Itselläni oli Quota Mille. Siinä oli vaijerivetoinen vaihdelaatikosta mittariin-zydeemi. Saattoi olla ensimmäinen maassamme, vaan en muista, jos joku ehti ensin. Jotenkin se sopi takalistolleni. Eipä niitä paljon näkynyt. Pieniä lastentauteja oli aluksi mutta tykkäsin laihaseosmoottorista jonka laki, myöhemmin, kielsi koska se teki typen oksideja. En suostunut moottorinohjauksen muokkaukseen. Ajelin sillä pitkin Eurooppaa sekä paljon moottoriteitä ja bensa tankissa riitti hirmu matkoihin.
Toki kävin ajelemassa Kuljun Pekan johdolla endurosafareita muunmuassa Kuoreveden maastossa. Kuitenkin menin myymään sen ja hankin Centauron. Viimeksi näin alunperin punaisen Quotani maalattuna keltaiseksi. Missä mahtaa olla nykyään? Rekisterinumeroa en muista.
Mutta oli se nopeampi kuin poliisin Calibra. Jätin Oopelin oikein nätisti Länkipohjan ja Kuoreveden Hallin välisellä osuudella. Vaikka olikin semi-endurokumit alla. Todella hyvä ajolleen kunhan oppi hallitsemaan suhteellisen painavien vanteiden massaa.
Nyt voi liikennerikoksen tunnustaa kun on juttu jäähtynyt. Terv. silloiselle Liikkuvalle Poliisille. Olivat kolme vuorokautta passissa Hallin taajamassa. Piti ajella entisöimälläni GT850:llä. Toki pysäyttivät minut ja kysyivät että tiedänkö kellä on nopea, japanilainen pyörä, joka on väriltään punainen. En tiennyt. Samaa olivat kyselleet paikallisesta ravitsemusliikkeessä ja työkavereiltanikin. Töissä kyllä poskea soitettiin mutta huvittuneina. Hiljokseen asia hiipui ja ajelin kaikessa rauhassa Quotallani ja Jämsän eikä Oriveden poliisit puuttuneet sellaiseen liikkumiseeni. Hyvä moottori kärsi inflaation kun siitä piti tehdä bensasyöppö ja laiska. Vaan en antanut. En tiedä onko sittemmin säädetty. 1100 testasin mutta ei ole sama laite se. Californialla pääsee saman.
Olisikohan se poliisiooppeli tarvinnut turbon?