Kirjoittaja Aihe: Ohjausiskari  (Luettu 17794 kertaa)

TimoStone

  • Vieras
Ohjausiskari
« : Kesäkuu 05, 2007, 01:39:35 ap »
Stonessa on (kai) ns. kitkaiskari. Nyt se tuntuu kovin löysältä & väljältä. Kiristyskään ei paljon helpota. Ilmeisesti ne "kitkapinnat" kuluneet. Mötikkä on tavallaan niitattu kiinni.
Voikos sitä yleensäkään korjata? Auki sen kyllä saan ja kiinnikin vielä asianmukaisesti.
Mutta onnistuuko remppa & kannattaako se?
Ei uusikaan paljon kyllä maksa, mutta jos näin sais säästetyksi edes yhden pullon hinnan...huoh!

MakikEr

  • Viestejä: 106
Ohjausiskari
« Vastaus #1 : Kesäkuu 05, 2007, 04:58:12 ap »
Vintagessa on epäilemättä vastaava tai sama iskari. Ihan näppituntumalla olen sen pitänyt niin "löysässä" asennossa kuin mahdollista. Kiristys ei mielestäni paranna ominaisuuksia, ehkäpä päinvastoin. California ei isommin kevennä keulaa vaikka kahvan kaakkoon kiertäisikin. Turha vehe koko vaimennin.

-MakikEr- 

Da Bomba Franconi

  • Viestejä: 120
Ohjausiskari
« Vastaus #2 : Kesäkuu 05, 2007, 07:34:31 ap »
Ei se ihan turha vehje ole. Vanhassa Calissani vm.91 se oli jopa tarpeellinen autobaananopeuksissa. Iso tuulilasi kun aiheutti heijausta ohjaustangossa yhdessä tiessä olevien urien kanssa. Uudessa Cali EV:ssä on tuulilasin muotoilua parannettu ja ohjausiskaria voi pitää kevyemmällä.

Se alkuperäinen iskari ei tosiaan laadulla päätä huimaa. Vanhalla Calilla se oli uusittava joka toinen kesä. Nyt tässä uudessa se on kypsä kun mittarissa 42000km. Tallin perukoilla niitä vanhoja on ja olen vähän tutkiskellut pystyisikö niitä elvyttämään, mutta ainakaan minun taidoillani ei sanottavaa menestystä ole tapahtunut.

Vakaassa harkinnassa on ostaa laadukas ohjausiskari ja askarella se paikoilleen, mutta niinkuin MakikEr kirjoittaa ei se näissä uudemmissa ole enään niin ratkaisevassa osassa kuin aiemmin.

Mutta jos tuntuu että sellaista kaipaat niin ohessa googlaus:
http://www.google.com/search?client=opera&rls=fi&q=ohjausiskunvaimennin&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

MakikEr

  • Viestejä: 106
Ohjausiskari
« Vastaus #3 : Kesäkuu 05, 2007, 08:33:38 ap »
Moi,

Täytyy kyllä myöntää, jotta minulla ei ole auto bahn nopeuksista Vintagella minkäänlaista kokemusta ja myönnän auliisti, että tuolloin saattaa vaimennusta kaivata. Sitten kyllä olisi varmaan hyvä olla jokin laadukas vaimennin, joka ei tee ohjausta nahkeaksi kuten alkupereäinen vaimennin tekee. Tuntuvat vain maksavan messinkiä enkä ole vaimennusta toistaiseksi kaivannut näillä Suomalaisilla nopeuksilla.

Kuten huomaat on kiinnostusta kuitenkin ollut sen verran, että on pitänyt hintoja selvittää.

-MakikEr-

poku

  • Viestejä: 133
Ohjausiskari
« Vastaus #4 : Kesäkuu 10, 2007, 14:43:10 ip »
Kyllä totuus ohjausiskareista on se ettei niitä normaalipyörässä tarvita, jotain on pielessä jos pitää iskarilla vaimentaa. Moottoripyöräily on hyrrävoimien kanssa toimimista ja jos et saa sitä pientä varoitusta ohjaussarvia pitkin selkärankaan ja toimi alitajuntaisesti on parempi siirtyä auton rattiin. Omalla Guzzilla on matkustettu ab:llä 210 kellossa ja meno on kuin junalla.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Ohjausiskari
« Vastaus #5 : Kesäkuu 11, 2007, 01:19:12 ap »
Paitsi jos ontarkoitus ajaa yhtään nopeammin mutkarataa/pätkää kuudentoista tuuman pyörillä kuten omassani. Ja minun Lariossa on renkaat, laakerit, etupää, runko jne vähintään kunnossa. Sopivassa kalllistuksen vaihdossa puolelta toiselle, aiheuttaa tankoon melkoisen puistatuksen. Toinen tilanne on kiihdytyspaikat, joissa "keventää". tällöin etupää voi olla hetken jopa melko rauhaton :O

Itselleni kelpaisi kyllä ohjausiskari..

 

poku wrote:
Lainaus
Kyllä totuus ohjausiskareista on se ettei niitä normaalipyörässä tarvita, jotain on pielessä jos pitää iskarilla vaimentaa. Moottoripyöräily on hyrrävoimien kanssa toimimista ja jos et saa sitä pientä varoitusta ohjaussarvia pitkin selkärankaan ja toimi alitajuntaisesti on parempi siirtyä auton rattiin. Omalla Guzzilla on matkustettu ab:llä 210 kellossa ja meno on kuin junalla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Ohjausiskari
« Vastaus #6 : Kesäkuu 11, 2007, 03:24:54 ap »
Guzzitko normaalipyöriä?
Floridassa oli ohjausiskari ja kun se lopetti toimintansa, sen kyllä huomasi. Floridan ohjekirjassa edellytettiin ohjausiskarin asentamista, jos käytti pleksiä ja laukkuja.
Nevadassa taas ei ollut ohjausiskaria eikä sitä siihen helpolla olisi saanutkaan. Laukkujen ja pleksin kanssa hurja vatkaus 155 km/h vauhdista alkaen - ei mikään "pieni varoitus".
California kolmosessa oli ohjausiskari sekä laukut ja pleksi, ei  mitään ongelmaa autobaanalla.
Jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2007, 03:25:00 ap kirjoittanut Vierailija »
Emeritus-guzzisti

Marko

  • Viestejä: 612
Ohjausiskari
« Vastaus #7 : Kesäkuu 11, 2007, 05:22:58 ap »
Mulla taitaa muuten olla jossain yksi ylimääräinen käytetty ohjausiskari, se semmonen laahausmalli. on vuoden 89 Le Mansista.

voisin luopua siitä vaikka punkkupulloa vastaan.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Ohjausiskari
« Vastaus #8 : Kesäkuu 11, 2007, 05:40:18 ap »
Olisko siitä kuvaa jossain, että miten se tulee kiinni? Jos sen sais tuunattua Larioon...
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Marko

  • Viestejä: 612
Ohjausiskari
« Vastaus #9 : Kesäkuu 11, 2007, 05:54:32 ap »
saako liitteestä mitään selvää?

(mulla se oli tuollai 'I Serie')
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2007, 05:55:00 ap kirjoittanut Marko »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Ohjausiskari
« Vastaus #10 : Kesäkuu 11, 2007, 07:28:34 ap »
Tuon voisi mahdollisesti saada räpylöityä myös Läskiinkin. Tosin joutunen vaihtamaan sen etäisyyden vuoksi punkkupulloon oikeuttavaan rahamäärään :D
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Marko

  • Viestejä: 612
Ohjausiskari
« Vastaus #11 : Kesäkuu 12, 2007, 01:42:37 ap »
paiskaahan sähköpostia:

maamoottori miukumauku gmail.com

herrapii

  • Viestejä: 266
  • aika viljo
Ohjausiskari
« Vastaus #12 : Kesäkuu 14, 2007, 03:01:10 ap »
 06 classic isolla ns.germania pleksillä ja hepcolaukuilla vaappuu huimasti n.+180km/h. ainakin silloin on ohjausvaimennin tarpeen ja ehkä myös kaasunvaimennus. Pienemmällä sportpleksillä pärjää vähän paremmin ilmankin

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Ohjausiskari
« Vastaus #13 : Kesäkuu 19, 2007, 16:18:48 ip »
Kyllä ohjausiskari on ainakin vanhemmissa Guzzeissa syytä olla kunnossa, jo ihan oman turvallisuuden vuoksi. Pokun GT:n laisessa sitä ei varmaan tarvita kun runko itsessään vaimentaa ohjauvärinät. Oma kokemukseni alkuperäisestä kitkaiskarista on että, liuottimella peseminen tärvelee iskarin. Siihen voi saada eloa sivelemällä vedenkestävää vaseliinia ohuesti iskarin varteen ja kääntelemällä sitten ohjausta. Hydraulisen ja säädettävän sellaisen asennusta kannattaa kyllä harkita vakavasti kun orkkis lakkaa toimimasta. Guzzissa ohjausiskari hankkii hintansa takaisin moninkertaisesti kun ajaa kaarteessa kunnon reikään tai routapattiin.
Sohc van Helmi.

poku

  • Viestejä: 133
Ohjausiskari
« Vastaus #14 : Kesäkuu 19, 2007, 19:15:57 ip »
Tullu niin tosivähä ajettua pyörillä, vuodesta 71 ja nythän mä hokasin, puhuin tän päivän pyöristä. Niitä eilispäivän ajokkeja pystyy kyllä päivittään renkaiden ja iskareiden kautta sellaisiksi että uskon selvittävän ilman vaimentimia.Käykää kaupoissa katsoo uusia pyöriä.