Kirjoittaja Aihe: Matakamittarin kulmavaihde  (Luettu 3241 kertaa)

Kurtsi

  • Viestejä: 300
Matakamittarin kulmavaihde
« : Huhtikuu 19, 2024, 13:21:56 ip »
Tuossa Quotaa roplatessa kävi niin, että mittaripaneeli retkahti vaijerin varaan ja vaijerin ja mittarin välissä oleva kulmavaihde rasahti kahteen osaan. Oli äkäliimatuubi käden ulottuvilla ja liimasin kuorenpapalat yhteen varmistaen vielä "rautalankalemmarilla". Ja näytti toimivan ajossa.

Tuli mieleen että joku taisi taannoin kysellä sellaisen perään ja hinta oli ollut kova.
Kun S&D:n sivuilta katsoin, kulmavaihde löytyi hintaan 252 euroa. Kuitenkin siellä oli "alternative", jonka takaa löytyi Z-osana sama hintaan 32,80 euroa https://www.stein-dinse.com/de/search-1-17768360_.Z-.html. Samaa osaa on monessa muussakin Guzzissa. Kannattanee hankkia varalle jos sattuu muuta tilaamista.
Ihmetytti alkuperäisosan kova hinta ja vielä enemmän se että miten tuollaista hienomekaanista osaa voi tehdä jälkimarkkinoille noin halvalla. Onko laatuero seitsenkertainen ?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2024, 08:08:54 ap kirjoittanut Kurtsi »

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Matakamittarin kulmavaihde
« Vastaus #1 : Huhtikuu 26, 2024, 20:52:10 ip »
Kuoret muovia mutta mitä ainetta hammaskehät? Oletko varma että pyörässäsi oli originaali?

Kurtsi

  • Viestejä: 300
Vs: Matakamittarin kulmavaihde
« Vastaus #2 : Huhtikuu 26, 2024, 22:29:33 ip »
Muovisia kikkareita siellä näytti olevan sisälläkin. En alkanut enemmälti tutkimaan, vaan liimasin kiireesti kasaan niin kauan kuin pinnat oli puhtaat. Tipan öljyä lisäsin ennen takaisin laittamista.  Eipä ole tietoa onko joskus vaihdettu. Kaksi omistajaa pyörällä on Saksassa ollut.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Matakamittarin kulmavaihde
« Vastaus #3 : Huhtikuu 26, 2024, 23:26:44 ip »
Itselläni oli Quota Mille. Siinä oli vaijerivetoinen vaihdelaatikosta mittariin-zydeemi. Saattoi olla ensimmäinen maassamme, vaan en muista, jos joku ehti ensin. Jotenkin se sopi takalistolleni. Eipä niitä paljon näkynyt. Pieniä lastentauteja oli aluksi mutta tykkäsin laihaseosmoottorista jonka laki, myöhemmin, kielsi koska se teki typen oksideja. En suostunut moottorinohjauksen muokkaukseen. Ajelin sillä pitkin Eurooppaa sekä paljon moottoriteitä ja bensa tankissa riitti hirmu matkoihin.
Toki kävin ajelemassa Kuljun Pekan johdolla endurosafareita muunmuassa Kuoreveden maastossa. Kuitenkin menin myymään sen ja hankin Centauron. Viimeksi näin alunperin punaisen Quotani maalattuna keltaiseksi. Missä mahtaa olla nykyään? Rekisterinumeroa en muista.
Mutta oli se nopeampi kuin poliisin Calibra. Jätin Oopelin oikein nätisti Länkipohjan ja Kuoreveden Hallin välisellä osuudella. Vaikka olikin semi-endurokumit alla. Todella hyvä ajolleen kunhan oppi hallitsemaan suhteellisen painavien vanteiden massaa.

Nyt voi liikennerikoksen tunnustaa kun on juttu jäähtynyt. Terv. silloiselle Liikkuvalle Poliisille. Olivat kolme vuorokautta passissa Hallin taajamassa. Piti ajella entisöimälläni GT850:llä. Toki pysäyttivät minut ja kysyivät että tiedänkö kellä on nopea, japanilainen pyörä, joka on väriltään punainen. En tiennyt. Samaa olivat kyselleet paikallisesta ravitsemusliikkeessä ja työkavereiltanikin. Töissä kyllä poskea soitettiin mutta huvittuneina. Hiljokseen asia hiipui ja ajelin kaikessa rauhassa Quotallani ja Jämsän eikä Oriveden poliisit puuttuneet sellaiseen liikkumiseeni. Hyvä moottori kärsi inflaation kun siitä piti tehdä bensasyöppö ja laiska. Vaan en antanut. En tiedä onko sittemmin säädetty. 1100 testasin mutta ei ole sama laite se. Californialla pääsee saman.

Olisikohan se poliisiooppeli tarvinnut turbon?