Moro taas,
Kävinkin tänään Vanajanlinnassa syömässä, joten voinen taasen kommentoida näitä Hämeenlinnan lähimaaston juttuja

Ohjauslaakerin momenttia en Guzziin ainakaan heti löytänyt mistään manuaalista. Itse olen testannut laakerin väljyyttä siten että sormen/sormet pystyy useimmissa pyörissä ujuttamaan ohjausakselin yläpään laakerin "kaulalle" siten että samalla tuntee emäputken runko-osan. Sitten kun nytkyttää käsijarru päällä pyörää eestaas niin tuntee helposti josko akseli liikkuu runkoputkeen nähden. Sen ohjausakselin kiertyvän liikkeen erottaa yllättävän hyvin sormillaan siitä "klapista".
Säädön olen tehnyt avaamalla kiristystä siten että tuo klappi tuntuu selvästi ja sitten kiristämällä juuri sen verran että se häviää. Sen jälkeen ehkä 1/8 kierros lisäkiristystä ja lukitukset kiinni.
En tiedä onko tuo oikea metodi mutta näin on tiellä (toistaiseksi) pysytty.
Tämän ohjeen seuraaminen on sitten omalla vastuulla, kannattaa tarkistaa asia vaikka Piikkiöstä.
- JuhaV
PS. Kun kaikki on kunnossa, pitäisi pyörän ajettavuus ilman ohjausiskariakin olla ok. Se ohjausiskari on enempi sitä varten, että se suotaa pois hetkelliset woblaukset mutta sillä ei pitäisi peittää jotain ajettavuuden perusongelmaa. Ainakin Sport 1100i pelasi ilman ohjausiskunvaimennintakin hienosti ja vaimenninta tarvittiin oikeasti vain rata-ajossa varmistuksena.
PS. PS. Kerran vuodessa nostelen yleensä pyörän rungosta siten että eturengas on ilmassa ja ohjaus vapaa kääntymään ja tarkistan että ohjaus kääntyy herkästi ja ilman mitään "pykäliä" reunasta reunaan. Tämä sen ohjauslaakerin mahdollisen kiristyksen jälkeen ja ohjausiskunvaimennin irrotettuna. Etupyörä maassa ei huomaa vähäisiä laakerin ongelmia mutta ajossa niistä voi silti olla jo haittaa.