, kokoonpano ja säätö. Bensiinin energiatiheys on muuttunut sitten pyörän valmistuksen. Siksi voi olla suutinkoon kanssa puuhaa. Vaiko ruiskumalli? Sytytysosastolta katsoisin sytytysanturit, puolat ja tulpanjohdot hattuineen sekä uudet tulpat käyttöön. Mutta kukin kerrallaan omana yksikkönään niin tietää sitten että oliko vikaa ja missä.
Mahdollinen käyntihäiriö voi johtua myös vääristä venttilinsäädöistä tai palaneesta pakoventtiilistä. Tulpan palotilan puoleinen väri kertoo polttoaine-ilmaseoksesta paljon. Nykybensiinillä sen pitää olla kokolailla puhdas. Ei nokea, ei karstaa. Itsellä ei ole kovin paljoa kokemusta ns. pikkulohkoguzzeista kun ei ole ollut kuin kaksi: TT ja NTX.
Tervetuloa "remmiin", vai pitäisikö sanoa kardaaniin kuten meitä muitakin italomeininkiin langenneita on raskautettu!